Jeg kunne godt tænke mig lidt kommentarer til denne hånd, mine stats på Rmncoke er 30/25 men kun over 30 hænder:
***** Pacific Hand History for Game 41031224 *****
$30/$60 Limit Hold"em - *** 02 06 07:58:43 2006
Table Pacific Pacifier (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 5
Seat 10: megasurf ( $1639.5 )
Seat 3: kuantica ( $4989.31 )
Seat 4: RmNCoke ( $2067 )
Seat 5: detussin ( $2864 )
Seat 9: Eastwest ( $3305.61 )
RmNCoke posts small blind [$15].
detussin posts big blind [$30].
** Dealing down cards **
Dealt to megasurf [ 9♥ 9♦ ]
Eastwest folds.
megasurf raises [$60].
kuantica folds.
RmNCoke raises [$75].
detussin folds.
megasurf calls [$30].
** Dealing Flop ** [ Q♠, 5♠, 2♠ ]
RmNCoke bets [$30].
megasurf calls [$30].
** Dealing Turn ** [ 5♥ ]
RmNCoke bets [$60].
megasurf raises [$120].
RmNCoke raises [$120].
megasurf folds.
** Summary **
RmNCoke collected [$567.5].
SH FL 30/60 single suited flop
30/60??? Skal du ikke passe lidt på rullen?
Jeg vil egentlig helst hæve floppet her. Overkort og 66-JJ uden spar vil ofte folde med det samme eller til et turn bud.
Beslutningen på turn er mellem at syne til biletten eller hæve og folde til et genhejs. Det som afgør det for mig er, hvor vidt han vil syne et hejs med en dårligere hånd. Det gør de ofte, hvis de har et træk- i dette tilfælde en spar - så jeg kan godt lide dit spil. Det er selvfølgelig problematisk mod meget friske typer, som kan finde på at genhæve med A♠ eller K♠, men dem er der trods alt forholdsvis langt imellem.
@nomanson
Jeg har været meget flittig - rullen er ny, men den er god nok :-D
Det jeg er lidt i tvivl med hensyn til at hæve på flop, det er at hvis jeg hæver der - får jeg ikke synderligt meget value for den, hvis han sidder med spar es, er det næsten 60/40 i min favør, og endnu værre hvis han sidder med 2 overkort også...
Men ok hvis jeg kan få nogle modstandere til at folde overkort... hmm...
Dit turn reraise giver ingen mening. Du giver ham netop muligheden for at bluffe dig, hvis han sidder med the naked ace, eller for den sags skyld spar konge. Du skal virkelig være sikker i dit read for at reraise turn, og det kan du umuligt være, når du kun har 30 hænder på ham.
Enter caller du ham ned, eller folder turn...jeg hælder mest til det sidste...
Fra 2/4 - 5/10 til 30/60 på 2-3 måneder - du må have været meget flittig. Ellers skal jeg da til at spille hos Pacific igen.
Med 3 i samme farve på bordet er 9♠ ikke god, og din linie må derfor være en anelse bedre end at calle hele vejen. Se til sammenligning [a:http://archiveserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=&Number=1214071&page=0&view=&sb=5&o=14&fpart=][a]
@sailbot, mit reraise, set fra hans synspunkt, kan vel repræsentere flushen? Kan dog godt se din pointe alligevel...
med hensyn til at være sikker i mit read - er lidt nysgerrig her, kan du uddybe det lidt - skal jeg være sikker på han sidder med 2 overkort, at han ikke er over agresiv eller hvad?
Jeg hader hele situationen.
Jeg er nok tilbøjelig til bare at syne hele vejen eller bare lægge mig på floppet (hvorfor capper du ikke preflop ?).
Ellers synes jeg Nomansons tanke om at forhøje på floppet er udmærket, men min erfaring er, at det ofte er godt at lade de andre om at blive ved med at skyde, når man kommer op på de levels. Især online er mange alt for aggressive. (Mine erfaringer stammer fra UB, måske er det anderledes på Pacific).
jeg capper ikke floppet, fordi potten derved bliver bygget op, og det derved bliver mere korrekt for ham at trække med 2.evt overkort post flop....samtidig for jeg også svære ved at lægge den. - hvorfor skulle jeg gøre anderledes ?
Hvis jeg hæver et sted her, er det på floppet.
Hvis villain stikker ud i dig på turn er du med sikkerhed slået, checker han, tager jeg et free card.
Tillykke med 30/60 i øvrigt Bjoernen ! Fortæl mig lige - er det bedre at spille 30/60 end f.eks. flere borde med 10/20 eller 15/30 efter din opfattelse ?
altså jeg gør begge dele, dvs. kører typisk 2 borde, den ene er så måske 30/60 og det andet 15/30. Med hensyn til niveau, synes jeg faktisk ikke der er noget stort spring - hvis noget overhovedet... (!)
Thanks for skulderklap iøvrigt :-)