Italien og Irlands sidste kampe i gruppestadiet står for døren, Italien har allerede sikret sig videreavancement og også førstepladsen. Italien har ikke meget og spille for ud over at bevare momentum, hvorimod irerne kun kan bruge 3 point. Det Italienske hold har spillet en god slutrunde so far, mod Sverige halter spillet en smule, men man formår alligevel og hive det nødvendige resultat hjem. Irlands kampe har været lidt med blandede følelser, først spiller man en okay kamp mod Sverige, hvorefter man bliver kørt over af Belgien 3-0. Italien forventes og spare nogle spillere til dagens opgør, da mange er i fare for at få karantæne mod Spanien i deres næste kamp igen. Italien og Irland ramte også ind i hinanden under sidste EM i 2012, hvor Italien besejrede Irland 2-0. De to hold mødtes dog senest i 2014 til en venskabskamp, hvor det blev til en kedelig 0-0.
Antonio Conte udtaler følgende: "After the Sweden game and seeing the lads in training, I changed my mind over a few things and so there will be changes. It's not a meaningless game – it's useful for us and for me. There is no such thing as a first-choice team and reserves. We have 23 players who win and lose together, including all the staff." Det kunne som sagt godt lugte lidt af nogle roteringer, og dermed også hans semi-vage udtalelser omkring holdet, hvor han kommer med den sædvanlige tale, om alle spillere på holdet er vigtige.
En kamp hvor det kun er en af holdende der reelt har noget og kæmpe for, Irland kan ikke bruge andet end 3 point, og de skal møde et hold som sandsynligvis har en del friske spillere med, heriblandt spillere som også har brug for at bevise overfor træne Conte, at man måske også skulle lade dem starte inde næste kamp. Dog forventer jeg ikke at Irland vil komme flyvende fra start, da man nok nødig vil satse hele butikken og risikerer at Italien benytter deres skarpe kontraangreb og kommer foran 1-0. Et scenarie der vil være rigtigt slemt for Irland, da man nok ikke har de største forventninger om, at kunne bryde del Italienske kæde og scorer 2 mål.
Forventede startopstillinger:
Italien: Sirigu; De Sciglio, Barzagli, Ogbonna, Darmian; Bernardeschi, Thiago Motta, Sturaro, El Shaarawy; Zaza, Immobile.
Irland: Randolph; Coleman, O'Shea, Duffy, Brady; Hendrick, Whelan, Quinn, Hoolahan; Murphy, Long.
Nøglespillere;
El Shaarawy: Jeg håber og regner med han kommer til at starte inde, jeg syntes han har spillet et godt år i Roma, og han er kommet lidt over det der "evighedstalent" stempel som han har haft i lang tid. Han scorede 8 mål i sæsonen, og var med i meget af Roma's "nye" tekniske spil. Han har en del og spille for, for sig selv da jeg han ikke er langt væk fra en fast plads, men han mangler og vise defensive kvaliteter, noget som der skal indgå i Conte's kanter, da han spiller med det system han gør. Han er lynhurtig, og han kan være ekstremt farlig i Italien omstillinger, som jeg er sikker på der kommer til at være nogle stykker af.
Holdet: Det bliver noget af en prøve det irske mandskab bliver sendt på i denne kamp, de skal ud og jagte 3 point mod et god Italien mandskab, som egentlig kan spille frit offensivt, og dermed ingen grund har til at stå og bare køre bolden rundt i cirkler. Det vil kræve en stort indsats for hele holdet, både defensivt og offensivt, for som nævnt tidligere så vil det blive rigtigt tungt hvis de skal kæmpe sig tilbage fra at være nede 1-0.
Odds:
Åbnings odds: 1: 1,73 X: 3,5 2: 5
Nuværende odds: 1: 2,4 X: 3,2 2: 3,4
KOM MED JERES BUD PÅ HVAD I TROR VIL SKE!