Sets OOP, NL 400, linie ok?

#1| 0

Havde en rigtig skrub session (på et for højt limit) i går, nemlig på et 2/4 bord på Party.

Baggrunden for denne post er at jeg tidligere har haft tendens til at sløvspille eller c/r sets, men efter at have læst utallige håndanalyser herinde, er kommet frem til at man bare skal skyde ind i preflopraiseren ;-)

Her kommer 2 hænder. resultatet er for mig mindre vigtigt da det er "implementeringen" af denne "nye" linie jeg er mest i tvivl om...?

Hånd 1:
Villian 430$
Hero 432$

Jeg får 44 i sb, og villian åbner potten i CO for 15, jeg caller.
flop 4 7 9

Jeg better 15 ind i 30, villian raiser til 45, jeg caller.

Turn K

Jeg checker, villian better 60, jeg raiser til 150, villian caller.

River Q

Jeg skubber de sidste 222 ind, villian caller...

Hånd 2:

Villian har 400$ jeg dækker.

jeg limper med i sb med 33, vi er 4 til floppet.

Flop K32 rainbow

Jeg better 8 ind i 16, villian på button caller som eneste.

turn 5

jeg better 20 ind i 32, villian raiser til 50, jeg reraiser til 100 (??), og villian skubber, jeg caller...

Hvordan ser linien ud i de to hænder...?

09-03-2006 12:37 #2| 0

Pointen med at lede ind i PF raiser er, at du som regel kan få bygget en stor pot imod en hånd som f.eks. TPTK, da denne som regel vil raise. Men du skal også bruge denne store pot til noget. Dit check/raise i hånd 1 på turnen mener jeg sagtens kan (og bør) være større. Det er i realiteten kun et gay raise med et kirsbær på toppen. 200$ smager bedre.

Desuden leader jeg som regel kraftigere på floppet. Du better halv pot begge gange og det er der nok ikke det store i vejen med. Jeg foretrækker normalt bare større bets, da det ikke bliver så afgørende for en hånd som TPTK om du leader med 50%, 75% eller 100% i en pot af denne størrelse. Det bliver dog vigtigt for, hvor stor potten kan bygges hvis han kommer over toppen.

/Mikael

09-03-2006 12:48 #3| 0

du får skillingerne ind i begge hænder, hvilket i og for sig er fint nok.

Mere generelt er jeg mest tilbøjelig til at stikke ud i PF-raiseren med et set, hvis floppet slår eks. et A eller K. Her er der gode muligheder for et re-raise og villain kan blive bundet til potten allerede på floppet.

Jeg stikker også (næsten) altid ud på et koordineret board - især multiway

Men pas på med som rent standard altid at stikke ud - mix det lidt op :-)

09-03-2006 13:13 #4| 0

Tyr...

09-03-2006 14:20 #5| 0

Jeg mener også du skal skyde noget mere end halv pot på floppet. Desuden er det fornuftigt at se at du ikke 3-better på floppet.

Og så skal du lige huske at stikke ud på samme måde når du misser floppet 10 hænder senere ;-)

18-03-2006 19:31 #6| 0

Hvad med stop and go med sets? Mod hvilke villains og med hvilke flop teksturer er dette et godt spil? Hvilke andre typer hænder kan man eventuelt lave stop and go med for at mixe sit spil op?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar