Sagen er den villain er 38/10 over en 500 hænder. Han er mest løs i blinden og post flop spiller han også relativt tight. Da der er så mange draws går jeg udfra han kan have et draw, men også et par. Men jeg kan jo ikke være sikker....
Spørgsmålet er , skal jeg river bette bluffe?
skal der mere info til - hvad ?
Jeg føler umiddelbart der er pot odds til det? Tror han har et draw eller måske es høj han folder ihvertfald 25% ad gangene hvis ikke mere?
Seat 6 is the button
Total number of players : 5
Seat 3: Dasta15 ( $379.53 )
Seat 4: red2red ( $30.88 )
Seat 5: HERO ( $390.62 )
Seat 6: BTC666 ( $631.78 )
Seat 7: rice72 ( $507.25 )
rice72 posts small blind [$5].
Dasta15 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9♦ 10♦ ]
red2red folds.
HERO raises [$20].
BTC666 folds.
rice72 calls [$15].
Dasta15 folds.
** Dealing Flop ** [ 3♥, 8♦, 6♥ ]
rice72 checks.
HERO bets [$10].
rice72 calls [$10].
** Dealing Turn ** [ 2♥ ]
rice72 checks.
HERO bets [$20].
rice72 calls [$20].
** Dealing River ** [ 5 ♦ ]
rice72 checks.
HERO ?
SH FL 6max 10/20 river bluff
Den her er du nødt til at bette da der er en masse bedre high card hænder med en hjerter der folder. Ikke sikker på at A-high folder, men er nok K-J high.
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener med tight postflop.
Har du nogle stats på hvor ofte han folder til et bet på de forskellige streets?
Jeg plejer at bruge den sammen med Total Aggresion Postflop til at aflure om folk har nogle sjove tendenser, men også til at planlægge f.eks. hvor ofte jeg bluffer.
Masser af bedre hænder der folder nu, men potten er også kun 5 bets så jeg tvivler på at det er kæmpe +EV at bluffe denne river.
Er enig med Sigurd mht til "fold" statsene. Dem bruger jeg også til at vurdere hvor mange barrels der skal fyres.
Hvis hans fold to flop bet er høj i forhold til hans VPIP, så tager jeg ofte gratis kort på turn. Der er for mange draws han ikke folder og potten er kun 3 BB's.
Checker du den her river går dit turn bet fra at være en marginal fejl til at være en stor fejl imo.
nano - hvorfor?
(tror godt jeg har en idé men vil alligevel gerne høre det)
Isoleret set har et turn bet næppe nok fold equity til at det kan retfærdiggøres - 4 lave kort, 3 hjertere - rigtig mange hænder vil gerne videre, særligt når de bliver spillet af en 40/10 type. Samtidig vil du gerne se en river uden risiko for at blive spillet af hånden. Det taler for et klart check på turn i så lille en pot. På river derimod har du nu for meget fold equity til et check i forhold til pottens størrelse (og max. 2% chance for at vinde uden et bet). Situationen er vendt markant til din fordel bl.a. pga. din turn styrke, men selvfølgelig også pga. den relativt høje sandsynlighed for at han sidder med et draw. Og derudover regner han nok med at Ax og lave par checker behind på river. En sjælden gang imellem vil han måske tilmed folde et lavt par.