Jeg står i en absurd situation og vil gerne have gode råd til hvad jeg kan gøre.
I marts bestilte jeg fire billetter til Danmark-Portugal kampen på Billetnet. Jeg betalte 85 kr for at få dem sendt med anbefalet post, men på trods af dette har jeg aldrig modtaget dem. Jeg havde ikke tænkte videre over det før kampen nu begynder at rykke tæt på.
Jeg har så kontaktet Postdanmark, som siger at det er rigtigt at forsendelsen ikke er blevet leveret, men de kan ikke se hvorfor, men at jeg skal kontakte Billetnet for at få dem til at efterlyse brevet. Jeg taler så med Billetnet der siger at de godt kan efterlyse det, men at det nok ikke hjælper meget da brevet sikkert er væk. Endvidere siger de at DBU ikke vil udstede nye billetter, og at de ikke kan tage noget ansvar, udover hvad Postdanmark er villige til at erstatte - dvs. formentlig max. op til 1000 kr (4 billetter kostede godt 2000 kr.).
Jeg står således i den situation at jeg har gjort præcis som Billetnet krævede, og betalt for at få sendt billetterne anbefalet, men at jeg grundet omstændigheder jeg ikke selv har haft nogen mulighed for at påvirke nu står uden billetter, og ikke engang kan få mine penge tilbage.
Kan det virkelig være rigtigt at jeg kan blive behandlet på den måde af Billetnet? Er der nogen gode idéer til hvad jeg kan gøre?
Jeg har skrevet til Vagthundene på Ekstrabladet og til Forbrugerrådet.
I øvrigt er det absurd at Postdanmark kun vil betale op til 1000 kr for at have smidt et anbefalet brev væk - eftersom jeg betalte 85 kr for det, er det en meget dårlig forsikring.
Gode råd modtages meget gerne.
Røvrendt af Billetnet/Postdanmark/DBU
Finder det postbud der leverer til dig og ber om at få dine billetter tilbage.
Kan ikke hjælpe dig, men ser meget frem til at høre hvad du kommer frem til.
Lyder helt hul i hovedet, hvis ikke du som minimum kan få erstattet hele brevets værdi, når det nu er sendt anbefalet.
Det bliver ikke erstattet desværre.
Selv om det er grænseretarderet erstatter de kun op til 1000 kr
Fy for pokker - det er jo primært Post Danmark man bør rette skytset mod. Det bør da have styr på et anbefalet brev !
Jeg forstår til gengæld ikke at de ikke vil udstede nye billetter - de ved vel præcis hvilke de har sendt til dig og der er jo stregkode på så de burde kunne annulere de bortkomne og udstede nye.
Øv - føler med dig !
Det er da også latterligt at de kun skal dække 1000 kr.. altså hvis man nu har bestilt en pikke dyr ting. Så kan de jo "bare" nuppe den også få noget der er mere mere værd end deres 1000 kr de betaler.
Sladderbladene ville sikkert være en god ting!. For det er sku en god oplevelse der meget vel bliver taget fra dig !.
for at faa forsikring paa den reelle vaerdi, skulle det have vaeret sendt som en vaerdiforsendelse, som i dit tilfaelde ville have kostet 94.50 kr.
@Rottegift2
Ja men den mulighed var jo ikke til stede da jeg købte billetterne. Jeg kunne muligvis have valgt at få dem bragt med bud for ca. 300 kr, men hvem ville gøre det når der var ½ år til begivenheden?
Jeg havde heller ikke mulighed for at reservere og så hente dem på posthuset, de skulle betales med det samme og sendes.
Det der er langt ude er at jeg netop har gjort hvad der altid anbefales i den slags sager - "få brevet sendt anbefalet selv om det koster lidt mere". Alligevel skal jeg nu acceptere dels at jeg ikke kommer ind og ser kampen, dels at jeg ikke en gang kan få mine penge igen. Jeg synes alle tre parter burde påtage sig deres ansvar her: Postdanmark skulle give den reelle erstatning. Billetnet skulle erkende at det er deres ansvar at anbefale en leveringsmetode hvor de i det mindste garanterer at jeg kan få pengene tilbage, og DBU burde udstede nye billetter i den her situation, hvor det bevisligt ikke er mig der har mistet dem.
jeg er enig.
Desvaerre er service i dk stort set ikke eksisterende.
Desvaerre er service i dk stort set ikke eksisterende.
Enig når Post Danmark er involveret
Er billetterne leveret i juridisk forstand?
Som jeg lige umiddelbart ser det, er der vel en pæn mulighed for, at du har bestilt en vare, der aldrig er leveret.
Hvis det er tilfældet kan du jo sk... på om Billetnet mener det er postdanmark eller julemanden, der er skyld i at billeterne aldrig nåede frem.
Hør lige en jurist om købeloven eller anden relevant regulering mht. hvornår leveringen faktisk har fundet sted ved et forbrugerkøb som bestilles over tlf/net og sendes med post (overdraget til "3. mand"/fragt).
Måske der er håb :-)
Sendte for øvrigt selv et anbefalet brev med noget ret værdifuldt i fornylig. Modtager brokkede sig efterfølgende over det ikke var anbefalet som aftalt! WTF? De tager bare små 100kr for "anbefalet post" og sender det herefter som alm post , der kunne være blevet væk! :-| WP Postdanmark!
Ved handelskøb er varen leveret når den er overgivet til f.eks. Post Danmark, men mener først leveringen i forbrugerkøb er sket når man har modtaget pakken. Men Billetnet har vel en deal med post Danmark.
Sygt, jeg fik selv smidt billetter væk til MammaMia(kun min egen skyld). Dem printede billetlugen og vi kunne hente dem på deres adresse dagen før eller få dem i døren. Ufatteligt at Billetnet ikke bare gør det samme. Det må være det nemmeste i hele verden for dem.....
Held og lykke
Slotti
Prøv at skriv en PM til Ludomaniac, tror han har styr på hvilken vinkel du skal skære den!
Hvordan har du betalt for billeterne? Oplyst dit kortnr via telefonen? eller online bestilling over internettet?
Jeg fatter ikke at Postdanmark ikke er interesseret i at undersøgen sagen nærmere - det ville sgu da være pænt nemt at pågribe de personer der står med billeterne på kampdagen og undersøge hvor de har dem fra og dermed hvem i Postdanmark der har nakket billetterne, for det kunne da tyde på at det er hvad der har fundet sted.
Og samme argument gælder også billetnet - de kan da næppe være tilfredse med at postdanmark stjælder breve påtrykt "Billetnet" og at den form for kriminalitet foregår ustraffet...
Mener også den er oplagt til eb.dk eller forbrugerstyrelsen...
Nu har jeg kontaktet Ekstrabladet og Forbrugerrådet - så må vi se hvad der kommer til at ske videre i sagen. Jeg skal nok opdatere.
Jeg har oplevet præcis det samme, min far bestilte 4 billetter til Danmark-Spanien som aldrig dukkede op.
det endte med at postdanmark dækkede tabet - kampen kom vi aldrig ind til.
Da de var nummerede burde man dog kunne gøre et eller andet, men PD gjorde aldrig mere ud af sagen.
Jeg kender folk der har arbejdet i post danmark, og det er ikke betryggende historier man hører :(
Jeg vil ikke risikere at bruge dem, hvis jeg havde noget meget vigtigt der skulle sendes.
Men det er man selvfølgelig ikke selv herre over, når det går den modsatte vej.
Jeg oplevede det samme sidste år da jeg skulle til Roskilde festival.
Bestilte billetterne på billetnet (mener det var der, er ikke sikker) men modtog dem aldrig.
Ringede til billetnet og fik at vide at det vist var meget "normalt" at billetter blev væk, men at de var nummerede så hun spærrede bare dem der var sendt til mig først, og sendte mig så nogle nye.
Så det burde være muligt for dem at spærre dem og sende dig nogle nye.
Lige en update: Både DR og Ekstrabladet synes det var en interessant historie som de gerne ville tage op. DR har så kontaktet både Billetnet og DBU, og det korte af det lange er at DBU har beklaget det skete, vil tage sagen op med Billetnet og giver mig 4 nye billetter. Der kommer vist et indslag i radioen en af dagene.
Så det hele er sådan set endt godt, selvom jeg stadig synes Billetnet har håndteret sagen rigtig dårligt, og at det egentlig er utroligt at jeg skal have så meget besvær med det, når jeg selv er uden skyld. Damen fra DBU siger dog at det kun er anden gang på 8 år hun er ude for at et anbefalet brev med billetter ikke når frem.
@Deadboy
Problemet er at Parken ikke scanner billetterne ved indgangen, derfor kan de ikke bare udstede nye billetter, da de i så fald risikerer at nogen bruger de gamle. Jeg har dog tænkt mig lige at holde øje med om der sætter sig nogen på de sæder jeg egentlig skulle have haft...
Lækkert at du kommer ind og se kampen! Så må vi håbe de nye billetter når frem :)
Sådan ! :-)
Kunne nu stadig være lidt interessant om du faktisk havde jura'en på din side - eller om det alene var frygten for "dårlig presse", da gjorde at de gav sig uden kamp ...
"Problemet er at Parken ikke scanner billetterne ved indgangen"
Flot af vores "Nationalstadion" og DBU ... hvad fanden er det for en bande amatører!
Spørgsmål, hvorfor har du ikke fulgt op på det før ~4-5 måneder senere? Det virker også en anelse uansvarligt, og gør det sikkert ikke lettere for Billetnet, DBU, eller PostDK at finde frem til dit brev.
Mickey
@Mickey
Jeg mente at huske at der ved bekræftelsen stod at der ville gå lidt tid før billetterne blev sendt, og da jeg bestilte flere andre billetter ca. samtidig (som nåede frem), så jeg har simpelthen skudt det ud af hovedet - ikke mindst fordi jeg følte mig overbevist om at billetterne var 100% sikre pga. anbefalet post.
@Zaphod2000
Ja selvfølgelig er det amatører fordi de ikke bruger en teknik som du synes er oplagt ?
Har du sat dig ind i de problemstillinger det kunne medføre at indføre teknikken førend du bedømmer dem som amatører ?
Indførelse af stregkodesystemer kunne tænkes at skabe forøget behandlingstid, med ventetid til følge.
Dette kan i relation til fodboldkampe og andre events med fast starttidspunkt skabe store problemer.
Ved koncerter er startstidspunktet og tilskuernes ankomst helt anderledes.