Skærm på computer går i sort...

#1| 0

... i nogle sekunder ad gangen.


Computeren (ASUS touch screen) er købt som ny, for under et år siden, og har netop været til reparation (for samme problem) i 14 dage hos LetMeRepair Nordic AB i Sverige, hvor man har udskiftet to kabler (fremgår det af følgesedlen).

Ved ikke, om computeren nu stadig holder sig indenfor garantien, men:


1) Kan problemet tænkes at skyldes virus, eller

2) Er der nogen der ved, hvad problemet kan skyldes, hvis ikke strømføringskabler, og

3) Skal man finde sig i, at ASUS måske ikke vil gøre noget ved sagen, eftersom computeren nu formentlig er udenfor garantiperioden (har ikke kunnet finde kvitteringen, men den ER købt med kvittering, obv.)?


På forhånd tak for hjælpen, PN!

31-05-2015 12:02 #2| 1

Havde en ny pc, hvor bundkortet var defekt. Sendte den ind og fik den retur med samme fejl 2 gange. Tredje gang jeg var ude med den fik jeg pengene retur, og det gør det fleste butikker.
Tør dog ikke svare på hvad problemet med pc kan være.

31-05-2015 13:02 #3| 0
dlrma_ skrev:Havde en ny pc, hvor bundkortet var defekt. Sendte den ind og fik den retur med samme fejl 2 gange. Tredje gang jeg var ude med den fik jeg pengene retur, og det gør det fleste butikker.
Tør dog ikke svare på hvad problemet med pc kan være.

Tak for svar.

Lyder som en langsommelig proces!

Har netop fodret min bærbare med alskens programmer... og nu må jeg så afinstallere hele lortet igen osv., og håbe på, at de vil tage computeren til reparation (igen).

31-05-2015 13:26 #4| 1

Har du installeret nyeste grafikkort driver?


- Alternativt, så prøv, at starte maskinen i fejlsikret tilstand og se om den stadig går i sort i et par sekunder. Hvis den IKKE gør i fejlsikret tilstand, så er det et driver problem.

Redigeret af Muhsen d. 31-05-2015 13:29
31-05-2015 13:30 #5| 0
Muhsen skrev:Har du installeret nyeste grafikkort driver?

Det er jeg ikke sikker på? Gider du at uddybe, hvordan man gør? Tak for svar, much appreciated :-)

31-05-2015 13:40 #6| 1
Dialektika skrev:Det er jeg ikke sikker på? Gider du at uddybe, hvordan man gør? Tak for svar, much appreciated :-)

Du skal simpelthen blot finde ud af, hvilket grafikkort der sidder i din maskine. Hvis du har maskinens eksakte modelnummer kan jeg hjælpe dig til, at finde et link til nyeste grafikkort driver.

31-05-2015 14:07 #7| 0
Muhsen skrev:Du skal simpelthen blot finde ud af, hvilket grafikkort der sidder i din maskine. Hvis du har maskinens eksakte modelnummer kan jeg hjælpe dig til, at finde et link til nyeste grafikkort driver.

RN70057874 ASUS

S301LA-C1072H ASUS S301LA NOTEBOOK

2015-04-28 DAN0CX630007438

Håber, at modelnummeret befinder sig et sted i denne svada? :)


31-05-2015 16:20 #8| 1

Hent og installér driveren via nedenstående link og se om det evt. hjælper på problemerne:


Driver Download

Redigeret af Muhsen d. 31-05-2015 16:21
31-05-2015 17:33 #9| 0

Får følgende fejlmeddelelse, når jeg forsøger at installere driveren.

Prøver at kontakte producenten igen, og forhører mig, om det kunne tænkes at være et driverproblem.

Det var virkelig pænt af dig at give det et shot, Muhsen! TY.

Skriver lige her i tråden når/hvis problemet bliver løst :)
/Dial


31-05-2015 18:13 #10| 1

Hmmm...


Så var det åbenbart forkert. Jeg kan ikke lige lure om din maskine kører med AMD eller Intel grafik.


Men prøv evt. via denne side, at downloade og installere AMD driveren istedet og se om det hjælper noget. Hvis ikke du kan installere den, så prøv med Intel Graphics driveren istedet.


Asus Supportside

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar