Save me! 100 kr i dusør !

#1| 0

Sagen er den at jeg prøvede at installere et program der hedder "partition Magic" det gjorde så at vi d-drev med alle min billeder,musik og ikke mindst alt poker relateret ligger på blev til en "usynlig" harddisk som var "ikke allokeret".

Inde under diskhåndtering kan jeg se den som "ikke allokeret", men kan ikke gå ind i dens egenskaber eller andre ting fordi den siger at "diskhåndteringen ikke er opdateret" hvilket jeg kan ikke gøre på nogen måder(har prøvet de mest basale ting).

Jeg har ligeledes prøvet mig frem med et hav af andre programmer herunder "Paragon harddisk manager 2010 64bit" som det bedste, men det kunne heller ikke hjælpe mig.

Jeg har kunnet google mig frem til en håndfuld andre som lyder til at have haft samme problem, dog uden der er kommet en løsning på det. Her er 2 af dem:

www.eksperten.dk/spm/916151
www.eksperten.dk/spm/901080

Det er vista home edition har jeg hvis det gør en forskel.

Den der kan hjælpe mig med at få mit d-drev tilbage med alle mine filer ubeskadiget og uden jeg behøver at exportere og formatere sender jeg 100 kr til enten over MB eller ved netbank.

/Michael den håbefulde!

08-11-2010 15:24 #2| 0

Er det ikke muligt at bruge system restore i windows ?

bare lige en hurtig tanke herfra !!

08-11-2010 15:26 #3| 0

@coin

Altså gå tilbage til den seneste "optimale" state? Nej har jeg prøvet, den går ikke langt nok tilbage.

08-11-2010 15:27 #4| 0

Kan ikke hjælpe, men finder du ikke et svar her, så opret evt. en tråd på hol.dk , de plejer at være temmeligt skarpe til sådan noget her.

08-11-2010 15:53 #5| 0

når du starter op så gå amok på f11 eller f12

sig nu du KUN vil geninstallere vista på C . så lader den D være i fred og du har ny vista som spilelr top.

om du så har ødelagt Ds filer er et godt spørgsmål..

08-11-2010 15:54 #6| 0

Paragon harddisk manager 2010 burde fix dit problem for dig.

der er også det her program www.recovermyfiles.com/ som også kan restore drev og andre broken ting

08-11-2010 15:56 #7| 0

Hvis du har prøvet at lave en ny partition, og det er fucket op imens, skal du nok regne med at du skal formatere hele HD'en. Men du kan bruge en software der hedder Getdataback, der kan få dine data tilbage.

PM evt. hvordan det går.

08-11-2010 18:10 #8| 0

@utg

filerne er ikke ødelagt, eller jeg har hvert fald ikke slettet dem eller sådan noget. Drevet er "bare" gået i "ikke allokeret" mode som jeg ikke få det ud af.

@gomme

Ja mener også jeg har prøvet det program, men tror paragon er en del bedre, hvert fald det folk har anbefalet i de andre tråde jeg henviser til som første prioritet.

@hamdermjay

Jeg har formindsket mit d-drev som har skabt et "drev" som også er ikke allokeret, men det kan jeg godt gøre aktivt osv.. Problemet kom da jeg installerede det der partition magic som gjorde at d-drevet forsvandt, som i gjorde sig selv ikke allokeret uden mulighed for bare lige at gøre det aktivt igen.

/Michael

08-11-2010 18:55 #9| 0
Administrator

Er der ikke en "undo changes" funktion i partion magic ?

08-11-2010 19:07 #10| 0

@brigde

Muligvis, men programmet virker slet ikke til vista eller win7, så kunne ikke åbne det og det er muligvis derfor det har fucket helt op, selvom jeg også har set tråde hvor det har gjort det ved XP.

08-11-2010 19:24 #11| 0

Prøv evt. Disk Investigator. Jeg brugte det selv da jeg slettet en fil ved en fejl da jeg gik på hhx.

08-11-2010 21:45 #12| 0

som flere andre nævner prøv en recovery applikation. Problemet er ikke de fysiske filer der nok skal ligge der stadig, problemet er, at selve filsystemet er fucked - lidt søgt, at operativsystemet ikke ved hvilke bits på harddisken der til sammen udgør de forskellige filer.

Her er nogle programmer at gå i gang med:
www.freebyte.com/filediskutils/#datarecovery

Så er det bare at kopiere alt over på et andet drev, evt. eksternt hvis du ikke har plads, og så skal den del af harddisken formateres igen.

09-11-2010 00:10 #13| 0

Hej Michael,

Ked af den udvikling du løb ud i - især fordi jeg også gav råd i tråden.

Jeg vil klart gerne hjælpe, jeg er dog ikke sikker på jeg kan, men bor du i kbh ?

Hvis ja kan vi evt prøve at slutte harddisken til min computer og se om vi kan trylle liv i den.

09-11-2010 08:42 #14| 0

Jeg har reddet en masse billeder, skolefiler osv. engang med et recovery program. Det er ikke umuligt. Håber du løser det!

09-11-2010 09:02 #15| 0

@OP

En anden mulighed ville også være at download Ultimate Boot Disc. Der er utroligt mange gode programmer på. Både til partioner, formateringer og data recovery.

Det er et image der fylder omkring 300 mb. Det brænder du ud og booter op på, og så er der en masse herlige programmer.

Det er ihvertfald altid en mulighed.

Link -> www.ultimatebootcd.com/download.html

09-11-2010 20:16 #16| 0

@sirchris

Flot tilbud synes jeg, men har været nede og købe en extern harddisk og nu skulle alt været pakket ned på den så jeg kan formaterer min comp og formentlig ligge alt min data ind igen.

09-11-2010 20:32 #17| 0

@MichaelS

Vær nu 100% på, at du har fået pakket alle filer ned, inden du formaterer. Jeg ved ikke helt hvordan din eksterne vil behandle filerne, når de er på et ikke-allokeret drev. Det er virkelig pain in the ass at skulle hente filer frem efter en formatering.

09-11-2010 20:39 #18| 0

@nothing

Yesh, tro mig jeg gør ikke noget mere uden jeg er 1000% sikker!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar