Synes der er alt for lidt analyse hænder i FL sektionen, og alt for meget snak om så meget andet - så jeg poster gerne flere hænder istedet. Har ikke noget imod at lære nyt og tjene en masse penge på ren godhed :-)
Here goes: Det er shorthanded, og det ender som det oftest gør i HU med mig LP vs BB. Mit spørgsmål er her, er flop bet altid obliglatorisk (følger jeg selv det er), men hvad gør om i følger op på turn osv. når i sidder med overkort, og han kalder?
Jeg har det selv såen at jo mere kordineret boardet er, jo mere tilbøjelig er jeg til at fold, hvis der kommer modstand.
Jeg vil helst gerne check turn, hvis de kalder mit flop bet - og dermed tage et frikort generalt med overkort. Tilgengæld irriterer det mig, hvis boardet ikke er særligt kordineret - som i hånd 1, og de kalder. For her trækker jeg så enten meget tyndt eller er meget foran, og føler jeg er lidt mørket hvad enten det er det ene eller det andet.
Tager lige 2 der minder om hinanden:
***** Pacific Hand History for Game 26225229 *****
$10/$20 Limit Hold''em - *** 02 28 15:11:25 2006
Table Le Hoyo du Depute (Real Money)
Seat 10 is the button
Total number of players : 5
Seat 10: osc68 ( $2740.06 )
Seat 5: jabato ( $7300.53 )
Seat 6: jstmagn ( $316.29 )
Seat 7: megasurf ( $267 )
Seat 9: SinBet ( $2181.96 )
jabato posts small blind [$5].
jstmagn posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to megasurf [ J♣ A♣ ]
megasurf raises [$20].
SinBet folds.
osc68 folds.
jabato folds.
jstmagn calls [$10].
** Dealing Flop ** [ 2♣, 8♦, 9♥ ]
jstmagn checks.
megasurf bets [$10].
jstmagn calls [$10].
** Dealing Turn ** [ 9♦ ]
jstmagn checks.
megasurf bets [$20].
jstmagn calls [$20].
** Dealing River ** [ 7♥ ]
jstmagn checks.
megasurf checks.
** Summary **
***** Pacific Hand History for Game 135009980 *****
$15/$30 Limit Hold''em - *** 02 26 17:48:27 2006
Table Caribbean Kiss (Real Money)
Seat 10 is the button
Total number of players : 5
Seat 10: hubie27 ( $7628.03 )
Seat 1: mj1447 ( $497.9 )
Seat 4: Rugor123 ( $1367.47 )
Seat 6: lukeboy ( $265.6 )
Seat 7: megasurf ( $824.5 )
mj1447 posts small blind [$7].
Rugor123 posts big blind [$15].
** Dealing down cards **
Dealt to megasurf [ A♥ K♣ ]
lukeboy folds.
megasurf raises [$30].
hubie27 folds.
mj1447 folds.
Rugor123 calls [$15].
** Dealing Flop ** [ 3♦, 6♦, 9♥ ]
Rugor123 checks.
megasurf bets [$15].
Rugor123 calls [$15].
** Dealing Turn ** [ 9♠ ]
Rugor123 checks.
megasurf checks.
** Dealing River ** [ 8♠ ]
Rugor123 bets [$30].
megasurf calls [$30].
** Summary **
SH FL 6max 10/20
"... jo mere kordineret boardet er, jo mere tilbøjelig er jeg til at fold, hvis der kommer modstand."
... også jeg - især mod spillere spillere på autopilot (passive spillere, tight spillere der multitabler, m.fl.).
Som tommelfingerregel (med position) går jeg efter et "free showdown" med overcards (AK, AQ og evt. AJ) samt lave PP. Når hånden er 0 værd UI tager jeg altid et freecard (så jeg spiller ikke din AK-hånd som dig uden et read).
Jeg autobetter (som regel) floppet mod ''weak'' spillere og ellers når jeg kan kalde/ reraise et c/r.
edit - dobdobbeltkonfekt
Her er vi inde på det der virkelig er svært i 6-max. Det er endnu sværere, hvis man er OOP. Better som oftest turn og checker river, men mod spillere, der næsten aldrig folder (men altid bluffer når man checker) kan jeg godt finde på at checkfolde turn (OOP) og checke og folde river. Til gengæld prøver jeg (mod denne type), at checkraise river når jeg har det mindste - så kan de lære det! Kan være rigtig svært at spille mod folk, der ikke folder (især et helt bord af dem!).
"Jeg har det selv såen at jo mere kordineret boardet er, jo mere tilbøjelig er jeg til at fold, hvis der kommer modstand."
Sjovt. Jeg har det lige omvendt!
@nomanson ,
Jeg kan godt forstå hvorfor - draw beets. efter at have tænkt lidt over det, er det vel lige imellem - dvs. når floppet er moderat kordineret, men har størst chanche for at det er draw bet...
Men altså hvis boardet er super kordineret som f.eks. to farvet 789 , er du så også endnu mindre tilbøjelig til et fold ?
Det kommer jo an på hvilken modstand; jeg er ikke glad for et checkraise på turn. Men hvis jeg har mellempar på et 789 board og min modstander c/r flop og vædder turn, så syner jeg til river HU.
Logikken i der her er jo at på et ukoordineret board er det mere sandsynligt at modstanderen har top par eller bedre.
I dine eksempler syner de jo blot, og der er jeg mere tilbøjelig til at tro jeg har den bedste hånd, når boardet er koordineret. Læs: med mange træk.
@Nomonson
Har du det så omvendt i fullring? (virker logisk)