Sandheden om mit spil - NL100

#1| 0

Jeg har siddet ved bordet i 10 minutter. Har lavet få raises og ikke været til showdown endnu. Umiddelbart virker bordet spilbart, god action og halvringe spillere er mit indtryk so far.

Nu vil jeg have kommentare til min spillende hånd. Jeg vil gerne lige hurtigt forklare min tankegang.

PF: Jeg kører normalt efter 4 *BB + 1 pr limper princippet, men nu ligger jeg lidt specielt ud med 4¢ her. Det veksler lidt fra dag til dag,

Flop: Pretty much standard, han checker og jeg skyder 75 % på mit toppar.

Turn: Nu samler jeg pludselig et flush - og straighdraw op, og jeg skyder igen. Jeg er nu også blevet påpasselig, da villian instacaller floppet, og han instacaller da også turn. Jeg ved nu jeg er bagud inden river.

River: Jeg smider til any bet, hans instacalls virker som god styrke. Checket er derfor standard.

Seat 1: Stinki2 ($98.90 in chips)
Seat 3: ManCCCini ($98 in chips)
Seat 5: fjord44 ($46.30 in chips)
Seat 8: Latinofyr ($104.40 in chips)
Seat 10: i_see_flops ($92.10 in chips)

Q J

ANTES/BLINDS
fjord44 posts blind ($0.50), Latinofyr posts blind ($1).

PRE-FLOP
i_see_flops folds, Stinki2 calls $1, ManCCCini bets $4.50, fjord44 folds, Latinofyr folds, Stinki2 calls $3.50.

FLOP [board cards 10,3,Q (10,5$)
Stinki2 checks, ManCCCini bets $8, Stinki2 calls $8.

TURN [board cards 10,3,Q,A (26,5$)
Stinki2 checks, ManCCCini bets $18, Stinki2 calls $18.

RIVER [board cards 10,3,Q,A,8
Stinki2 checks, ManCCCini checks.

Sandheden om mit spil er altså, at ..................... ?

18-08-2006 17:29 #2| 0

Det ser fint ud. Jeg tror dog, jeg giver den en tand mere på turn, så du kan skubbe for under pot, hvis du rammer stort på river.

18-08-2006 17:46 #3| 0

Jeg better 15 på river...

18-08-2006 17:58 #4| 0

@Alex
Hvorfor hulen dog bette 15? Hvis noget så får et weak bet på 15 modstanderen til at lave et (bluff)raise hvorved de har et afsindigt svært call. Herudover bliver du kun kaldt af bedre hænder.

EDIT: Og det var så indlæg #4000 :)

18-08-2006 18:07 #5| 0

Enig med Phearlezz. Angående hans insta calls betyder det ofte en rimelig hånd som top par med dårlig kicker eller et draw, men ikke et monster. Har de et monster tænker de som regel lidt længere.

18-08-2006 18:12 #6| 0

Hvordan kan du være i tvivl om hånden. Er det for at få ros for at spille hånden overvejende fejlfrit,eller? Og sandheden om dit spil vedrører væsentligt mere end blot Ún enkelt hånd.

Fint spillet

18-08-2006 18:13 #7| 0

21$ på turn, river check er std

18-08-2006 18:24 #8| 0

@Orca
jeg har smidt en pm og en mail til dig ang. MTH.

19-08-2006 10:17 #9| 0
OP

@ Tåbeligt

Du lever da i den grad op til dit navn, hvis du virkelig seriøst mener, at jeg poster på PN for at få ros. Jeg har stadig leaks i mit spil, og bare ved at poste denne hånd, har fået noget at tænke over.

"Jeg tror dog, jeg giver den en tand mere på turn, så du kan skubbe for under pot, hvis du rammer stort på river."

Dejligt råd! Dette kan også bruges som bluff, hvis jeg næste gang har et bedre read på villian.

Sandheden om mit spil, skal selvfølgelig ikke vurderes på en hånd. Men har du postet svar til de analyser herinde, vil du vide, at jeg spiller ret straight-forward ABC, uden at kunne de syge moves endnu. Jeg er for at lære, og hvis du vitterligt tror, at jeg poster for at få ros, må du sq tro om igen!

@ Alex

Endnu et useriøst indlæg, eller?

@ Alle

Tak for comments - Villian viste AT.

19-08-2006 12:58 #10| 0

Hvad gør du ved et stort reraise på turn? Og hvorfor ville det være dumt at checke turnen? (Er klar over at dette sikkert er tilfældet.)

19-08-2006 13:12 #11| 0

@ALEXKP

Dit indlæg er et genialt og sublimt indlæg der samler flere timers bestræbelser fra undertegnede der har haft det ene formål at vise dig selv at du fatter HAT af poker.

Det er en ommer Alexkp, mit sædvanlige råd til dig, gå ned i limit kan ikke bruges mere - denne gang må du gå længere.

Ryk ned til playmoney.

19-08-2006 14:12 #12| 0
OP

@ Mpan

Alt efter hvor stort det er, må jeg jo overveje i forhold til potodds om jeg skal folde eller pushe. Jeg regner inden river med at have 15 outs til den vindende hånd...

@ Johnson

lad vær at hijacke tråden, og lad alex være. Du bidrager jo med intet!

19-08-2006 14:23 #13| 0

Den eneste hånd som caller dit 18$ bet på turn er en hånd der har dig slået. Jeg checker bagved og caller bet på river, eller valuebetter hvis han checker den til mig igen.

19-08-2006 14:29 #14| 0

Jeg mener at turn skal bettes hver gang, jeg vil ikke lade hænder som J9 og hutshots trække gratis, udover det kan han sagtens bare caller med T9-TK og en dårlig Q... NL 100 folk caller med så meget crap og når du endda så har fået flushdraw mener jeg den skal bettes altid..

@Johnson

SMut nu bare pomfrit, ingen der gider høre på dig...

19-08-2006 14:30 #15| 0
OP

@ Lius

Hvis det er en der har mig slået på turn, er der da ingen mening i at valuebette river, hvis han checker den til mig igen, når jeg ikke improver?

19-08-2006 14:44 #16| 0

næste gang du mener turn skal bettes så lad vær med at skrive river... sjovt nok er det ikke det samme..!!!!!!!! og ja undskyld mancini skal nok lade vær med at hijacke din tråd.. scusi

19-08-2006 15:21 #17| 0

Jow, ved at checke turn induce du et bluff fra et missed draw, og weak hands like Qx / Tx checker den til dig på river.

19-08-2006 15:31 #18| 0

@ mancini

Jeg beklager, hvis jeg svarede i en irriteret tone, fremfor at bidrage med noget mere konstruktivt. Jeg mener bare, at mange hænder bliver overanalyseret og overkompliceret, og denne er eksempel på dette. (Så kan jeg jo bare lade være med at svare og læse dem :))
I livet møder man mange svære problemstillinger, og hvis denne volder grund til analyse, virker det andet uoverkommeligt. Men jeg vil ikke blande mig mere i denne diskussion. :)

Desuden skal jeg heller ikke genere analysen, således det kan afholde dig fra at poste den og kommende, som bidrager til, du bliver en bedre pokerspiller.

19-08-2006 15:38 #19| 0

@Lius

Mener du virkelig, at ingen dårligere hænder caller turn? Jeg er næsten sikker på, at AT gør (unimproved). Desuden lægger et turnbet som nævnt op til, at vi kan tage hele hans stack, hvis vi rammer en af 9-11 outs.

19-08-2006 16:07 #20| 0

#Phearlezz

Hva ? DU siger at QJ er større favorit mod AT på turn eller hvad??
Fatter nada af dit indlæg.

19-08-2006 18:41 #21| 0
OP

@ Tåbeligt

Jeg poster hænder jeg er i tvivl om, og jeg poster hænder for at høre til diverse alternative linjer. Det er med til at mixe mit spil lidt op, så jeg kommer væk fra mit standard ABC/på grænsen til Tight/weak, som jeg synes jeg har været i en periode.

Fint nok, at du ved nøjagtig hvordan den skal spilles. Det beviser jo blot du er en mere erfaring og bedre spiller end jeg. Men jeg kan ikke se, hvordan denne hånd IKKE kan tages op til diskussion. Det er der jo åbenbart en 3-4-5-6 stykker der alligevel mener.

"Desuden skal jeg heller ikke genere analysen, således det kan afholde dig fra at poste den og kommende, som bidrager til, du bliver en bedre pokerspiller."

Det siger jo næsten det hele, ikke? :)

19-08-2006 19:06 #22| 0

@lius

Tror phear mener hvis ikke A ramte boardet på turn.

Jeg mener at det at turn er en ruder, gør at jeg vil bette igen, i tilfælde at man så rammer flushen på river er den også godt skjult når man så better igen der.
Havde det ikke været ruder ville jeg checke bag, da jeg heller ikke tror at man særligt tit har dårligere hænder med hertil.

Jeg checker også river bagved her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar