NL1k 6-max party
Villain er paakallo, TAG 24/18/2. Jeg har umiddelbart ingen yderligere reads. Han sidder med 2800, jeg har 2200.
"Target" ved bordet limper ind utg+1, jeg limper på knappen med 33 eller 44 (jeg vil ikke afsløre endnu hvilken). Jeg er begyndt at lade være med at iso-raise med små par og andre hænder som er gode multiway. Anyway, small blind (villain) completer og bb checker.
Flop: 348 rainbow, pot $40
Villain leader $30, jeg raiser til $95, villain 3-better til $230, jeg betaler.
Turn: Q offsuit, pot $500
Villain leader $410, jeg betaler.
River: K, pot $1320
VIllain går allin for $1550, jeg betaler
Er der forskel på jeres spil om I har 33 eller 44?
Nogen der tager en anden linje? Herunder folder undervejs?
set 200bbs limped pot, dry flop
he he svært spot, alt skriger jo at villan har set, ud over en offensivt spillet 65 eller rent air, kan jeg simpelthen ikke se hvad han skulle have. Samtidig må villan tænke det samme om dig.
Jeg tror jeg tillægger ham en meget stor sandsynlighed for at have settet, og i den teoretiske verden vil jeg derfor nok drysse 33 på river her, mens jeg caller 44, da vi så trods alt er foran 33. Men om jeg i den virkelig verden vil kunne formå at drysse, er et andet spørgsmål.
Ovenstående er dog igen ud fra hvis det var mig, hvor jeg forventer villan har et read på mig som rimelig TAG. Ved jo at du til tider spiller temmelig LAG, hvilket naturligvis kan ændre situationen.
I min verden er der ikke forskel på 33 og 44 her. Insta-call med begge. Men jeg spiller også en del lavere limit...
Readless kommer jeg ikke væk.
Vi på floppet slår A8, K8, Q8, 43 og 84. Måske er alle disse hænder ikke i villians range, men det må du bedst vide.
Jeg har svært ved at se TAG skubbe andet end luft og Q8+ på river.
Det kommer vel også i høj grad an på, hvor meget du selv har raiset på floppet. Det kan være med til at sætte villians 3-betting range i perspektiv.
Tror godt du kan drysse 33 og kalde 44. Kan ikke helt bestemme mig til om han er istand til det her med 65 eller ej, men tror ikke han gør det for value med 2 par selvom han er Finland lag..
Jeg kan ikke folde sets, ever.
Jeg folder heller aldrig KK selvom jeg i går var så tæt på det som jeg har nogensinde har været. Han havde self. AA :[
havde samme situation hvor en fyr som raiser 19% af hans hænder PF vælger at limpe med 88, jeg havde 44 på samme flop, det var hyggeligt
@Thyssen
Jeg vil gerne kunne bidrage med noget konstruktivt som nogle af de andre indlæg, så jeg skal lige finde en hånd, hvor jeg taber et setup.
Anyways. 44 call 33 er close, men fold.
Hvad med AA/KK eller evt QQ?
@daxelsen
En dygtig regular completer næppe small blind i en limped pot med QQ-AA
Jeg diskuterede med SirThomas om VIllain bør raise 88 preflop, men det er nok close med 88, medens TT+ bliver raiset preflop.
Jørn
Villain raiser 88 100/100 gange preflop I think? Der er no way jeg checker 88 i hans spot anyway.
Jeg kan ikke se ham spille postflop sådan der uden et set though så jeg mucker 33 på river selvom det er én håndkombination.
Sorry jeg lige hi-jacker min egen tråd:
@Xizor
Er du sikker?
Tænk over situationen: du raiser 88 til f.eks. 6 x BB (her $60) og fisken der har limpet ind kalder sandsynligvis og den dygtige regular (mig) kalder fra knappen. Du har nu lavet en pot på $17 x BB ($170) OOP mod en fisk og en dygtig regular med en hånd som er svær at spille OOP fordi der næsten altid flopper et eller to overkort og dine to modstandere har et ret wide range. Her er det specielt klamt fordi du er 200 bbs dyb med den dygtige regular.
Jeg completer 88 100% i det spot! -- men jeg er åben for diskussion!
Jørn
Thyssen: Det afhænger af, hvor ofte du floater post. No offense, men den dygtige spiller limper sjældent pre, hvor en fisk har limpet.
Jeg raiser 88 som std.
Det betyder ærlig talt ikke det helt store om man raiser 88 eller completer i sb her. Jeg completer af og til og jeg raiser af og til og begge muligheder er imo ok. Postflop er mere interessant og her er jeg med Ole16. Nu har jeg dog selv spillet en del mod villain og jeg er helt 100 på, at han er i stand til at trykke speederen i bund her som et semibluff. Faktisk kan jeg sagtens se ham gøre det i et spot som dette, hvis ikke i har den store dynamik/historie.
Hvis han raiser og du caller kan han tilgengæld sætte dig på en ret smal range.
(SC + små par?)
88 spiller okay postflop, også oop imo. Sets, lave flops, flop med ét overkort er vel en ret stor procentdel.
88 virker også rent matematisk for stærk til at checke i BB her?
@Tinamus
Du bringer en interessant pointe op: med hvilke hænder skal man iso-raise en fisk?
IMHO afhænger det af følgende:
* fiskens postflop tendenser:
- imod en callingstation er det ikke optimalt at raise små par og suitede connectors (og måske også suited aces) -- hvorfor raise 5x når du kan opnå samme resultat ved at limpe bag. Hvorfor iso-raise med 87s når fisken ikke folder postflop -- 8-høj vinder næppe showdown.
- imod en weak-tight fisk så kan du iso-raise any two og så 1, 2 eller 3-barrele ham af
* stacksize
- hvis fisken har mindre end 50 bb bliver han for hurtigt committed hvilket kan være skidt hvis du har 4th pair eller 8-høj
* blinds
- på partypoker er blinds ofte trigger-happy når de ser et iso-raise foran sig fordi de ved at iso-raiseren raiser light, så de 3-better ultra-light. Netto-resultatet er at du ender i en preflop-war mod en anden regular og fisken går "fri" (indtil han finder ud af at limpe ind med KK/AA)
Af ovenstående årsager limper jeg ofte ind -- i det aktuelle tilfælde har fisken 50 bb og er calling stationish postflop, hvilket giver to gode årsager til at limpe ind bag.
Jørn
@Xizor
Der er ikke særlig mange "safe" flops i en 3way pot.
Selvom min hand-range er snævert, f.eks. små par, SCs, Axs så er fiskens hand-range noget større og vi "dækker" mange flop textures og jeg vil være dygtig nok til at repræsentere hænder på flops som jeg ved du ved rammer mit range. Du kommer til at 2- og 3-barrelle ofte for at skyde os af...
Jørn
Jeg havde 44 og insta-betalte river mod villains 86s -- giftigt river-bluff for 150 bbs... Jeg er ikke sikker på at jeg selv have guts til at "pull the trigger".
Jørn
Det er da godt nok et af de mere friske moves, men syntes det er håbløst spot at skyde et bluff. Som spillet må han da tillægge det temmelig stor sandsynlighed, at du har set, hvorfor han vel næppe kan indregne nogen stor FE.
@Laur
Tja, uden vores nyerhvervede kendskab til villain, så folder vi måske 33 og jeg (iso-raiser) med stor sandsynlighed 88 fra knappen, så villain er kun bange for een hånd nemlig 44. Spørgsmålet er så hvad sandsynligheden er for at jeg har 44 her...
Deep-stacked poker er sick fordi der er mulighed for store bluffs og man kan få folk til at folde sets på dry boards.
Jørn
@Thyssen
Hmmm er stadig ikke vild med det, selv om han sætter os på 33, er det de færreste der vil være i stand til at ligge den, når vi sidder i den virkelige verden.... mener i hvert fald ikke han kan tillægge den særlig stor FE (hvis du var villan og ved et uheld havde set din modstander sidde med 33 i det spot uden han vidste det, ville du vel næppe tage den linie)
Omkring iso-raise med 88, så vil jeg personligt ikke udelukke den, syntes det er mege forskelligt om folk iso-raiser i det spot (personligt gør jeg ikke særlig tit).
Men som sagt, friskt move, jeg tror bare ikke den er +EV i længden!