Party Poker 50/100 Hold"em (10 handed) converter
Preflop:/ Hero is MP2 with J♦, J♣.
4 folds//, Hero raises/, 1 fold//, CO 3-bets/, 2 folds//, BB calls, Hero caps/, CO calls, BB calls.
Flop:/ (12.50 SB) 3♠, T♥, 5♦ (3 players)/
BB checks, Hero bets/, CO raises/, BB 3-bets/, Hero??
CO spiller ok (21,9,1.8)og hans preflop 3-bet kan være isolations raise så han har ml par eller over eller AK,AQ
Hans flop raise betyder med stor sandsynlighed set eller par over 10
BB er agressiv 6,1 ser 23% flop raiser 11%
Hans 3-bet kan snildt blot betyde en 10"er - lidt træls :(
Er det et standard fold/call?
EDIT: Sidste hånd for i dag - bare rolig...
Sidste 50/100 stnd.. overpar
Jeg havde en fuldstændig parallel hånd i går - hvor jeg selv har AA og hvor den også cappes preflop og på floppet.
Jeg valgte at calle den ned incl. et crying call på river, selvom det lugtede langt væk af set.
Jeg er også meget spændt på hvad Tox, DTM eller andre siger til denne ?
@ Puma; med AA ville jeg ikke have frygtet overpar så meget og et call ville være meget mere attraktivt.
I mine øjne er du i en reraise el. fold situation og jeg hælder klart til et fold.
Nej AA vil man selvfølgelig normalt spille til show-down på et ufarligt board. Jeg havde dog en klar fornemmelse af at være slået og tabte da også til 8-8-8.
Det eneste BB kan være foran med på flop er et set med det pattern. Ofte har han bare en T og formentlig et overkort som kicker.
Kan CO lave flop raiset af og til som et forsøg på at isolere/freecarde en AKs på turn som har ramt bagdørsfarve på flop? Det tror jeg godt han kan nogen gange, desuden tror jeg også han kan have JJ og højere par.
Det er sq rimelig close - hvis du vil videre med hånden så stemmer jeg for et cap på flop for at beholde leadet og forhåbentlig tage kontrol over hånden så du får value de gange du er foran og taber det samme de gange du er bagud..
- Tox
jeg folder.
Mht fold eller reraise vil jeg mene at et call ikke er helt af vejen; for at lade BB bette ud på turn og så raise ham og så måske smide CO af hånden. (BB er den jeg frygter mindst - pga hans agressive stil)
EDIT: Har skrevet lidt med DanTheMan på msn - han
"folder jeg din JJ hånd, selvom jeg vil hade det. Er bare ikke parat til at investere 2 BB på turnen for at finde ud af, at CO har mig 100% nede i sækken" og
"Det er et klassisk "en smule foran eller langt bagud" problem, og det koster at finde ud af, hvilken side af ligningen du er på"
Chancen for at være (eller komme) foran både BB og CO er efter min mening meget mindre end dine effektive odds.
Fold. Det virker helt oplagt for mig, men nu fortæller du mig nok at CO havde AKs og BB AT.
Jeg folder også, tror BB er stram nok til at han ikke har en tier ret ofte her, men derimod et set, eller AA/KK hvis han kan lide at være tricky preflop.
De gange hvor du er foran BB, kan du jo også være bagud til CO eller en af dem kan ramme inden river.
Jeg tror også jeg hælder til et fold. Hvis ikke så genhæver jeg, men hvis CO syner er det de sidste penge jeg putter i potten.
Ventede lige på Hubris, men han får så fordelen at se resultatet :-)
Det er netop Tox"s scenarium jeg frygter, men efter mit cap på floppet vil et flop-raise med AK (evt suited) virke usædvanlig agressivt.
Flop:/ (12.50 SB) 3♠, T♥, 5♦ (3 players)/
BB checks, Hero bets/, CO raises/, BB 3-bets/, Hero folds, CO calls.
Turn:/ (9.75 BB) 3♣ (2 players)/
BB bets/, CO calls.
River:/ (11.75 BB) Q♣ (2 players)/
BB checks, CO bets/, BB calls.
Final Pot:/ 13.75 BB
Results in white below:
BB has 8♠ 8♥ (two pair, eights and threes).
CO has Q♠ Q♦ (full house, queens full of threes).
Outcome: CO wins 13.75 BB. /
Frisk fyr i BB. Men okay, hvis han havde været foran CO fik han dig spillet ud af potten.
Ja, det er en syg høne der har lagt den big blind... Med AF på 6,1 skal der også nogle underlige raises til.
Har prøvet at sætte dine reads ind i pokerstove:
Ved ikke om mine handranges er fornuftige, men jeg kan ikke se ret mange andre hænder som CO og BB spiller hvis man skal gå ud fra at CO"s flopraise betyder set eller par over 10. Har dog sat ham på et par ekstra hænder som han måske ville forsøge at raise for freecard, men det er noget tvivlsomt.
BB er noget sværere at lave handrange til, men jeg har inkluderet samtlige set muligheder og så en del hænder med en T, nogen som han måske ville folde i BB.
Text results appended to pokerstove.txt
3,387,153 games 2.828 secs 1,197,720 games/sec
Board: 3s Th 5d
Dead:
equity (%) win (%) tie (%)
Hand 1: 30.8919 % 30.06% 00.83% { JcJd }
Hand 2: 32.2914 % 31.52% 00.77% { 99+, AQs+, AQo+ }
Hand 3: 36.8167 % 36.12% 00.69% { 88+, 55, 33, ATs, KTs, QTs+, 64s, ATo, KTo }
Her er begge modspillere sat på rimelig brede handranges og aligevel er vi underdog. Så resultatet er tydeligt det må være et fold.
Hov havde slet ikke set dit indlæg Mr.Nielsen - jeg må hellere begynde at bruge abonnement-servicen :-)
Jeg kender ikke til pokerstove - ser MEGET interessant ud, men kan ikke komme ind på hjemmesiden:
[a:http://www.pokerstove.com/][a] Er det mig eller siden den er gal med?
EDIT: Den var mig - nu har jeg downloadet programmerne.. ;-)
Jeg er ikke helt vild med din konklusion - mener du at jeg skal vurderes til favorit (+50% for at fortsætte) før jeg ikke bør folde?
min konklusion omkring et fold er at selv om det TOX nævner er en mulighed og du frygter det, så er vi underdog på trods af at jeg har sat begge spillere på rimelige brede handranges. Så vi vil ofte være endnu længere bagud, hvorfor vi vil komme til at betale meget for at nå til showdown IMO.
Din equity er sådan set udemærket når det er 3-way, men med både CO"s raise mod dit cap og BB"s Check/3-bet er utrolig stærke udmeldinger efter dit cap preflop og som du selv siger, så betyder CO"s raise et overpar eller bedre langt de fleste af gangene.
Konklusion: Jeg tror der er for få gange hvor vi er foran på floppet til at det kan betale sig at calle den ned. der er tale om en slightlyahead/way behind situation, og det at vi aldrig er langt foran på floppet gør nok at jeg ikke tror vi vinder den her hjem ofte nok.
Med hensyn til equity så ville jeg gerne have set at vi havde størst chance for at vinde hånden nu hvor jeg har sat begge spillere på et par ekstra hænder som nok er tvivlsomme.