Partys NL2000, 6-max
Jeg håber ikke Asger_B synes det er en syg hånd...
Villain er Violet Hill, på min laptop har jeg ham til 20/16/8 over 200 hænder. Jeg har doblet ham op i en af den første hænder i denne session, hvor jeg leader et 689tt board, han raiser og jeg jammer full stack med 77, han betaler med A2 farvetræk og spiker. Stack 4000
Jeg er senere doblet op med TTP mod bordets fisk i bvb. På dette tidspunkt har jeg spillet 20 hænder med stats 55/35. Stack 4700.
Nit åbner UTG til $61, villain kalder UTG+1 og jeg kalder fra BB med 7♥7♦. Nitten sidder med $2200.
Flop : 5♠7♣9♥, pot $190
Jeg checker for at lade nit'en c-bette og så checkraise og muligvis samle døde penge op fra villain.
Nitten checker dog og villain skyder $160.
Pga af stacksizes vælger jeg et checkraise for at bygge potten. Jeg check-raiser til 555.55
Villain 3-better til $1240
Shove, call, fold?
Aktuelt kalder jeg.
Turn: J♣, pot $2670
Jeg checker med planen om at kalde allin eller jamme de fleste rivers.
Fint spillet?
Jørn
Edit: tosset -> syg, bekagler fejl-citatet
set 200 bbs dyb
Hvad er intentionen med dit kald på floppet? Er der nogle kort der får dig til at folde, eller er det for ikke at bette Villain ud af potten her?
syntes også det ser fint ud, men et all in på flop kan også forsvares
Et fold på floppet kan selvfølgelig aldrig komme på tale. Et shove er jo altid en fin mulighed i et sådan spot. Hvad der dog er mest hensigtsmæssigt i den aktuelle situation har meget at gøre med din og villains historik.
Men umiddelbart kan jeg rigtig godt lide din valgte linje.
Syntes også det ser fint ud. Er ikke vild med et shove her, da det jo ville skrige set eller 86, da villan vel med rette forventer du 10 af 10 gange raiser høje pp PF i det spot. Ved at calle kan du stadig få villan til at sætte dig på en lidt bredere rang og du må forvente villan har en made hand, da han vel sjældent vil 3-bette med draw med så dybe stacks.
Det, at du checkraiser og caller hans raise, selvom det næsten kun er et clickraise, viser det ikke, at du har en hånd du vil spille i bund med?
Eller forsøger du netop at induce et turn-bet fra villain, og altså dermed at sælge et draw?
Er mildest talt ubekendt med dynamikken på disse levels, derfor også lidt svært at regne ud hvad din plan er med linien.
Kan vi sætte villain på T8 her? Han har tidligere vist, at han kan raise med et draw.
@Jensen
Jeg vil gerne ligne 56, 76, 78, 98
@Laur
Jeg squeezer ikke særlig tit her når jeg er dyb mod villain. Dels kan han have flattet KK/AA for at trappe squeezere og for at få mest value mod en tight UTG åbner og dels fordi kan nok peeler preflop med stort set alle holdings når vi er 200 bbs dybe.
Jeg vil tro jeg flatter <= JJ, men 3-better QQ+ og AK
Jørn
@Thyssen
Spørgsmålet er om villan er klar over dette. For han har ikke lagt mærke til du har gjort det før, vil jeg næppe tror JJ-1010 er en del af den range han sætter dig på. Det er meget få normal agg. spillere der bare flatter dem i det her spot.
Som jeg også skrev syntes jeg det er fint spillet, netop fordi du med dit call stadig godt kan rep. de hænder du skriver ovenfor og potten samtidig er bygget så stor, at selv hvis kort som J, 10, 8 eller 6 falder på turn eller river, kommmer villan næppe væk fra en hånd som 55 eller lign.
Optimalt spillet so far. Eneste lille anke jeg har er ifm sætningen
"...eller jamme de fleste rivers".
Da; uden at kende Villain vil jeg tro der er større chance for at han shover river efter du checker end at han kalder et jam fra dig, hvis han skulle checke turn. Kommer dog lidt an på riverkortet.
K
Jeg har en led fornemmelse, af at Villain turner et set. Det ville være SICK.
"Da; uden at kende Villain vil jeg tro der er større chance for at han shover river efter du checker end at han kalder et jam fra dig, hvis han skulle checke turn. Kommer dog lidt an på riverkortet."
Ret enig i ovenstående - ellers spiller jeg den som dig.
"Jeg har en led fornemmelse, af at Villain turner et set. Det ville være SICK."
????
Et lille hurtigt spørgsmål, hvad er årsagen til du checkraiser til 555.55? Er det bare for at det psykologisk skal gøre et eller andet, eller er det bare for skæg og ballade?
@ Pharma
Undskyld hvis jeg ikke har fulgt med i tidligere tråde, men hvilket limit spiller du til hverdag?
Og har du overhovedet tid til at spille med de monster lange post du kommer med?
@Jungleras
mener han (Pharma) skrev i en tidligere tråd at han var gået broke, derfor masser tid til analyse... :)
@pharmazist
Jeg har en led fornemmelse, af at Villain turner et set. Det ville være SICK.
det ville være mega klamt, men fint spillet Thyssen
@ITC1982
BROKE?! MIG?! HAHAHAHAHAHHAHAHA
@ Thyssen
Jeg kan også rigtigt godt lide linien. Der må umiddelbart være en stor del overpar i Villains range, som han sandsynligvis gerne vil finde ud af hvor han står med. Med dit spil tror jeg ikke at han er blevet meget klogere, snarere tværtimod, hvorfor du i forhold til den fordeling af hænder han kan have ikke bare spiller en god linie, men optimerer også muligheden for at få flere penge ud af en hånd du slår end ved at pushe på floppet.
@Kalash
Jeg er lidt nysgerrig ang. dit river check hvis turn går check/check?
Er det fordi villain forventelig valuebetter QQ-AA efter jeg har checket både turn og river -- og sjældent har hænder som checker bag (f.eks. T9)
"'Groft set' spiller villain floppet som en der har
1) TP (med eller uden gutshot)
2) Set (999, 555)
3) OP's (1010, JJ, QQ, KK, AA)
4) Openender (810, 46)
5) Straight (68)
Så en 20/16/8 villain 3better flop, 200bbs dyb vs hvad jeg formoder er en relativt infrekvent flop CR´er med ovenstående range? I zink not. Hvad får dig til at tro det?
Derudover synes jeg linjen er optimal, alternativt leade flop, hvilket du sikkert også gør ofte for balance, da du altid advokerer b/3b linjen med marginale holdings.
Mht turn / river plan, well ovenpå villains flop linje, tror jeg ofte du har 10 outs hvis i kommer ind på turn (i might be off her, men det afhænger obv totalt af hvor ofte villain mener du check-raiser flops, ie. hvor ofte han så 3better flop dette flop med de stacks)
Check turn (obv) og pwn ham på nogle betsize tells / timing tells / soul-reading abilities:-)
@Phar
Helt enig med hilberado. En normal TAG uden nogen speciel dynamik ser du stort set aldrig spillet hverken TPTK, svage overpar, eller draws på den måde med 200bb dybe stacks.
Jeg tror egentlig, jeg check-folder turn (eller burde i hvert fald..). Jeg kan umuligt forestille mig, at han byder andet end bundset, hero slår, på turn.
Resten er jeg enig i.. inklusiv Ks kommentar om at c/c river.
@Asger_b
Ifølge mine udregninger skal vi checkraise Villain all in, hvis vi mener, at han better (bundset/QQ/KK/AA/) mere end 33% af tiden - og caller et all in.
(har ikke medregnet at vi kan sucke ud på en straight, så tag et par procenter fra)
Jeg vil skyde på, at han better og caller et all in med ca 35-40% med hænder vi slår, og 60-65% af gangene med hænder vi taber til.
Dog kan mine udregninger være off. way off.
Hvad er dine tanker? Er det stadig et fold?
Jeg kan ikke komme på en eneste hånd, villain skubber på turn, ud over bundset og et totalt retarderet bluff. Din potoddsberegning er i øvrigt korrekt (den er obv inkluderet i mit andet indlæg om at c/f'e).