Hey,
Kan jeg gå udfra at han har en bedre en hånd end mig , når nu jeg ikke rammer fordi han har reraiset. Lad os sige, at jeg ved at han respekterer mine raises, og det derfor ikke er et eller andet play. Fold river?
***** Pacific Hand History for Game 45994936 *****
$10/$20 Limit Hold''em - *** 07 08 22:18:05 2006
Table Don Fuego (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: bonkman5 ( $998.28 )
Seat 1: stinkyb ( $630.37 )
Seat 2: hoosak ( $680.45 )
Seat 5: nofear2 ( $521.75 )
Seat 6: jaysspot ( $130.95 )
Seat 7: HERO ( $417 )
hoosak posts small blind [$5].
nofear2 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♥ A♣ ]
jaysspot folds.
HERO raises [$20].
bonkman5 folds.
stinkyb folds.
hoosak raises [$25].
nofear2 folds.
HERO calls [$10].
** Dealing Flop ** [ 7♦, 3♥, 10♣ ]
hoosak bets [$10].
HERO calls [$10].
** Dealing Turn ** [ 2♣ ]
hoosak bets [$20].
HERO calls [$20].
** Dealing River ** [ 3♣ ]
hoosak bets [$20].
HERO calls [$20].
SH FL 6max 10/20 preflop rerai
Den hånd spiller du langt fra optimalt. Manden raiser dig PF, og skyder alle tre streets og du caller blankt hele vejen. Har du overhovedet forsøg at sætte ham på en hånd? Af mulige hænder (du siger det "ikke er et eller andet play) er de eneste du slår AJ og muligvis KQ - selvom han formentligt næppe ville 3xbette PF de holdings.
Rammer du A på turn/river er du stadig bagud til AA, AK og TT. Rammer du Q er du bagud til AA, KK og evt. TT. Og så bliver det for alvor dyrt, hvis du tror, du holder hjem.
Smid senest på turn eller vær en tyr og giv ham på nakken. Din triple-call linie er hæslig, sorry.
det er ok, jeg fortjener det kan jeg godt se. Kan jeg smide den direkte på flop?
Jeg synes godt, du kan forsvare et call på floppet. For det første kan et fold svække dit tableimage og få dine modstandere til fremover at raise floppet med rags. Derudover kan du stadig ramme dit A eller Q og håbe på han tjekker den. Men som sagt beware, du kan stadig være håbløst bagud.
Det er svært at smide den på floppet, med alle de bets der er kommet ind preflop. Men, ja, jeg ville nok ideelt set smide den allerede på floppet (omend jeg tror jeg oftest gør det modsatte, og tager et kort - hvorefter jeg folder på turn). Ikke mindst da der er stor sandsynlighed for at du er domineret, hvis du ikke allerede er slået, og derved bare vil tabe mere hvis du rammer.
Der er selvfølgelig en pointe i at tage et kort da han selvfølgelig skal skyde igen på floppet uanset om han har ramt eller ej, men hvis du endelig skal gøre noget er det nok mest ideelt at reraise ham, og så folde hvis han skyder tilbage.
@ JS200
Har tænkt lidt mere over det, og man kan vel ikke kalde det flop bet. Stort set alle har en ekstremt høj continuation bet procent på floppet, og de fleste jeg har stats på gør det 100%. Den eneste måde at få information på er ved at reraise. Herved kan positionen også udnyttes til at se om han alligevel skyder på turn, eller om han checker, og dermed indikerer svaghed.
hov, nu kan jeg pludselig huske hvorfor jeg spillede den sådan. Det er fordi villain, er over agresiv, og jeg har set mig ham før bette KJ på alle streets ned som preflop raiser. men derfor er mit indtryk stadig at han respekterer mine raises, så i har nok ret alligevel
Som nævnt ovenfor gør det det bare endnu mere påkrævet at du på floppet enten reraiser eller folder. At kalde er simpelthen det eneste du ikke må gøre.
Uden et read caller jeg oftest flop og smider på turn. Hvis dit image er meget weak tight og villain har 3-bettet dig en del uden at I er kommet til showdown, spiller jeg den som dig.
Har tænkt lidt mere over denne hånd, og så pludselig parallellen til en artikel af Ed Miller jeg læste for noget tid siden.
Under forudsætning at gutten her godt kan spille KJ (eller lignende) i bund uden at ramme, koster det dig 2.5BB at kalde ham ned fra floppet. En bedre strategy vil dog være at raise ham på floppet. Du får enten information om at du er slået, og kan folde (alternativt tage turn kortet med for 0.5BB ekstra), eller også sidder du nu og styrer hånden, så du enten kan tage et gratis showdown med 1BB yderligere på turn, eller tage et gratis river kort, og herefter beslutte som du vil kalde det 1BB riverbet han må formodes at lave. Denne linie anser jeg for meget optimal, da det modsat de 2.5BB det koster blot at checke ham ned, kun koster dig 2BB hvis du ikke rammer altså sparer dig for 0.5BB de gange hvor du ikke forbedrer dig, og stadig kalder ham ned, endelig better du selvfølgelig på alle street hvis du rammer.
Opsummering (da det vist blev lidt rodet ovenfor).
2.5BB koster det at kalde ned.
2.0BB koster det at tage initiativet og spille til SD hvis du ikke rammer.
Med det udseende på floppet og med tanke på, at du bare caller et tre bet PF, får du ofte et tre bet i masken ligegyldigt, hvad villain har, så ved ikke om du får information ved at forhøje - tror bare du smider dig selv af hånden. Det er meget readafhængigt - altså hvad reraiser Villain med PF? En helt masse spillere gøre det med alle pocketpar (2+2 folkets preflop skema), og så er det nok bedre at cappe PF og følge op med et bud på floppet. Men ellers så kald flop og fold turn, hvis du ikke forbedres. Mod en notorisk bettor - som byder alle streets, hvis han ikke møder modstand, kan der til nød calles ned men det er nok aldrig seriøs +ev med AQ. Jeg smider turn.
Cap preflop? Du har position og en stor hånd i 6-max. Plus det gør det nemmere for dig at komme af med den post flop.
Tørt flop. Jeg kan ikke se hvordan du kan smide hånden her med 7 små bets i midten. Mod en aggro får du så meget som 13:1 implied odds PLUS du er meget muligt foran.
Er enig med Jensen; du bør prøve at komme billigere til showdown ved at bruge din position til et gratis kort. Om du skal tage gratis river eller gratis showdown kommer an på turnen. Falder der en blank bet/folder jeg turn og checker river. Falder der en K eller J checker jeg turn og caller (måske) blank river.
@jensen: Hvad gør du hvis han 3-better flop? Han er over aggro og det er muligt han gør dette med hvad som helst, fx KJ.
@ Holch
Det er selvfølgelig meget readspecifik, ligesom det også er en forudsætning for at spille hånden som jeg mener at den skal spilles.
Hvis han 3 better, så vil jeg nok tage et kort for at se om jeg rammer turn (odds er til det), og så folde her hvis jeg ikke rammer. Der kan vel også foldes på floppet, men så skal man næsten kunne sætte ham på en hånd, og det kan jo ligesåvel være KK han better som TT (hvor begge vores kort er levende i sidste tilfælde), som en hånd der ikke har ramt (hvad enten den har os domineret eller ej).
Selvfølgelig er der gode odds i at tage et kort på turn til et enektl bet, men, alt efter reads, så må man respektere det hvis han tre better den, og derfor folde den her. Sidder han og overspiller sine hænder, jamen så straffer man ham de gange man selv rammer. Tror det giver alt for meget varians at kalde blank ned her hver gang, og jeg formoder han ikke repræsenterer en superhånd hver gang har er i potten.
@grandmaster
Hvis jeg caper flop og better ud, er det så farvel hvis han check raiser på et tørt bræt, og er der sandsynligvis freecard på turn hvis jeg ikke rammer ?
såen som jeg ser det umiddelbart, er jeg slået af de fleste hænder der 3-better mig preflop, forudsat min tese holder, at min modstander respekterer mine raises nogenlunde, og ikke 3 better med 87s eller andet mærkeligt. Der er lige AJ-A9s måske, men ellers kan jeg ikke rigtig se noget. TMen omvendt, hvis jeg spiller den her for svagt, vil de se mig som svag, og netop overspille mig ved at 3-bette mere liberalt ?
men situationen er også interessant under den forudsætning at villain netop er liberal, og kan 3.bette med KJ som Jensen skriver...
lyder umiddelbart som et godbye, forudsat jeg sætter vilain på gode hænder, mens jeg skal spille den mere agro, hvis villain er er liberal .
Mod nævnte type modstander foretrækker jeg at syne flop og hæve turn frem for at syne i bund. Bliver du genhævet på turn kan du roligt folde og syner han har du mulighed for et gratis showdown. Men nogen gange folder du en bedre hånd på turn, og tjener således meget mere end ved at syne i bund.
Når han passer turn, kan du også passe for at undgå et pas/hæv fra bedre hænder og inducere et bluff på billetten fra værre.
@ Nomanson
Men så giver det vel netop også mere mening at raise floppet fremfor turn, således at man netop sparer 0.5BB hvis man ikke rammer, og dermed tager det gratis SD. Faktisk bliver det dyrere på turn hvis han reraiser dig, da du så alligevel har betalt det samme som for at kalde ham ned, nemlig 2.5BB fra floppet.
Netop sådan en situation som man oplever relativt ofte, vil 0.5BB alene være en stor del af den profit (mindre tab) man laver.
@Jensen
Ikke hvis han er typen der reraiser flop med en svagere hånd. Fordelen ved at vente til turn er at vi ikke blot folder svagere hænder, men ofte også stærkere hænder.
Enig, men netop derfor det er vigtigt hvilken type det er. Mit spil er til en helt bestemt type spillere, som han kunne lyde som på Bjoernens beskrivelse, men hvis du læser beskrivelsen til at han er lidt anderledes end jeg tolker det, så er vi ganske givet enige.
Nogle gange indser man bare hvor fantastisk det her spil er. Selv ekstremt simple hænder (mere simpelt end denne) kan spilles på flere forskellige måder alt efter position, modspillere, eget image og mange flere elementer :-)
jeg savner generelt reads på jeres modstandere.
Det er altid svært at generalisere når man skal diskutere disse hænder - så please hav lidt stats på jeres modstandere.
det er fedt at der er begyndt at komme lidt mere seriøse diskussioner igang her på pokernet om de lidt højere fixed limits.
til denne hånd syntes jeg ikke det er helt tosset spillet af dig. Hvis du har set at han er meget agressiv pre/postflop så kan der sagtens være +ev i at kalde ham ned.
jeg ville i denne situation cappe preflop samt bet/calle til raise på flop , og så nok check/folde til bet på turn.