sidder i BB i SM blinds 2000/1000 ante 200
shorstack skubber 6800 skal betale 4000
jeg har 32000 i min stack
call ?
Det kan vi godt regne med når han kan skubbe samtlige hænder profitabelt. Sådan cirka.
Hvem skubber?
Der står bare det er short-stack, ikke om det er small blind eller UTG?
Som du kan se i Panic's eksempel, antager han det er SB :)
Resten af stacks på bordet er også halvrelevante.
Der kan være en ret stor forskel på 16 bb eller 13,5 bb såfremt vi taber, fremover da det forringer vores repush-muligheder betragteligt, men det afhænger altså også lidt af de andre stackstørrelser, og generelt dynamik, hvor relevant det nu er at tænke på.
Endelig er positionen og reads på villain også ret afgørende. Pusher han fra midterposition synes hans range stærkest da han så kan vente et par hænder i håb om at få en hånd, mens han måske tager alt nogenlunde hæderligt fra utg da han er desperat eller det samme fra sb/knap da han måske så kan ane lidt fe.
Alt i alt tror jeg det er relativt tæt mellem kald og fold her og kræver nærmere indblik i stacks/dynamik. Det er formentlig +cev at kalde, men det er tvivlsomt om det er nok, specielt med henblik på den relativt store skade det gør på vores stacks muligheder hvis vi kalder og taber.
Uden yderligere info tror jeg jeg folder, for at bevare vores stack med et stort repushpotentiale.
jegersqok skrev:
det er positionen før CO som skubber har været tight ABC spiller
jeg ligger om nummer 7 ved bordet , vi er ninehanded
Imo er det en fejl at folde, for det første har du som allerede nævnt direkte odds til at kalde.
For det andet tro jeg ikke på din fe bliver så meget større af at have 16 bb mod 13,5 for ikke at tale om at folk vil voldtage din blinds frem over da det vil være ret tydeligt at du ikke defender din blinds bredt nok.
Der ud over synes jeg tit folk glem hvor meget mere spilbare stack du får hvis du vinder
zerocash skrev:
Imo er det en fejl at folde, for det første har du som allerede nævnt direkte odds til at kalde.
For det andet tro jeg ikke på din fe bliver så meget større af at have 16 bb mod 13,5 for ikke at tale om at folk vil voldtage din blinds frem over da det vil være ret tydeligt at du ikke defender din blinds bredt nok.
Der ud over synes jeg tit folk glem hvor meget mere spilbare stack du får hvis du vinder