Jeg er ejer af en macbook black, som jeg købte i fona med xtra serviceforsikring i 2007. Den blev desværre totalskadet her i december og jeg afventer blot endelig grønt lys fra fona, således at jeg kan få et nyt Mac-Produkt til en værdi af ca.12.000 DKK. Fonas servicecenter bekræftede man d. 22/12 at mask er totalskadet og der ville ca. gå 10 arbejdsdage før jeg kunne vælge en ny.
Jeg vælger således at give folk muligheden for at slå til inden jeg får udleveret et nyt macprodukt. Umiddelbart ville jeg selv vælge den nye macbook 13" til 11.499, men i teorien kan man frit vælge mellem mac-produkter. Så hvis nogen går og overvejer at købe en macook pro eller andet dyere produkt, så er der her mulighed for at spare ca 1500 DKK!
Jeg bor på frederiksberg og ønsker kun at handle med folk, der har mulighed for at mødes! I teorien vil køber selv kunne gå med i fona og vælge ny model og evt. forsikring eller ekstraudstyr.
Skal du ud og købe ny Mac i januar?
Jeg er helt liderlig efter at købe en mac og har "fejlkøbt" mig en hp laptop hos fona til 12k.. Har haft den i 1 måned cirkus..
Skal vi bytte? :-)
(bor også på frb)
krede@
Sry! Har selv kig på en alienware laptop, så jeg ønsker cool cash!
Hmm jeg mener du har ret til, at få pengene tilbage hvis du siger du ikke ønsker nogen af de produkter de har i butikken.
"lasse k"
Hvis de ikke kan levere det produkt, som de originalt reparerede, så kan du sige du ønsker pengene retur. Således du kan købe det, du finder til fredstillende.
Er ikke sikker på Fona køre denne taktik, men ved andre butikker gør.
@ Mads
Jeg har haft samme forsikring som OP, og man skulle finde et tilsvarende produkt i butikken. - Det være sig alt inden for deres IT afdeling.
Mener der var en selvrisiko på 1000 på min, men kan huske forkerte. Det eneste jeg er sikker på er, at det skulle spenderes i Fonas-butik.
MVH Lasse
Jeg arbejder selv i en anden elektronik butik. Her skal vi skal give pengene retur, hvis kunden ikke finder produkterne tilfredsstillende. Jeg kan ikke forstille mig, at man rent lovmæssigt har ret til, at påtvinge folk et produkt i butikken.
Jeg er næsten sikker på at jeg er forpligtet til at købe et andet "MAC" produkt. Det er dog ligemeget om jeg køber en IMac, macbook eller Mac Pro.
Tja ... det er op til dig.. men jeg ville da forhøre mig ved en advokat e.l.
Kan nok godt gøres for de 1500 de regner med at give i rabat..
Tak for interessen mads! Jeg vil helt sikkert lige høre nærmere.. Har en ven der arbejder i fona.. han må næsten vide det..
Advokat? Hvorfor læser du ikke bare dine forsikringsbetingelser igennem? Der får du svaret på hvad du har krav på. Simple as that.
Alternativt læser jeg dem gerne igennem for 1500 kr. og fortæller dig hvad der står :D
Sygt nok! 14 besvarelser! Ikke en interesseret ;-)
Hey...
Hvordan blev den anden totalskadet???
Hey...
Jeg kom ved et uheld til at ramme skærmen med et glas fyldt med cola, der så røg i tastaturet...
Hvorfor????
Okay..
Sad bare og tænkte på hvor meget der egentlig skal til for at den er totalskadet og de accepterer at forsikringen skal gve en ny...
Lyder ik af vildt meget??
@Madsth...
Selvfølgelig kan de forlange, at man finder et tilsvarende produkt i butikken.... Det er ikke sikkert, at det her er tilfældet, men det vil det typisk være...
Det er en almindelig aftale mellem 2 parter, og hvis det deri fremgår, i hvilket omfang der dækks ved eventuelt skade, så er det parternes retsgrundlag... Arbejder i øvrigt selv deltid ved en meget stor leverandør af elektronik med tilhørende forsikringer, de kører efter samme princip...
Du skal tænke på, at det intet har med almindelig reklamation eller garanti at gøre, hvorfor deres inbyrdes aftale (erhvervsdrivende - forbruger) ikke er i strid med købe- eller forbrugerret...
Jeg er enig med dillerhans, men det skal fremgå af aftalen! Uklarheder må fortolkes til forbrugerens fordel som den svage og ikke-konciperende part.
Hvad står der?
@Henry... Ja naturligvis, det må dog formodes, at forsikringsselskaberne efterhånden har fået rettet de tvetydighederne der måtte forekomme i standardformularerne efter mange års domspraksis der fastslår den svage parts fordel ved sådanne tvister :)
Tja det er muligt, men har bare set et par sager hvor kunden i sidste ende fik pengene udbetalt, lige netop pg.a. kunden ikke ønskede nogle af de fremviste produkter..
Har selv fornyligt erhvervet en macbook pro inkl forsikring netop i fona. De er helt vilde med at sælge disse, gode rabatter gives (forsikring). Siden har jeg dog hørt at det skulle være særdeles profitabelt at tage til island og købe en mac.
@simon says
har lige været på island og mac var ille specielt billigt.
Mac er det værste lort, sker der lige mann?
Ingen højre museknap eller noget, totalt fucked up ?
- Desuden betaler du kun for navnet for det er Apple. Egentlig er det en alm. computer bare med en fucked up mus og et anderledes styresystem.
Har sat ved en Mac før, og synes dæmme ikke det er værd at bruge penge på. Sorry, men det er noget lort synes jeg ;)
Alm. PC med Windows ftw ♥
sjovt, har netop siddet og regnet lidt. iflg deres hjemmeside apple island koster en MB pro 15" 2.4 ca 350.000 kr @ kurs 2.5 = 8750 dkkr. Altså lidt over 5k billigere end dk. flybillet kan købes for ca 2k retur. Hvilken pris så du på island?
@MrNoller:
Var det tilbage i firserne?
[x] Højre museknap
Pokerklubben Fish 'n' Chips
www.fish-n-chips.dk
david
hvis de vurdere at det er billigere at give en én ny i stedet for at reparere!
alle
kan I ikke nøjes med at skrive hvis i er interesseret.. Jeg er sådan set ligeglad med om folk kan lide mac eller ej...