Se mig spille NL600

#1| 0

Hej Pokernet.

Jeg har lavet en 30 minutters video med 2 borde på Ongame, hvor jeg spiller NL600.

Jeg leder efter leaks i mit spil, og håber på, at nogle kyndige personer, evt. vindende spillere på NL600 - NL2000 vil give deres besyv med.

I videoen forklarer jeg hvad jeg gør, og hvorfor jeg gør det, så måske kan dem der kigger med også selv lære lidt nye tips og tricks? Eller evt. fortælle mig, at jeg er galt på den hvis det er tilfældet.

Håber på en masse feedback!

Videoen kan downloades her (nyt .wmv link)
www.megaupload.com/?d=1YHV8GMS

Mvh. Topper.

23-09-2008 17:01 #2| 0

Hvilket codec har du brugt ?

23-09-2008 17:04 #3| 0
OP

Hmm det skulle bare være MPEG4... andre der har problemer med at afspille?

23-09-2008 17:07 #4| 0
OP

det kan være dette codec kan afhjælpe problemet ? www.download.com/Windows-Essentials-Media-Codec-Pack/3000-2140_4-10662709.html?tag=mncol&cdlPid=10662710

23-09-2008 17:10 #5| 0

Den virkede heller ikke.
Nå, prøver på den bærbar i stedet. Den plejer at have det hele.

23-09-2008 17:14 #6| 0
OP

hmmm ok. Jeg tror sgu lige jeg prøver at se om jeg kan converte den til en .wmv fil.

23-09-2008 17:21 #7| 0

Den kører fint i VLC player

23-09-2008 17:22 #8| 0
OP

VLC player kan hentes her www.videolan.org/vlc/

23-09-2008 17:28 #9| 0

VLC virker fint. Hvilken Ongame skin bruger du?

Edit: ja, det var grafikken jeg hentydede til.

23-09-2008 17:30 #10| 0
OP

@Don_T
Hvis det er pga. grafikken du spørger, så er det noget jeg selv har ændret vha. et AutoHotKey script. Der er ingen OnGame skins der pr. default ser sådan ud. Jeg ved faktisk ikke lige hvor du kan hente det, da det er lang tid siden jeg installerede det, men det er der måske andre der gør?

23-09-2008 17:37 #11| 0

Jeg kan ikke få det til at virke med VLC. Der er ingen billede på - kun lyd

23-09-2008 17:42 #12| 0

virkede fint her

men er lige lidt over mit niveau hehe (MEGET)

23-09-2008 18:06 #13| 0

Kører fint i media player her.

23-09-2008 19:05 #14| 0
OP

Kan hentes her som .wmv:
www.megaupload.com/?d=1YHV8GMS

23-09-2008 19:14 #15| 0

brug avicodec, det er freeware, så kan i se hvilken codec der er brugt.

23-09-2008 19:48 #16| 0

Skal man downloade den der toolbar for at se videon?

Har nemlig en del erfaring i disse stakes, så måske jeg kunne komme med fifs.

23-09-2008 19:54 #17| 0
23-09-2008 19:59 #18| 0

Peter_Kv11 du skal ikke hente nogen former for tool bar. Det er altid reklame!

23-09-2008 20:02 #19| 0

Forstår ike megauploads.com sry :((

23-09-2008 20:07 #20| 0

Kan godt lide din video, især tanken bag dit click raise med 77 :-) Keep em comming.

/Kall

23-09-2008 21:05 #21| 0
OP

@Peter
Du skal bare skrive de 3 bogstaver ind i feltet som den foreslår på megauploads. Så kommer du videre til en side hvor du skal vente i 45 sekunder og så starter download automatisk.

23-09-2008 21:06 #22| 0
OP

@Kall, tak for det :-)

23-09-2008 21:29 #23| 0

Yeh kan osse godt lide det, synes du spiller fint og langt det meste spiller du nogenlunde som jeg selv ville spille det i teorien.. men jeg spiller så osse kun NL100 såeh :P

Lav endelig flere vids, ser jo ud til at gå ganske fint når du gør det.

23-09-2008 21:57 #24| 0

@ TopperH

I den hånd hvor du har JJ og hvor floppet slår et K. Hvorfor langer du ikke 3/4 pot ud der for at tage den ned allerede på floppet? du vælger at checke flop og efterfølgende calle et bet på turn. Derved kommer du i problemer med hans river bet, hvor du bliver nød til at folde.

I den sidste hånd hvor du har ATs og rammer T på turn. Du vælger her at checke, hvordan kan det være at du ikke better ud på turn for at opbygge en pot hvis du rammer nuts på river? (hvilket du faktisk gør)

Hvad havde du gjort på river hvis der faldt enten J eller Q??

Skal lige siges at jeg selv spiller NL100, men måske jeg så kunne lære lidt på vejen :)

Fed video iøvrigt.

/pokerfighter

23-09-2008 22:47 #25| 0
OP

@Pokerfighter
Mht. JJ. Så vælger jeg at checke bag da hans stats fortæller mig, at han relativt ofte checkraiser. Derudover holder jeg min range meget bred, således, at hvis der falder et safecard på turn, så kan jeg stikke ud, og blive betalt af hænder jeg kan slå. Men både turn og river falder uheldigt ud og derfor må jeg slippe den. Men i bund og grund har jeg ikke lyst til at få stakken ind på et K high board med JJ i en reraised pot. Jeg vil så sige, at et udstik på floppet bestemt også sagtens kan gå. Og jeg vil tro det nok er 50/50 om jeg gør det ene eller det andet.

I AT hånden checker jeg bag på turn... fordi jeg ikke har lyst til at se ham checkraise mig igen, ligesom han gjorde på floppet. har ikke lyst til at få stakken ind på top par T da jeg nok ikke er god (hvis han altså CR ai), og har ringe equity mod et set. Idet jeg checker turn bag, kan jeg også få et kald af A7, A8 slags hænder på river, da jeg har underreppet min hånd. Jeg er nødt til at give hans flop checkraise noget respekt, og kan derfor ikke vide hvor jeg står selv med TPTK i den hånd. Man kan selvfølgelig bette for value, og igen, man skal nok mixe det up nogle gange, men lige i det her spot kan jeg bedst lide at checke bag.

23-09-2008 23:48 #26| 0

Fin video.

Hvor mange borde spiller du ad gangen?
Kan sagtens følge dig i dit klik-raise, men håber også du tænker over
at villains ikke blot har pt, men også NOTER (Sagt ironisk). Efter hvad jeg har set, kan jeg ikke forestille mig at du klikker med pocket-pair på et board med ét overkort, eller TPTK. Mistænker dig lidt for at din begrundelse er en "dårlig undskyldning" - Men det gik jo fint :O)

Synes det er flot når du underspiller dine hænder at du stadig kan finde et fold frem på river...

Ellers er videoen semi-kedelig... En masse standard hænder/tanker - Prøv at lave noget flere... Din stemme virker beroligende på mig! :O

24-09-2008 00:02 #27| 0
OP

@Banned4evah
Klikraiset er også et våbent jeg sjældent finder frem, men i denne situation synes jeg den var god pga. flere ting. Den pågældende spiller har ikke 3 bettet ret meget = sandsynligheden for at han har en reel handske er større. Derudover kan han også tro han har fold equity (nogle spillere tænker ikke over at de kun folder hænder ud der er dårligere end deres egne, men spiller bare aggressivt for at spille aggressivt). Og nej, jeg ville aldrig klikke et pocketpair i de beløb, så langt hellere enten kalde eller folde... (da jeg har showdown value). Desuden var mit image på bordet rimelig løst. Så hvis han har et overpair, så vil han tro han er god, men det er nemmere at få ham til at få skillingerne ind hvis han selv får lov at shove, da han så finder nogle undskyldninger frem om fold equity overfor sig selv... Som regel spiller jeg mine sets rimelig ligetil hvis jeg tror modstanderen kan have ramt. Altså rimelig hårdt på. Air spiller jeg også rimelig hårdt. Og hænder med showdown value spiller jeg så jeg kan komme til showdown. Generelt set. Og så mixer jeg det up 20% af gangene, især mod regs, da de tænker over hvad de laver istedet for at klikke på tilfældige knapper.

24-09-2008 00:23 #28| 0

Så fik jeg endelig videoen til at virke i VLC playeren.

Generelt syntes jeg at du spiller fint.

2 ting
Din AKo i slutningen af videoen bryder jeg mig ikke om.
Syntes du får spillet den virkelig skidt post flop.
Du sidder og nævner 3-4 grund til hvorfor du ikke skal c-bette.
Du nævner at alle par kalder og folk der har ramt kalder.
Alligevel prøver du. Tiden går dog ud og du får ikke bettet.

På turn slår den en Ti'er som parrer bordet. Det må nok være det dårligeste kort for dig. Alligvel skyder du denne gang.
Heldigvis tager du ned, men jeg er nu ret sikker på at det er et -ev play. Her er de virkelig sikre på at kortet ikke er bedre for dig.
Der så mange som kalder dig eller check raiser dig.
Alle par kalder og som ville have check raiset dig på floppet kan vælge at prøve igen på turn da de nu har improvet til set eller hus.
På mange måder ligner den din JJ hånd fra tidligere bare i reverse.

Det andet er en lille ting på et tidspunkt taber du vist et allin på venstre bord som er fair nok. Men hånden på det andet bord bliver instant kaldet uden at tænke. Det ligner bare på muse bevægelsen at det er et lidt forhastet. Bare tænk over det. :)

Ellers god vind frem over.

24-09-2008 00:54 #29| 0

Kvaliteten af videoen var rigtig god, og lyden virkede også fint.

To ting til lyden:
A) Lyden virkede lidt lav og jeg skulle skrue godt op for at høre, hvad du siger
B) På visse tidspunkter kommer du til at skrabe mikrofonen op af tøj eller sådan noget, samt puste i mikrofonen. Det skaber virkelig høj støj og er bare en detalje, man måske kan forsøge at korrigere.

Video kvalitet:
Helt perfekt kvalitet. Ikke noget prangende, men man kan stadig se stacksizes, betsizes osv. Hold fast i kvalitet, opløsning, rendering osv. For overblikkets skyld kan du måske vælge at sidde i samme seat på begge borde (hvis man kan det på OnGame?), bare så man ikke skal starte med at lokalisere, hvor du er - selvom det giver sig selv, det er der hvor man kan se kortene.

Spillet:
Langt over mit level, men fedt at se tankerne omkring spillet samtidig med det spilles.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg synes om situationen, hvor du 3-better AKo OOP og ikke c-better den, før boardets toppair parrer. Det gik heldigvis godt og det er svært for mig som NL25 spiller at udtale mig om, hvordan den spilles mest profitabelt på NL600.

TT hånden helt i starten på højre bord, hvor boardet kommer 3-Q-2 rainbow. Spiller du den kun for setvalue? Bare et nysgerrigheds spørgsmål. Hvad gør du eksempelvis på et 6-8-9 rainbow board?

Din 77 hånd synes jeg du argumenterer fint for i videoen og dit klik virker også kanon i situationen mht. stacksizes. Den skal selvfølgelig implementeres i din note på ham, så du spiller den anderledes næste gang (eller på samme måde alt efter hvor meget du vil level'e), men jeg så også godt, du skrev en note på ham.

Surt du ikke får hele stakken mod en dårligere flush (eller et nysgerrigt set) i ATs hånden, hvor turn slår T og river completer flushes og Villain better 200 ud.

--------------------------------------

Jeg har også selv bemærket, at mit spil bliver bedre, hvis andre "kigger mig over skulderen", så det er super, hvis du kan bruge det på den måde. At vi andre må se med hjælper både dig og os, så det er rigtig nice.

Alt i alt fin video. Jeg håber, du laver flere - ikke mindst fordi det gør mig klogere. Du så dog ud til at klare dig fint, så håber det også har hjulpet dit downswing.

24-09-2008 01:07 #30| 0
OP

Der er nu 2 der har spurgt til AKo hånden på T-high board. Når man ser videoen er man vist heller ikke i tvivl om, at jeg synes det er et tricky spot. Der er mange ting der taler både for og imod at cbette. Mit pf spil siger styrke, og et cbet mod 2 modstandere siger styrke. Det folder nogle ok marginale hænder ud. Mit image taler imod, og 2 modstandere taler paradoksalt nok også imod, da der er større sandsynlighed for at de har ramt. På et QJx board ville det være selvmord at cbette. På det her board rammer de sjældent, og derfor kan et cbet, eller et delayed cbet virke. Måske er cbettet en smule -ev... det er svært at sige helt præcist. Meeen! Når jeg cbetter, forstærker jeg mit image som aggressiv/loose (jeg er ikke maniac), som måske kan give mig en større EV i senere hænder når jeg rammer. Men all in all...en hånd jeg selv var i tvivl om, og jeg tror ikke man mister eller vinder ret meget ved at enten cbette, eller bare give op.

Mht. TT hånden. I denne situation spiller jeg den ikke kun for setvalue. Men jeg vælger ikke at reraise...for hvad gør jeg hvis han shover? Jeg tror der er mere værdi i at pot controlle/underspille sin hånd lidt, og så tage den fra floppet. Flopper jeg et set spiller hånden sig selv. Kommer der 389, 334, J28, på floppet så vil jeg antage at jeg er foran, måske raise for at beskytte eller bare kalde hans cbet, og så helt sikkert bette turn, og måske raise hvis han fortsætter sin aggressive linie (vil nok være nødt til at folde til et 3 bet, men høster så de dage hvor jeg har ramt mit set og han gør det samme). Kommer der f.eks. AQ3 giver jeg op.

24-09-2008 01:08 #31| 0
OP

Razz, forskellen på JJ og AKo er, at i JJ hånden har jeg markant større showdown value end i AKo hånden mod 2 modstandere.

24-09-2008 01:18 #32| 0
OP

@banned4evah
Jeg spiller 2 - 4 borde ad gangen.

24-09-2008 02:10 #33| 0

Fin lille video. Lav meget gerne flere!

Kunne dog være rart næste gang at kunne se dine stats på bordet.

24-09-2008 02:16 #34| 0
OP

Hej Meincke.

Tak for feedback. Hvis jeg laver en video mere vil jeg da helt sikkert overveje at have det med.

Topper.

24-09-2008 14:56 #35| 0

Jeg skal nok tjekke den ud når jeg får tid og komme med masser af kritik.

Jeg ved du glæder dig til det Thomas, hehe :D

24-09-2008 20:44 #36| 0

Så fik jeg tid…..
Tag højde for jeg ikke har læst nogle af de andre kommentare i tråden og at jeg i starten ikke lagde mærke til hvornår hænderne blev spillet, men de er nedskrevet i kronologisk rækkefølge.

God Video kvalitet.
Din spille kvalitet kommer jeg ind på nu ;o)

10,10: Call PFR, Shove efter Squeeze

A,Q: mod pot_hunter: Fold Pre-Flop

A,10s: Hellere C/C end leade da han fortsætter med alle bedre hænder mod dit Lead, men ved et C/C er du foran en del af hans holdings.

8,5s: Hvis du vil raise, så gør det ordentligt, især OOP.

10.30 min.: 7,8o: Jeg ville squeeze eftersom det er 3-handed, en lettere aggr. Reg åbner og en calling station caller.

17.35 min.: Jeg hader et click-raise på sådan et drawy bord – Derudover så husk at balancere din Range. Ville du Click-raise på det her bord med andet en mere eller mindre Nuts?

18 min.: hvorfor ikke CB K High?

22 min.: J,J - Jeg laver CB her eftersom han caller med alle mindre PP og draws han har callet med PF, og hvis han caller mit CB så Pot controller jeg fra Turn
24 min.: Jeg synes A,10o er lige for marginal til at calle med der. Hvilke A,x hænder regner du med han åbner UTG?

25 min.: Straf Limperen/ham der poster blinds uden for tur: Jeg siger altid 5bb efter et Limp. Dog kan du nøjes med 4bb her eftersom han er short, men ikke kun 3½bb

26 min.: A,Ko Hvorfor er dit Squeeze spå lille? Og Du spiller hånden rigtigt skidt Post-Flop. Check Floppet er fint mod calling Stations. Turn er et skidt godt at bette på, så jeg går i C/C eller C/F mode her fra afhængigt af Reads, Game Flow etc.

26 min.: K,Qs: Jeg kan godt finde på at Floate her: Du har overcards, Runner runner FD og OESD og Floppet rammer din range bedre end hans.

28 min.: Pre-Flop – Som du er inde på kan et 3-bet være godt her: Post-Flop : Hvorfor C/R du? Han caller jo mega Light. Jeg synes det er et easy call på Floppet. Derudover, hvis du vil C/R så gør det ordentligt.

Jeg håber du/andre kan bruge hvad jeg har skrevet.

24-09-2008 22:31 #37| 0
OP

Hej Thomas.
Tak for fin feedback, man skulle jo tro du var 'The Man, The Myth, The Legends' ugly twin brother! :-P

Jeg er enig i mange af dine betragtninger, hvoraf de fleste er marginale forbedringer, som jeg helt sikkert vil forsøge at implementere i mit spil. Jeg er dog ikke enig i at shove TT, da jeg ikke mener mange hænder jeg kan slå fortsætter.

Hovedtendensen i dine forslag til ændringer er, at mine RR og squeezes skal være større, og det tror jeg egentlig godt du kan have ret i.

Resten af forslagene er også taget til efterretning, og jeg kan godt mærke, at jeg efter kun 2-3 måneder på shorthanded bordene (er tidligere NL400-NL2000 Full ring spiller), ikke helt er toptunet i min tankegang. Men hey, det skal nok komme.

Topper.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar