Runde 3, Gruppe D, Kroatien - Spanien 21.00

#1| 0

Sidste kamp i gruppe D for Kroatien og Spanien. En kamp man måske havde tænkt kunne blive en rigtig fin kamp inden EM gik i gang, men som umildbart godt kunne gå hen og ligne en ”Schweiz – Frankrig”, selvom franskmændende pressede godt på, der kan dog også argumenteres for at de havde mere at bevise over for egne fans. Begge mandskaber kan med 1 point sikre sig videreavancement i deres gruppe, og der kan spekuleres i om Kroatien tør og gå efter de 3 point.

Spanien spillede en rigtig fin kamp mod Tyrkiet senest, hvor man vandt sten sikkert 3-0 og kunne sagtens have vundet mere. Den lille kreatør inde på midten Andres Inesta, er i den grad vågnet op under dette EM, og han har set helt fantastisk ud.

Kroatien er foran 2-0 mod Tjekkiet, men ender med at spille 2-2 efter en del dramatik omkring kanonslag og romerlys, fra de kroatiske fans, noget som ingen sted hører hjemme i fodbold. Dog slipper de Kroatiske spillere godt fra et X, da man stadig ligger nummer 2 med 3 point foran Tjekkiet, som har deres sidste kamp mod Tyrkiet.

Begge hold har dog spillet nogle gode kampe, Spanien spiller egentlig udmærket da man slår Tjekkiet 1-0 men scorer ikke på nok chancer. Mod Tyrkiet spiller man ca. 50 gode minutter og resten af tiden går med at køre bolden stille og roligt rundt, da man heller ikke havde brug for banke dem ud af banen. Kroatien spiller også en god åbningskamp mod Tyrkiet hvor man vinder 1-0 på et brag af Modric. Næste kamp mod Tjekkiet, er man klart det bedste hold på banen indtil det 80. Minut, hvor der sker ting og sager, som nok også har påvirket kroaternes fokus-niveau.

Del Bosque har været ude og udtale følgende: "I don't know if it's ideal to rest players right now. The players have got some rhythm going and it could be counterproductive to change things. Andrés Iniesta is doing great work going forward. He is in great shape and doing really well." Netop et tegn på at han føler den spanske trup har momentum, og det kan være farligt og gå hen og bryde rytmen nu.

Forventede startopstillinger:

Kroatien: Subašić; Srna, Ćorluka, Vida, Strinić; Brozović, Badelj; Pjaca, Rakitić, Perišić; Mandžukić.

(Mandzukic tvivlsom)

(Modric ude med mindre forstrækning)

Spain: De Gea; Bellerín, Piqué, San José, Alba; Busquets; Pedro, Thiago, Iniesta, Nolito; Morata.

(Ramos sandsynligvis sparet, da han risikerer karantæne ellers)

Nøglespillere:

Badelj: Ikke en type jeg normalt ville fremhæve, men
han bliver ekstrem vigtig for kroaterne i denne kamp, da han sandsynligvis skal
ligge og tage sine kampe mod Iniesta. Han er den mest defensive af Modric og
ham selv, men det kan også ske at man vælger og trække på Modric’s erfaring med
Iniesta, og så lader ham holde styr på den lille Spanier.

Iniesta: Jeg kommer nok til at fremhæve den lille
magiker flere gange endnu, og det er der altså kun en grund til. Han er helt på
toppen lige nu, han spiller med en utrolig ro over sig, og han ligger den ene
sukkerbold efter den anden. Han har klart været Spaniens bedste spiller indtil
videre, og det ville ikke undre mig hvis han blev ved med at være det.

ODDS:

Åbnings odds: 1: 4,3 X: 3,25 2: 1,91

Nuværende odds: 1: 4,6 X: 3,1 2: 2,1

Over/Under: 2,5/1,5

Spørgsmål til denne kamp:

Bliver dette en klasse kamp som man kunne have håbet på inden EM, eller stiller begge hold sig tilfredse med en uafgjort?

Vil Spanien forsøge at forsætte momentum, og så bare køre fuldt på for, at vise de er kommet for og vinde?

Vil der stadig være uro i hovederne på de Kroatiske spillere efter sidste kamp?

KOM GERNE MED BUD PÅ HVAD I TROR!

21-06-2016 13:23 #2| 0

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Har bettet 0-0 til pause @2.28. Denne pulje vil man rigtig gerne vinde da man kommer i den gode halvdel i playoffs, men tror egentlig stadig kroatien sælger for X.

21-06-2016 13:33 #3| 0

Det virker da ikke særligt oplagt at spare spillere. Det er meget vigtigt, Spanien ikke taber denne kamp og derved går flip af 1.pladsen og en let vej til semifinalen. Og hvis Ramos endelig skulle få et gult kort mere, skal Spanien trods alt kun undvære ham imod en 3.pladsmodstander, som enten bliver Slovakiet, Sverige/Irland (hvis de formår at vinde) eller Portugal/Island/Ungarn.

Redigeret af tåbeligt d. 21-06-2016 13:38
21-06-2016 16:38 #4| 0
Kroatien - Spanien
Vundet (+1.86 units)
Under 10.5 hjørnespark @ odds 1.93 2 / 5 Unibet
Fodbold - International - EM - 21/06-2016 21:00
Redigeret af felkin d. 06-06-2017 02:01
21-06-2016 16:56 #5| 0
ROI: 89.31% (754)

Eftersom der er moms spil på Spanien og jeg er hoppet i fælden går jeg ud fra Spanien ikke vinder kampen :(

21-06-2016 17:06 #6| 0
ROI: 292.5% (2)

Lugter af et kryds og under 2,5 mål imo

21-06-2016 17:07 #7| 0
ROI: 150.78% (22)
Kroatien - Spanien
Tabt (-2.5 units)
Uafgjort @ odds 3.1 2.5 / 5 Unibet
21-06-2016 18:18 #8| 0
ROI: 150.78% (22)
Kroatien - Spanien
Tabt (-2 units)
Kroatien under 0.5 @ odds 1.98 2 / 5 Unibet

Jeg tror på Spanien dominans, så jeg regner stærkt med at de holder nullet. Om de vinder ved jeg ikke - derfor jeg også er ude på uafgjort. De kunne meget vel blive tilfredse med en deling som kampen skrider frem.

21-06-2016 20:14 #9| 0

Jeg er røget på Spanien efter startopstillingerne kom ud. Ville være mærkeligt hvis spillerne ikke får beskeden om at gå ud og smadre igennem, når de stiller fuld A-kæde. Og Kroatien sparer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar