Hej PN.
Jeg håber I kan hjælpe mig med min problemstilling:
Fra 2009 til 2014 havde jeg ingen anden indkomst end gennem poker. Lige før jul modtog jeg et brev fra Skat, hvor de beder mig om at redegøre for et negativt privatforbrug i årene 2008, 2009, 2012 og 2014.
Skat kan se at jeg har modtaget valutaoverførsler til min bankkonto, modtaget fra Ladbrokes. De beder mig derfor om kontoudskrifter fra mine konti ved forskellige spiludbydere.
Det positive er at 99,9% af mit spil foregik på Ladbrokes og er direkte udbetalinger til min konto, hvilket gør det lettere at dokumentere min indkomst. Det negative er at Ladbrokes lukkede ned for det danske marked i sommers, og det er derfor lidt usikkert om jeg er i stand til at få noget som helst fra dem. Jeg har kontaktet Ladbrokes men det går langsomt indtil nu med respons.
Derudover beder Skat mig om et evt. spilleregnskab. Jeg har pt. knap 2 mio. hænder fra et par HEM databaser, som dog sammenholdt med mine net udbetalinger fra Ladbrokes efterlader et væsentligt hul.
Jeg har et par databaser fra en gammel bærbar computer, som gik i stykker i sin tid og som jeg dermed ikke har med endnu. Derfor har jeg bestilt en SATA til USB-ting og krydser fingre for at harddisken fra computeren stadig virker. De databaser vil selvfølgelig hjælpe med at mindske hullet.
I perioden har jeg dog endvidere modtaget væsentlige beløb gennem rakeback og bonusser. Hvordan dokumenterer jeg lige dette?
Min sagsbehandler fortalte mig at bl.a. backgammon er skattepligtigt og at det derfor er mig der skal bevise at indkomsten ikke er skattepligtig.
Er der nogen der har lignende erfaringer? Hvad gør Skat hvis det ikke lykkes mig at dokumentere det fulde omfang af mit spil?
Cliffs:
Skat vil have dokumentation af indkomst fra 08-14, tjent gennem poker.
Backgammon er bl.a. skattepligtigt og jeg skal derfor bevise at min indkomst er fra poker.
Jeg mangler pt. dokumentation af noget mit spil i perioden pga:
- Ladbrokes...
- Manglende databaser
- rakeback og bonusser modtaget i perioden fra Ladbrokes.