Router problem lav hastighed

#1| 1

Håber virkelig at der er en pokernetter som hjælpe mig.


Jeg har en 20/20 netforbindelse.

Min router har det sidste stykker tid dog givet en del problemer.


Jeg har lavet hastighedstest med kabel direkte fra væg og i computer og her får jeg 20/20.

Når jeg så laver hastighedstest med wifi ryger min download ned på ca. 5. Min upload på 20 forbliver uændret.


Når jeg er på studiet har jeg ingen problemer med wifi og hastighed på hverken computer eller telefon. Så tænker at min router er problemet.


Når jeg laver wifi hastighedstest står jeg næsten klods op ad routeren. Routeren står placeret samme sted som den har gjort de sidste to år, hvor jeg ikke har haft nogle problemer med hastigheden.


EDIT: har prøvet at skifte kanal på routeren, men har ikke hjulpet (går ud fra jeg har gjort det rigtigt)

Redigeret af jorn_olsen d. 14-10-2015 11:47
14-10-2015 12:02 #2| 0

Jeg har præcis samme problem, og har også prøvet at skifte kanal uden held.

Min er en standard Netgear leveret af Yousee og går fra 90/30 med ledning til 10/10 med wifi.

Det er umuligt at se web-tv og lign. uden afbrydelser.

14-10-2015 12:09 #3| 0
clrawe skrev:Jeg har præcis samme problem, og har også prøvet at skifte kanal uden held.
Min er en standard Netgear leveret af Yousee og går fra 90/30 med ledning til 10/10 med wifi.
Det er umuligt at se web-tv og lign. uden afbrydelser.

Er din boks sort eller hvid. Er den sort er der kommet en nyere som måske kan afhjælpe problemet. Mit net fik et lille løft trådløs, dog ikke helt det 100/30 jeg betaler for. Dog blev det også bedre kablet der har jeg nu 120/50

14-10-2015 12:18 #4| 0

Det er denne jeg har:

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/faa-hjaelp-til-opsaetning-af-dit-yousee-bredbaand/netgear-cg3000

14-10-2015 13:03 #5| 0

vores router begyndte også pludselig at drille og fik en nyere tilsendt(den sorte netgear via yousee) derudover søgte jeg via et program efter den bedst egnede kanal og efter det har der intet været af problemer.

Vi har en 100mb forbindelse, og den ligger rimelig tæt på selv i de såkaldte spids belastnings timer på døgnet.

Vil for god ordens skyld også nævne at yousee Web tv ikke kører optimalt (men gør det det for nogen overhovedet)))

Og nettet er stabilt selv med flere maskiner på samme tid.

14-10-2015 13:15 #6| 0

Jeg har prøvet alle kanaler uden held...

14-10-2015 20:44 #7| 0

bump.

Redigeret af jorn_olsen d. 14-10-2015 20:44
15-10-2015 11:30 #8| 0

@-_-Tiesto-_- eller andre


hvilket program kan bruges til at søge efter (bedste) ledige kanal?

15-10-2015 11:51 #9| 0

Her er et par forslag:

Første er via din router

http://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-scanner-du-efter-den-bedste-wifi-kanal-med-cg3700


Har via en app på mobilen:

http://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/


wifi analyzer var det jeg brugte til at finde en kanal.


15-10-2015 16:28 #10| 0

Et reset på routeren, fik min tilbage på sporet efter en hel del udfald over wifi.. prøv den lille knap?

16-10-2015 00:04 #11| 0
Chessplayer skrev:Et reset på routeren, fik min tilbage på sporet efter en hel del udfald over wifi.. prøv den lille knap?

Jeg ved ikke med OP, men det har jeg i hvert fald også forsøgt!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar