Game #6017824104: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/10/24 - 16:05:43 (CET)
Table "Rigasaraomu" Seat 2 is the button.
Seat 1: fathead4 ($194 in chips)
Seat 2: LogicBomb sits out
Seat 3: HERO $186.55 in chips)
Seat 4: Luckypom ($282.95 in chips)
Seat 5: Balti1112 ($198 in chips)
Seat 6: PokerRock ($263.20 in chips)
HERO: posts small blind $1
Luckypom: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO K♥ J♥
Balti1112: folds
PokerRock: raises to $8
fathead4: folds
HERO: calls $7
Luckypom: calls $6
----- FLOP ----- A♠ 3♥ 2♥
HERO: checks
Luckypom: checks
PokerRock: bets $15
HERO: raises to $45
Luckypom: calls $45
PokerRock: folds
----- TURN ----- A♠ 3♥ 2♥ 4♠
HERO: bets $133.55 and is all-in
Spillet har indtil da været std tag, det samme har HERO som ikke har været out of line. HERO har dog ikke nogen konkrete reads på Villain. Et potentielt problem ved mit spil er at HERO normalt leader i 3-way pots med stærke hænder og draws - jeg er dog temmelig sikker på at Villain ikke kender mine tendenser da jeg ikke erindrer at ha spillet mod ham før. DEsuden skal det nævnes at jeg KAN lave dette spil med stærke hænder, fx set.
Hører lige jeres kommentarer om hånden og redegør så yderligere for mit spil...
Opsummerende er spørgsmålet: Kan I lide dette spil - mener I det er +EV?
EDIT: emne
Semibluff på flop og turn (200nl)
Potten er 126 så vidt jeg kan regne mig frem til, så umiddelbart ser du ikke særlig stærk ud på turn.
Du må give noget info om villain. Hvis han er nit er det sikkert fint, er han standard TAG og decent bliver du kigget af AQ+.
Søren M
Hvorfor mener du det viser svaghed at gå all in på turn når jeg spiller på samme måde med set eller str8? (okay, svinger mellem at gå ai og byde 3/4)
Fitty og Mickey
Mht. pf er det jo bare en smagssag. Hvad angår bluffet, hvad mener du med "B3b ai på flop"? Kan sgu ikke afkode det!
"Mht. pf er det jo bare en smagssag."
Really? Når det bare er et std tag game, så ser jeg ikke du kan calle profitabelt for 100bb her.
Betaler du også med Ax suited? 78s? etc
Mickey
mickey
Jeg har ikke lyst til at denne her tråd skal udvikle sig til hvad jeg ser som en rimelig banal debat om hvilke hænder man kan kalde pf. Det er bluffet jeg er interesseret i at få analyseret.
@ zmag
For lige at uddybe b3b lidt. Vores relative position er skidt i dette tilfælde, og boardet er for drawy til vi vil give et freecard - well, nu er det ingen katastrofe her, fordi vi selv er på draw, men havde vi siddet med settet havde vi helst ikke ville give et freecard her. For at strømligne, skal vi self. gøre os de samme overvejelser når vi selv sidder med drawet - vi vil gerne spille de to holdings på samme måde.
Derfor synes jeg b3b ai er bedst i hånden. Derfor kan jeg obv. heller ikke lide bluffet. Hvis du endelig skal check-raise floppet, så gør det i det mindste en del større - jeg siger gerne $60 her. Dette gør det også lettere at skubbe turn uden at skulle overbyde, hvilket måske, jf. SørenMatias' pointe, gør bluffet bedre, fordi vi kan virke mere troværdige i villains øjne.
jeg kan ikke lide linjen - reraise eller fold preflop og hånden spiller sig selv.
Netop mod PokerRock er det nok en god ide at folde, da hans PFR ligger på 8 %. Ellers kan jeg ikke se nogen grund til at folde. Vi må sq ikke gøre Hero mere stram end i forvejen, hva?
Jeg ville seriøst overveje at sætte en range op her - du har altså en overcaller, det er ikke ham der better, der kalder dig!
Mine tanker om hånden:
Grunden til at jeg besluttede at bluffe, var følgende:
1. Villain viser svaghed ved blot at kalde mit raise på flop. Ja, der er visse Villains som slowplayer en god hånd her, men de fleste ville skubbe på det bord for at undgå scarecards og dermed svære beslutninger på turn. Derfor satte jeg Villain på enten A-x eller flush draw.
2. Turn er et skræmmende kort for ham. Der er muligvis ikke mange hænder som 4'eren hjælper (måske 5-6, 5-7 suited), men man skal stadig have nosser for at kalde med kun ét kort til str8 hvis man blot sidder med AQ. For der er sgu mange holdings som slår Villain (4-5, 5-6 suited, set, to par osv.).
3. Mit eget image som tag og ikke out of line.
I det konkrete spot foldede han. Jeg ville derfor checke det efter med pn om det er +ev i det lange løb. Synes stadig ikke jeg har fået helt svar på det...
Er denne her hånd virkelig ikke mere interessant?!!? Plejer sgu at få flere svar!
Freflop Fint.
Floppet Leader jeg hver gang.
Hvis du tjekker floppet vælger jeg kun at kalde - derved holder vi potten nede og du ligner ikke specielt et flush draw.
Nej, jeg synes ikke hånden er mere interessant. Jeg har allerede givet dig råd, men det synes ikke at være nok. Jeg ved ærlig talt ikke hvad mere jeg skal sige.
Du overser vist det helt centrale, så jeg skriver det igen. Du har en overcaller, altså en spiller der blander sig efter et bet og et raise. Sæt en range op for ham, og beregn hvor tit du skyder ham af den på turn. Så har du dit EV svar.