SH 400NL AA fold?

#1| 0

Hej,

Jeg har spillet 4 hænder på bordet, så har ingen reads.

$400 NL Texas Hold"em - Sunday, November 06, 19:57:17 EDT 2005
Table Table 69253 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: JoelOnJen ( $237.80 )
Seat 3: luckylarry44 ( $444.50 )
Seat 4: MrBroonto ( $405.20 )
Seat 5: rippednready ( $264.23 )
Seat 6: KrisDk ( $382 )
Seat 1: KIEFAB ( $155.50 )
rippednready posts small blind [$2].
KrisDk posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to KrisDk [ As Ah ]
KIEFAB calls [$4].
JoelOnJen calls [$4].
luckylarry44 calls [$4].
MrBroonto calls [$4].
rippednready calls [$2].
KrisDk raises [$20].
KIEFAB calls [$20].
JoelOnJen folds.
luckylarry44 folds.
MrBroonto folds.
rippednready calls [$20].
** Dealing Flop ** [ Jc, 7c, 5h ]
rippednready checks.
KrisDk bets [$70].
KIEFAB folds.
rippednready is all-In [$239.23]
KIEFAB: lol

Hero?

Kom gerne med feedback preflop og postflop...

07-11-2005 20:59 #2| 0

Preflop: Jeg tror jeg raiser lidt mere - til 25-30 stykker.

Floppet: Jeg lægger mig ikke til en ½ stack NL400-standard fish (selvom jeg selvfølgelig ikke bryder mig om at calle heller).

- Asger

07-11-2005 21:01 #3| 0

Der er vel dybest set kun een hånd der slår dig - JJ...

Og der er nok der vil foretage sig det her move med AcKc/KK/QQ til jeg tror det kan betale sig at call"e

07-11-2005 21:06 #4| 0

Jeg synes du raiser alt for lidt preflop, kun 5xbb med 4 limpers og sb der completer? Jeg banker den op på min. 7xbb her.

På floppet stikker du knap potten ud, det synes jeg er helt fint. Jeg mener du bør folde til hans skub, du har vist styrke preflop, og better nu potten, Villain er røvligeglad, og har efter min bedste overbevisning ramt sit miracle set. 2 par jeg har svært ved at sætte ham på, da boardet er så ukoordineret. Eneste alternativ er et flush draw + par, men spiller Villan således?

Mvh Mickey

07-11-2005 21:10 #5| 0

Hmmm, du skal smide 170 for at vinde ca 380.....Mjah, jeg tror du er slået her, enten af 55 eller 77, men jeg ved ikke om det er +ev at calle her.

Mvh Mickey

07-11-2005 21:24 #6| 0

Som de andre raiser jeg mere preflop.
Fint bet på flop - jeg caller her.

07-11-2005 21:29 #7| 0

Hvorfor caller du Xizor? Uddybbelse tak.

Hvilken hånd check raiser han all in med? Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om en hånd vi kan slå her. Dette lugter ufatteligt af 2 par eller et set. En sjælden gang viser han 68c eller lign, og har dermed et sygt godt draw på os istedet.

Mvh Mickey

08-11-2005 03:04 #8| 0
08-11-2005 05:30 #9| 0

Easy call, tror sagtens villain kan have meget dårligere hænder her end 77 eller 55. Dermed ikke sagt at han også kan have dem, men med alle de draws der trods alt derude tror jeg ikke det kan være rigtigt at folde. Desuden er det de færreste der spiller sets på den måde. Dit raise fra BB kunne jo også sagtens være et steal der er jo nok limpers til at det giver mening at prøve. Dermed tror jeg der er en god sandsynlighed for at han simpelthen ikke tror på dig. Tror du vil se top par eller lignende her engang imellem, måske endda et rent bluf. Mit bud er at han har AJ eller et fd.
Giver den ligesom de andre også en tand mere preflop. Dog ikke så meget mere nok bare til 24, vil jo gerne have kunder.

08-11-2005 05:34 #10| 0

Easy Call

08-11-2005 08:35 #11| 0

@ Mickey

Flushtræk TPTK osv.
Hvis du konsekvent smider AA her så løber folk dig over ende inden længe.

Klart man er slået nogen gange, men det er et +ev call imo.

08-11-2005 09:37 #12| 0

Jeg synes også det er en markant pointe i lige nøjagtig sådan nogle tilfælde hér, at villains sjældent spiller to par / sets så agressivt, som det bliver gjort hér - selvom de i mange tilfælde burde.

- Asger

08-11-2005 10:11 #13| 0

Som der er sagt hæv mere perflop og call flop. Jeg ville aldrig kunne smide AA på så ufarligt et board til en half stack.

Klaus

08-11-2005 17:16 #14| 0
OP

Jeg kaldte og villain viste T9s - han fik ingen hjælp og jeg tog en god pot.

Tak for feedbacken.

08-11-2005 18:22 #15| 0

Tc9c forhåbentlig?

08-11-2005 22:10 #16| 0
OP

Jep..

10-11-2005 02:31 #17| 0

Mit ydmyge besyv:

Trods min relative korte karriere synes jeg at erfare at når folk skubber her, er det fordi, de har kaldt et stort raise pre-flop med en "gus hansen hånd". Når de så ser at de har lige over 30% for at ramme deres monster skubber de ind for at afslutte hånden med det samme (eller for at doble deres stack ovenpå et et par bad beats)

JJ var oppe at vende. Den bliver slowplayet 9/10 gange på 100 NL ihvertfald. Sæt dig i villains sted her: vil du risikere at din modstander folder med sine KK eller AA når du har ramt dit set? jeg ville ikke.

Det korte af det lange, et skub her indikerer for mig at han ønsker hånden afsluttet før han evt. rammer. JJ, 77, 55 ville nærmere calles/gayraises

10-11-2005 14:35 #18| 0

Netop fordi mange slowplayer deres sets, kan det give god mening at lave et meget stort raise/gå all in på et flop med flushdraw, når man har floppet et set. Det har to effekter: 1. Modstanderne caller (til at starte med) toppar/overpar, fordi de sætter en på en draw, og 2. når de ved, at man kan finde på at reraise all in med set (dvs. efter et stykke tid), har man større værdi af at reraise all in med draws (som nu 9cTc her), fordi modstanderne nu også medtænker set som en mulighed og derfor folder lidt oftere med toppar/overpar.

Dette er også essensen af Doyles SS-strategi, som omtales i tråden om suited connectors. Hvis han slowplayede alle sine stærke hænder (fx sets) og kun var super-aggressiv med draws eller trash, ville strategien aldrig kunne fungere. Han understreger vigtigheden af OGSÅ at være meget aggressiv med stærke hænder. Pointen og værdien af strategien er, at modstanderen altid (eller så ofte som muligt) er i tvivl..

Ed!

10-11-2005 14:49 #19| 0
OP

Godt indlæg Edizon, det var også lidt min tankegang.

Jeg diskutede også hånden med en engelsk ven hvor jeg skrev følgende. Min beregninger holder ikke helt, men her kommer min tankegang.

Thanks for your feedback.

The biggest problem about the hand is that I have only been playing 4 hands at this table and I am usually not playing 400NL SH.

Preflop I should have raise it more too at least 6xBB (24$) to better define my hand and punish the limpers. But yes my raise was design to knock most of the limpers.

There are 4 limpers before I raised it, which hand is good in a multi way pot? Suited connectors or pocket pair hoping to hit a set. I believe that he was holding AJ he would raise in a SH table to define his hand and take control preflop. He would have raised JJ so I put him on the following hands: 86s clubs given him 14 out and me being behind with about 1%. T9s clubs, he will then have inside str8 draw and flush draw giving him 9+4 13 outs given my overpair only a lead of 2% on the flop. 89s clubs given him the same 13 outs or he could be having 55 or 77. I agree when you are saying why not milk with set? But I believe at this level that people will go all in to simulate a draw and to protect his hand against the flush draw he would properly put me on AKs, AA, KK or QQ so he could protect against AKs.

So finely after some consideration I came that he was having:

70% holding trips of the time (55, 77)

20% holding suited connector/semi connector (3 combinations)

10% Bluff or weak holding.

I have to call 169 to win 389. But I am only having 30 percent of winning and should therefore only call up to about 126 (3,83x30). So I should actually fold considering the pot and no read.

But hey I was on tilt and called him he had T9s and did not improve so won about 560$ My next biggest pot ever..!

10-11-2005 15:23 #20| 0

Det er jeg så ikke enig i. Selv om det kan være en +EV-strategi at spille meget aggressivt med både draws, sets, og preflop-slowplayed AA/KK på flop, er det de færreste, der gør det. All in reraises med set i en situation, som den du var i, ser man oftest - det er mit indtryk - i lowlimit, hvor spillerne ikke har så meget styr på strategi (og derfor går all in, for når de har den bedste hånd, skal de da have alle pengene ind), og i highlimit, hvor spillet er meget tricky, og et all in reraise med set altid er for at repræsentere noget andet end set.

Derfor tror jeg dine procenter er noget skæve, og jeg ville altid calle i denne situation. Både fordi jeg ikke tror ret meget på set, og fordi du har fine pot odds i en 50/50-agtig situation (god draw).

Noget andet jeg er uenig i, er det her: "Preflop I should have raise it more too at least 6xBB (24$) to better define my hand and punish the limpers. But yes my raise was design to knock most of the limpers."

Selvfølgelig skal limperne betale for at se floppet - og nogle af dem skal ud, så du er oppe imod en eller to modstandere - men udsagnet "to better define my hand" er problematisk. Poker handler om at udnytte modstandernes fejl, og i jo højere grad du afslører din hånd, desto sjældnere vil dine modstandere lave fejl. Hvis størrelsen af dit preflopraise afslører, om du har AA/KK eller KJ/78s, så gør du ikke dig selv, men dine modstandere, en tjeneste.

Ed!

Selvfølgelig skal

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar