Vi startede 88 i en sattelit til fulltilt 40.000$ gtd med et buy in på 163$.
Vi er fem tilbage 5 pladsen får 12 dollar de resterende 4 får sædet - til en værdi af 163 $. Avg er ca 17-19.000 og blinds 1000-2000. Situationen er den jeg sidder i small blind og vågner med AQ der er foldet om til mig. BB er bordets chipleader med har lige tabt en 50/50 pp mod aq, han sidder med ca 38000 jeg har selv 12000 med min smal blind på 1000. Hvad er planen nu stjæle hans blinds og forsvare min egen samt samle de ca 1500 ektra op der ligger i ante , eller et safe play?
Mine tanker gik på at selvom CL tidligere har været meget aggresiv havde han lige tabt en stor del af sin stack. Hvilket gjorde han selv kunne komme i farezonen hvis han tabte igen, hvorimod hvis han foldede i en 3-4 runder ville der være stor chance for at nogle af os small stacks røg ind. Tilgengæld er alt også slut hvis han slår en ud og kan slappe af.
Ud fra disse tanker finder jeg frem til at villian nok ligger sig i 90 % af tilfældene preflop og skubber med min hånd.
Villian caller mig.
Lidt irrelevant hvad villian sidder med i dette spot men tænkte over det bagefter. Hvad ville i calle med hvis i var villian?
Sattelit til FT 40 gtd 150 dollar
JJ QQ KK AA
men jeg havde nok bare foldet alt, til en var ude.
Du udelader en MEGET vigtig information her - stacksizes på de 3 øvrige ved bordet. Det er meget essentielt for at vurdere om det er godt eller skidt at skubbe her.
StonieN said it!! Det er imo den vigtigste information og det er det du skal tænke på før du gør dig de andre tanker.
Jeg gættede på at de sad med 12, 15, 15, 18, 38k chips ud fra Avg ? :))
De lå lige lidt over mig lige omkring 15 alle 3, var meget lige.. Jeg ender med at skubbe og bliver kaldt af 99. Forstår ikke han tager risikoen i dette tilfælde, og havde jeg kalkuleret med han ville kalde med 99 havde det jo været et fold eller hvad siger i?
kan ikke helt finde den rigtige løsning i dette spot..
Det er en lille risiko for ham... han ville stadig sidde tilbage med 26k
i tilfælde af en tabt pot.
Der er 2 shortstacks tilbage efter dette, og det ville stadig være
forholdsvis nemt af folde sig ind i boblen.
Han kendte din range (læs: Ax)
og ville gerne have det afgjort med sin marginalt bedre hånd.
@Repsak...
Hvis Villian kender dig ved han at din range er 72+, hvorfor 99 ligner en monster:-)
Imod en unknown villian er dette er muck, men mod dig: OMFG I CAAAAALLLLLLL!!!!!