Jeg overvejer at købe et par nye skærme, som skal bruges til poker, arbejde, surf og lidt gaming. Jeg har fra flere sider fået anbefalet Samsung T240:
www.pixmania.com/dk/dk/1159824/art/samsung/tft-skarm-24-wide-syncmas.html?srcid=88&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui
Skærmen bliver blandt andet omtalt i denne tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=178839
Jeg havde oprindeligt tænkt mig på nogen i stil med 1-2 19" eller 22" skærme, men flere og flere anbefaler 24" i stedet. Hvad siger I? (jeg er ikke interesseret i én 30")
Er der andre modeller i samme prisklasse som I vil anbefale i stedet for?
Jeg vil desuden gerne høre fra spillere som benytter denne skærm eller en tilsvarende og som spiller på Bossen. Hvor mange borde kan I have på én skærm uden eller med lidt overlap i hhv Normal størrelse og mini view?
Jeg har også bemærket at flere anbefaler, at man køber i Sverige. Er der nogen der kender et par pålidelige sites fra Sverige til køb af computerskærme?
Er der desuden andet man skal være obs på når man går meget op i størrelse? Forringer det på nogen måde brugen af explorer, spil eller lignende?
På forhånd tak for hjælpen. :)
Samsung T240
Jeg købte faktisk lige en Samsung T240 i forgårs og den kan varmt anbefales! Hold kæft hvor er den bare lækker! Opløsningen er helt perfekt og jeg kan godt køre 12 borde på Full Tilt uden overlap. Desuden er det super fedt at den har HDMI indgang så man f.eks. kan sætte playstation, xbox osv til. Har lige siddet og spillet playstation med den idag, og var meget tilfreds med den.
Så varm anbefaling her fra!
@Abekat
Lyder super! hvor købte du den? Såvidt jeg kan se er den billigst på Pixmania eller i Zapp In hvor den står til 1795,- + moms.
Hører gerne om flere erfaringer. :)
Har 2 stks T240. Det vil du ikke fortryde. Bruger dem til det samme som dig og fungerer super.
Ser nice ud!
Jeg købte i sidste uge 2x24" SyncMaster 2443BW og dem er jeg skam også fint tilfreds med!
PS Den største årsag til at folk gerne vil have 24" skærme er opløsningen 1920x1200. For mit eget vedkommende kan jeg ikke holde iPokers mini view ud og jeg kan ikke fordrage overlap af borde, hvilket indsnævrer mine muligheder en del da jeg også gerne vil kunne 8-table. Jeg har lige her i nat moded størrelsen på iPokers borde med MiniMaxMod til 800x585 så jeg kan have 4 borde på en skærm, så nu er alt helt perfekt i min lille verden :-)
Har selv en Samsung 23 TFT 2333SW. Fik den for 1500kr igennem computercity.dk, men den koster nu 1700. Troede, at den var 1920x1200, men åbenbart var den 1920x1080...den brede befolkning vil åbenbart hellere have 16:9 end 16:10 til film. Jeg ville ikke købe Txxx serien. Jeg ved ikke hvorfor, men den nye serie (fx 2443BW, 2433BW og 2333sw) sælges billigere og kan det samme!
Klart, at jeg bliver nød til at spille med lidt overlap, men intet problem, da jeg godt kan se aktion på begge borde....kan bare ikke se knapperne på de øverste borde, hvis jeg ikke markere dem.
Den ser sgu nice ud den skærm. Tror også jeg skal ha en. Hvilke ting skal man lede efter i en stationær, der kan trække sådan en satan?
MVH Skod
Lækkert at så mange kan anbefale den! :)
Er der nogen, der har prøvet den på Bossen eller som har gode forslag til hvor man kan købe den. Evt i Sverige?
Tror ikke der er noget at spare i Sverige. Det billigste de har den til på Pricerunner.se er godt 3500.-.
@Skod
En nogenlunde moderne pc, skulle kunne klare det:) Men altså bare gå efter et semi godt grafik kort Like GeForce 9500GT!
@Laptop
Super lækker skærm, med et noget pænere design end 2443 modellen:)
Så der skal bare lige findes et godt tilbud på T240:)
SiFFer
Vil blot kort indskyde at jeg selv har kigget på samme skærm, men endte med at købe en Hazro 30" skærm i stedet. Købt og sendt fra England og med fragt lå den på omkring 5.000,-.
En 30" skærm er et køb man aldrig vil fortryde, at have så godt arbejdsplads er SÅ lækkert.
Deruover kan du have 9 fullsize borde åbne uden overlap!
Jeg bruger en 24" til boss og kører 6 borde med et lille overlap.
Hej BOB
Jeg har lige købt en med 1920x1200 24". Spiller ogå på bossen, og deres borde kan jo som du ved ikke resizes, så man kan kun spille 4 borde uden overlap. Synes det ville være dumt ikke at købe en skærm med full HD opløsning, når du allegevel er ude og investere. Du vil blive langt mere glad for en skærm med den opløsning, + self HDMI udgang, hvilket er et must.
Fladskærm
@Bisgaard
Tak for indskud men jeg tror jeg foretrækker det andet setup. Du må dog gerne smide et link på det sted hvor du har købt den, hvis du stadig har det liggende.
@SørenMatias
Lyder super. Jeg kan sagtens klare et lille overlap og vil gerne køre min 6 borde af gangen.
@Fladskærm
Du nævner full HD opløsning og HDMI udgang. Jeg ved ikke meget om disse emner for at sige det mildt. :)
Udover måske at jeg ved at et HDMI kabel bruges til fjernsyn og dvd afspillere i stedet for de gamle scart kabler. Det forbedrer vel kvaliteten.
Kan du fortælle mig lidt mere om hvorfor jeg skal gå efter de ting du nævner?
@alle
Tror der er en fejl i beskrivelsen hos mit første link. Der står at T240 har en opløsning på 1680 x 1050 og en responstid på 5ms. Når jeg kigger på beskrivelsen i Zapp-in så står der, at T220 har den nævnte opløsning, men en responstid på 2ms, mens en T240 har en responstid på 5ms og en opløsning på 1920x1200. Jeg ved ikke om der findes forskellige versioner eller om en af de to sider har byttet rundt på noget.
Min ide er dog at gå efter den med 1920x1200 i opløsning.
Link til Zapp-in: www.zap-in.dk/Kampagne/ZAP-in_avisen_13-16_web.pdf - se side 3!
Jer der har meldt tilbage, at I har en lignende model: Hvilken opløsning har jeres skærm?
Jeg har haft kiggen på denne - er det ikke den samme som OP???
Det smarte (smarteste) er vel, at den kan bruges som TV også ikk??? Altså udover som PC skærm osv. kan der vel smides alm. antennestik i???
Hvad skal du dog med en 24" Diller!? :) Men de er vidst ens og din kan vidst også bruges som TV.
Jamen selv rart med en 24" til at arbejde ved com/spille poker + ku se lidt fjernsyn i "kontoret" i den nye lejl.... Tror 32" bliver for stort derind til...
@dillerhans
Ser spændende ud, men fungerer de to skærme lige så godt når man bruger dem til computeren?
Ja altså det er jo reelt PC/TFT skærme, så ja.... absolut.... Opløsningen er også angivet som på PC skærme, da TV ikke kommer med 1920x1200 opløsning men derimod bare 1920x1080...
Men har tænkt mig lige at gå i Elgiganten en af dagene og se den eventuelt i action både som TV og PC skærm...
jeg har fundet denne tråd som behandler de to skærme. HD er åbenbart lidt langsommere, men ved ikke hvordan det fungerer hvis man har en af hver.
www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=59113#59113
BOBsen har du kigget "bedømmelserne" inde på edbpriser under det link der er postet på flatpanels?
Jep prøv at kig under linket til HD modellen.
jeg har nu fået dem læst. De giver ingen anledning til uro fra min side, men vil nu gerne have at vide hvordan den vil fungere sammen med en uden HD.
Nej præcis, mener også at HD skærmen får rigtig gode anmeldelser, og derfor burde den være et godt køb...
Men, hvorfor skulle det ikke kunne køre godt med en af hver? Hvis bare du har et grafikkort med de rigtige udgange osv, så er det vel ikke noget problem???