Hey kunne godt tænke mig jeres kommentarer på følgende hånd - umiddelbart, hvor meget spiller puljens størrelse ind her? Spiller i den anderledes hvis puljen ikke var raised?
***** Pacific Hand History for Game 51025072 *****
$5/$10 Limit Hold"em - *** 01 16 16:00:03 2006
Table Astral Candela (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: lebenise ( $26.13 )
Seat 3: zziggles ( $226.04 )
Seat 4: Pumpdawg ( $1505.14 )
Seat 5: chrissut ( $19.72 )
Seat 6: RAMBO9 ( $95 )
Seat 7: MegaMB ( $109.75 )
zziggles posts small blind [$2].
Pumpdawg posts big blind [$5].
** Dealing down cards **
Dealt to MegaMB [ Q♥ 10♦ ]
chrissut folds.
RAMBO9 calls [$5].
MegaMB calls [$5].
lebenise calls [$5].
zziggles raises [$8].
Pumpdawg folds.
RAMBO9 calls [$5].
MegaMB calls [$5].
lebenise calls [$5].
** Dealing Flop ** [ 4♠, 10♠, 6♥ ]
zziggles bets [$5].
RAMBO9 calls [$5].
MegaMB raises [$10].
lebenise folds.
zziggles raises [$10].
RAMBO9 calls [$10].
MegaMB calls [$5].
** Dealing Turn ** [ J♦ ]
zziggles bets [$10].
RAMBO9 calls [$10].
MegaMB folds.
** Dealing River ** [ 3♦ ]
zziggles bets [$10].
RAMBO9 calls [$10].
** Summary **
SH 5/10 Top Pair - stor pulje
Jeg spiller slet ikke hånden før floppet, når jeg ikke kan få lov til at lave et stjælehæv med den.
Jeg smider ikke til et bet på turn og river i en så stor pot.
Det er svært at svare på, hvad man ville gøre i en mindre pot, for det første vil der jo nok være færre spillere og spillet forud vil jo nok også have været anderledes.
Som KimN folder jeg også preflop her, ville meget hellere have noget suited ved sådan et løst bord.
Jeg smider ikke på turn med de odds. (har ikke regnet på det, men det ser ud til et let call)
men på river... har svært ved at se mig selv overcalle. dunno.
hmm... irriterende nok har i alle ret i at den skal kaldes ned.
Jeg mener dog godt den kan spillles preflop, nu ser det selvfølgelig lidt dumt ud, når SB raiser, og det så bliver en stor multiaway pot - men i mange tilfælde kan limperen efter er mig folde, og SB også - hvorefter den bliver 3-mands unraised, så mener ikke det er nogen stor fejl at kalde den i CO...
Resultatet:
** Dealing River ** [ 3♦ ]
zziggles bets [$10].
RAMBO9 calls [$10].
** Summary **
zziggles shows [ 8♦ 8♥ ].
RAMBO9 shows [ 9♠ 10♥ ].
Hvis du vil spille QTo i den position (hvad jeg ikke vil anbefale dig) bør du nok raise.
hvorfor om jeg må være så fræk at spørge? jeg mener jeg får jo ikke AQ eller A10 til at folde i et løst sh game. Derimod kan jeg godt få 108s eller lignende til at kalde, i en unraised put, vil jeg typisk have en nem beslutning her med Q10 - raise eller fold.
der er jo allerede en limper, så skal BB også folde? det sker ikke i et 40% vpip bord... dvs. et rimelig løst SH bord på pacific
Smider også PF, medmindre de øvrige er tight, og limperen er helt hjernedød - i det tilfælde raiser jeg. Du kan ikke folde turn med den pulje.
Jeg har et mindre overskud på QTo, med en QTo VPIP på 32.32%.
Mit SH spil er nok lidt mere loose end 40% avg VPIP, men jeg ville stadig give den et skud fra gang til gang, og specielt fra CO. Desuden er dit postflop spil uden tvivl mange gange bedre end mit, så jeg siger: fint spillet :-)
"det sker ikke i et 40% vpip bord"
Hvilket er en af grundene til at jeg synes du skal folde.
Prøver bare at forklare dig at et raise er bedre her, selv hvis du får to callers.
@davidBB er ikke i stødt over at du mener det er bedre at raise her :-) men jeg vil gerne diskuttere og endevende det lidt - altså preflop spillet, da jeg ikke er 100 på mine egne (og dine) argumenter.
Altså jeg tænker umiddelbart at hvis jeg raiser og jeg får 2 løse calls fra blinds , har jeg ikke fået noget ud af mit raise, da der ikke er specielt meget value i en som 10Q, (eller K10o, KJo, A10o, J10o ) i en multipot. Samtidig ved at holde puljen nogenlunde lille, giver jeg dem heller ikke pot ods på flop til at trække, og derved knække min hånd hvis jeg eksempelvis rammer en 10 på floppet.
Men jeg kan godt se jeg ved at kalde gør det nemt for dem også at kalde tilgengæld.... men altså ja - hvad mere skulle der være af ulemper?
@Bjoernen
Jeg er med David: et fold er bedst, mest fordi du vil hade at nogen hæver bag dig, og ende med at betale to sb 3-5 vejs med en marginal hånd - netop some det skete. At hæve er bedre end at syne, da du kan komme HU eller 3-vejs med position, og du vil gerne folde QJ, KJ, KT og J9 preflop.
Ok - hmm... jamen det betyder jo stort set også at i hæver på enhver hånd i alligevel vil spille i LP / CO dvs. også hænder som 88 og 99, selvom der er en limper med ? så bliver i jo for alvor commited til puljerne?
Ja, det gør vi! Jeg limper sjældent I shorthanded (eller fuld table for den sags skyld), undtagelsen er at jeg limper med mine gode hænder 10-15% af gangene.
"så bliver i jo for alvor commited til puljerne?"
Hvorfor det? Hvis jeg hæver QTo, så vædder jeg den ikke til river medmindre jeg rammer. Jeg vil ofte vædde floppet hvis jeg er HU.
@Nomanson: Når nu han spiller hånden, er det så ikke bedre at raise turn og tage free showdown på river? Det koster det samme, og hvis han reraises på turn må han kunne smide.
Hvis han har en fem outer kan han ikke smide på turn til et trebet. Jeg har ikke regnet potten ud, men den må da blive stor nok til at man har oddsene.
@Doublesuited
Det er billiger blot at syne til river. Som Kim siger er det dumt at smide til et genhæv.