Semistaerke haender PF NL200

#1| 0

Jeg er lidt I tvivl om mit PF spil med semi-staerke haender efter et raise. Her taenker jeg specielt paa KQo, KQs, AJs og ATs kan maaske inkluderes I denne gruppe. Disse haender er ikke staerke nok til et 3-bet, er ofte potentielt domineret hvis vi caller men er samtidig gode starthaender.

Jeg ved godt dette er utrolig situations specifikt, men lad os antage vi spiller NL200, villain har en relative bred PF raise range uden at vaere out of order og vi sidder med 100 BB’s.

Hvad g0r hvis vi sidder med overnaevnte haender og der bliver raiset f0r os og vi sidder I position paa raiser?

Er det anderledes hvis vi sidder oop?

03-08-2007 15:07 #2| 0
OP

Bump

Jaja, jeg er utaalmodig.

03-08-2007 17:08 #3| 0

Kommer virkelig an på mere end det. Sorry men det kan bare ikk gøres så simpelt.

03-08-2007 17:18 #4| 0
OP

Vi snakker om relativ ukendt villain uden nogen dynamik uden andre limpers - er der andet du gerne vil vide?

03-08-2007 17:30 #5| 0

Det er safsusme et svært spørgsmål. Jeg husker rigtigt hvis jeg husker du spiller Shorthandede ikke?
Hvis vi antager du helt vil udelukke dynamikken i beregningen og Villain er normal spillende uden at være loose. Så ville jeg reraise med alle ovenstående hænder bortset fra KQo som jeg vil flatcalle.

03-08-2007 17:35 #6| 0

Jeg 3-better dem.

03-08-2007 17:37 #7| 0

jeg synes det kommer meget an på hvordan villain spiller (loose-tight) Og fra hvilken position han åbner fra. UTG kræver en del mere respekt end MP og specielt CO. De hænder du nævner kan alle 3bettes når villain åbner fra CO (eller buttom -- og self også fra utg og mp). Med det ikke sagt at du bør gøre det. Bare varier det lidt. Og husk på hvad dit image er, fx 3. gang du 3bettter (man kan nemt blive godt belønnet med AA). Prøv dig frem. Jeg er også i tvivl og prøver at lære. Og jeg synes det er vigtigt at være villig til at prøve nye ting af.

Problemet med call, er at du næsten kun kan vinde en lille pot, men meget vel kan være domineret. Og tit rammer du intet og så folder man vel oftest til hans cbet.

På den anden side burde der også være value i at kalde med disse relative gode handsker specielt på buttom vs CO imod spillere der åbner mange CO's. Men det kræver vel, at vi er villige til at kæmpe om potten postflop og ikke bare folder til hans cbet's. Det er noget jeg har eksperimenteret lidt mere med, men overhoved ikke nok til at konkludere noget... her har jeg mixet nogle frække irriterende lille re-raises ind ;) og så også float, hvilket er bedre imod mindre aggro spillere

men som sagt, min sample er lille

03-08-2007 17:38 #8| 0

men det er vel ikke mange ting der er mere irriterende end en der bliver ved at 3 bette dig i position, soe...

03-08-2007 17:41 #9| 0

Det er forskelligt hvad jeg gør!
Kommer også an på table image, hvis jeg lige har åbnet 3 pots i træk er jeg nok ikke så tilbøjelig til at 3 bette KQo eksempelvis.

I det hele taget trasher jeg KQo til tegn på fest, emn de anfre nævnte hænder plus en masse andre SC's 3 better jeg da gerne med pos., table image - sågar til tider uden position og som blind defense.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar