Lige en lille hurtig en for tjeck up:
Hero J9o i BB,
villain SB sane, semi tight
Fisk spiller 73/0
Dealt to HERO in BB J♥ 9♣
Fisk calls $2
SB calls
Hero Check
K♥ Q♠ T♣
SB bets $6
HERO raises $18
Fish folds
SB raises $200
Action on HERO?
second nuts, unraised pot NL200
instaSNAP! Kan ikke se hvad vi har at tænke over her, en hånd slår os, og meget tit vil han raise den preflop.
Han ligner godt nok meget J9o til split
Evt KQo.
SNAPPISH
Du mener at en sane, semi-tight NL200 spiller limper bagefter med AJ i SB, istedet for at isoraise fisken med en handske som dominater fiskens holding i 9/10 tilfælde?
Nej vel? Du kan evt. lige danse fistpumpsnap-dansen før du trykker call, men altså, vi kommer jo aldrig væk her.
Cool nok, samme tankegang jeg selv fulgte og kalder selvfølgelig all day long her!
Derfor også overrasket over at villain smækker AJo op!
Måske han ikke er så sane alligevel
What?? havde sgu aldrig gættet at villain havde nuts her. Det var der vist ikke mange der ville have gættet på...pænt overraskende resultat...
Jeg folder.
Jeg raiser ikke AJ der. Bryder mig ikke om at bygge en stor pot OOP mod en fisk med en trouble hånd som AJ. KK og QQ har han aldrig og TT bliver kun betalt af noget der er slået.
Kan godt være det har skadet at jeg har set resultatet, men tror ALDRIG vi kommer ind til andet end max en split pot her.
Så skal det være en form for misclick.
@Djowgern
Myth_dark har jo set resultatet og mener derfor ikke vi når godt ind. Og man må jo sige at han er max spot on. Myth_dark har jo ret, det vil i det her tilfælde være bedst bare at folde floppet til hans lead. På den måde kan vi også kun lave 1 fejl i hånden, og det er sgu optimalt.
flyfly - F off retard, engang til du også rende ind i et downswing og have brug for linjetjeck.
Myth, any sane player vil klart Valueraise AJ pf mod en 73/0 fisk.
Men vil give dig ret i at 3bet shove flop ligner, og kun ligner bortset fra splits, nuts. Fik bare levelled mig selv ind i call pga pf, men mener bestemt ikk flop er easy call/easy muck.
Det kan jo også være at Villain tror i spiller på et site hvor man får bonus for at vinde med 72.
Håber ikke det kommer til at lyde for bagklogt, men jeg synes bare ikke det er korrekt at være så overbevist om, at vi er foran, som de 3 første post indikerer.
@msm89dk:
Der er en lollet hånd der slår os, og milliard vi slår.
Du kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på du er foran hver gang du kommer ind (for så bør du kun komme all-in med nuts + redraw).
Still msm89!
Altså AJ mod en 73/0 forventer jeg absolut ikke at han bare completer med.
At folde her er naturligvis et tabende spil, når også KQ, KJ, KT, QT, QJ, JT, J9 etc. er i villains range. Std setup.
@djowgern+Penguinz
Det har I ret i, men det jeg sagde var bare, at jeg synes det er mærkeligt, at man er så sikker på sin hånd imod en sane-villain. Jeg fistpumper i hvert fald ikke...
Hvis man folder her forstår jeg ikke hvordan man har fået rulle til NL200
instant call da han meget sjældent har AJ....hvilket han så har her....men tror lige så tit vi vil se et set, to par, KJ, QJ, J10 eller J9.
Vil en sane skurk nogensinde overshove KJ, QJ og andre par+draws her? Potten er unraised og kan bare ikke se fordelen ved at shove den slags hænder. Kan ikke se hvilken slags hænder der betaler sådan et shove. Og at shove for FE på sådan en lille pot er, imo, hul i hovedet.
Den eneste grund til jeg stiller spørgsmåltegnet er pga det er en unraised pot. Folks range bliver, imo, ret mindre.
Et fold er måske nok os lige overdrevet nok, men det er ikke et insta-pumpfist-call i min bog.
Kan så være jeg skal skrive min bog om, men heldigvis spiller jeg ikke holdem mere :)
FLAME ON ;)
@msm
Ja du er bagklog og lidt for resultat-minded vil jeg sige. Jeg tror jeg skal have et read på ham der siger 20 gange inden kun har gjort det der med nuts før jeg kan folde der. Ergo, jeg kalder også næste gang han gør det der.
@kolle
Argh nok sjældent vi ser et set her :)
Ellers så bare som flyfly's første post!
Er delvist med Myth her. Altså det kan godt være vi har 2nd nuts, men er ikke super glad for spottet, da en sane villain aldrig overspiller de hænder folk nævner som hans range.
Dog folder jeg selvf. ikke... Vi har jo fem i samme rækkefølge!!
@walth
I dont get it. Du skriver du er delvist enig med myth der skriver: Jeg folder.
Selv skriver du: Dog folder jeg selvf. ikke
Så han folder og du caller. Alligevel er i delvist enige, det fatter jeg sgu ikke???
Så er jeg jo delvist enige med samtlige mennesker i denne verden...
Jeg kalder også, men jeg forstår ikke hvorfor vi raiser SB's udstik når vi har fisken bag os?
Jørn
@walth
Jeg er enig i at vi sjældent har at gøre med villains der snapshover den range som andre har stillet op (læs to par), men en villain der laver det play med AJ i en pot med en så dårlig spiller, er jo hverken semi-tight eller sane. Han er nærmere semi-weak dårlig. Og når han kan det, så kan han sgu også gå broke med KT o.a.
@flyfly
Jeg tror primært walth er enig i Myths andet indlæg
Alt andet end et call er sick.
@flyfly
Som Hedemark siger, er jeg enig i hans indlæg nummer 2.
Jeg er ikke super thrilled over et call, men folder selvf. ikke.
flyfly - ja den er fin du, du er en stor kanon. Not! Har taget min del af onlinekagen gennem de sidste mange år og vil forblive en vinder indtil jeg ligger i kisten. Så F off over til dit patetiske taberliv og råb af dine andre højtrøstende, below average IQ'ed tabervenner!
@ andre - Call er i min bog også std. her, men en del af at blive bedre er jo hele tiden at stille spørgsmålstegn ved det antagede. Derfor posten..
Thyssen - Fisken var så ringe at han kun spiller sin egen hånds værdi uden tanke på andet. Han kalder helt sikkert hvis han har any J, any K og andet ragelse. Så ham er jeg ikk nervøs for at price ud. Mod SB vil hans udstik jo dog oftest være klart value, og siden jeg havde været ude og raise ham mange gange tidligere, valgte jeg at fastplaye.. derudover mange turncards som kan ødelægge action!
@aabluffer
Der er to fordele ved at slowplaye
- der er større chance for at fisken kalder (han skal trods alt connecte ret godt for at kalde et $18 bet fremfor et $6 bet
- vi har IKKE nuts (rent teoretisk set skal vi slowplaye J9 oftere end AJ -- og dette kan måskje være et godt spot at gøre det i)
Jørn
altså da jeg så selve hånden var jeg sikker på at villain vendte AJ op.
@Coin
Ja, det er flot. Det kræver ikke den store studenterhue at vide, hvorfor hånden er havnet til analyse når man læser den.
Obv har villain altid AJ når hånden havner her, men jo netop den specifikke situation, som jeg er interesseret i at høre om.
Thyssen - Fordele både ved slowplay og fastplay, og vel svært at sige uden nærmere beskrivelse af dynamik. Vurderede fisken var rigeligt ringe til at kalde med any J/K samt at SB har connected rimeligt godt. Mange mulige actionkillers på turn og jeg var blevet taget flere gange tidligere med fingrene i kagedåsen..
Anywho - tak for input!