SH NL 200 har siddet ved bordet i 10 minutter og spillet omkring 15 hænder. Jeg tog i 5. hånd et buyin fra en gut som callede med A2s efter jeg havde 4-bettet ham allin med AT preflop. Så jeg har været rimelig aktiv, kender ikke villain og har ikke haft nogle encounters med ham endnu.
Stacksizes
HERO 470$
VILLAIN 490$
Villain raiser UTG 8$, folded til mig i SB med 9♣7♣ som kalder.
Jeg tænkte på at raise specielt pga. de dybe stacks, men grundet han var ukendt havde jeg ikke lyst til at tæve mig ud i en stor deepstacked pot OOP med 97s og evt. få et 4-bet i hovedet preflop. Så ville se et flop og se om jeg kunne vriste noget ud af ham hvis jeg ramte godt.
FLOP 8♦5♦4♣ - 17$
jeg checker og villain stikker 12$ ud. Jeg rehejser til 55$ da det er et low flop og han nemt kan have misset her, samtidig med jeg har et ISD og BFD.
VILLAIN tænker 5 sekunder og caller
TURN 8♦5♦4♣T♣ - 127$
Effektiv stack for hero er ca. 353$ HERO's action nu.. hvad gør I og hvorfor?
EDIT: Tanker og fejl i størrelsen af rehejs på flop og efterfølgende potsize og stacksize accordingly
Obvious at bette her men får I et allin smidt i hovedet hvadså? Et call fra villain og river blanker står vi med næsten et pot bet tilbage og hvad gør I så? Alternativet kan vi checkraise allin her, men hvilke hænder better han stærkt på turn som han folder til vores allin?
Svar og tanker udbedes da jeg synes det er en semitricky turn - så fortæller jeg hvad jeg gjorde.
SHNL 200 - Deep OESFD turn
Da du checkraiser floppet, overvejer du så din plan for turn?
Da du vælger din betstørrelse på floppet, overvejer du så din plan for turn?
Hvis du ikke har svar på disse spørgsmål, synes jeg preflop er skidt og bør foldes. Hvilket jeg iøvrigt synes, den bør, de fleste gange.
Bet turn og call hvis han rester - bedre draw findes vel næppe - og en sane villain folder vel sit overpair på turn - og en stram folder sit topset .. til din str8 :-)
Hvordan kan du ende all in preflop, 4 bettet med AT, i 5. hånd på et bord.... Reads fra tidligere sessions?
Jeg CR som oftest i dette spot, og regner med at kunne folde overpar en del gange.
Som Ole king kong folder jeg også helst preflop, specielt med et lidt klamt image er SC, OOP, dybt, klamt imho....
Farligt, måske pot turn eller et allin (men så indikerer du at du vil beskytte villain fra draws som han ikke ligner så...). CRAI er meget risky - hvis han potter turn og du går allin har han gode odds til at calle. Villain ligner et overpar og her er du til 2:1 dog så at calle et allin fra ham er en fejl.
Jeg tror jeg ville check-folde denne her
Julle
Jeg leader floppet - jeg synes det er utrolig kedeligt at cr her, fordi vi netop kommer i denne situation som i den aktuelle hånd, hvor vi står OOP deepish med et stærkt draw. Hvis vi byder, hvad gør du så på riverbrick?
Generelt checkraiser jeg heller ikke et set her, fordi vi på turn, specielt pga. boardets tekstur, kommer ud i nogle pænt klamme situationer.
Som spillet, c/c jeg. En generel regel for backdor-draws er, at vi ikke vil skydes af dem, fordi vores implied odds er så fantastiske på en ♣-river. Godt nok kommer vores hånd til at ligne et draw, men ved at bette, kommer vi i nogle klamme situationer hvis villain enten siger butikken på turn eller flatcaller, og vi så skal ud i et 3rd barrel bluff på river mod en reltativt ukendt, hvilket for mig er no go.