Disclaimer:
Min Pokernet profil har været inaktiv i de senere år. Men jeg har fulgt med på sidelinjen på dette legendariske site, og nu er vil jeg forsøge at give lidt tilbage. Det er mit håb, at der stadig er brugere på PN, som vil få noget ud denne tråd :)
Mine indlæg vil have det format, som jeg selv foretrækker, når jeg læser andres challenges:
Der er selvfølgelig ingen challenge uden grafer og memes :)
Men udover resultater, vil jeg dele lidt om min baggrund og kvalifikationer, og måske drysse nogle strategiske tanker hist og her.
Jeg anser ikke mig selv som ekspert, men jeg tror på at man lære mest ved uddybe sine perspektiver.
♥ TIDLIGERE RESULTATER ♥
Grafen mangler ca. 10k spins med fin succes.
Udfladningen er kurven skyldtes hovedsageligt to ting: 1) lavere stakes 2) Overgang til hyperturbos = lavere ROI pr. spil
♣ HVORFOR DENNE CHALLENGE? ♣
- For at bevare motivationen. Uden et større mål, er jeg ufokuseret og bliver hurtigt doven.
- Fordi jeg er et sted i mit liv, med fuldtidsjob, kæreste, og mursten, hvor jeg kan se i krystalkuglen, at poker snart kommer til at fylde endnu mindre. Denne challenge er derfor min måde at vride de sidste dråber ud af kluden :)
- Jeg vil give noget tilbage. Derfor vil jeg være helt åben op for min strategi og tilgang. Hvis jeg kan hjælpe nogen til at blive en bedre pokerspiller, vil det kun være et plus :) Så jeg vil besvare alle spørgsmål, så præcist og ærligt som jeg kan.
- Jeg håber at kunne vise, at man stadig kan bygge en bankroll op fra bunden gennem SNGer, og at der stadig er lidt penge at hente.
- Corona - Det er år siden at pokersiderne har haft så meget trafik. Og de mange hjemmeaftenener skal bruges produktivt :)
♦ MIN BAGGRUND ♦
Begyndelsen
Siden jeg første gang, så Gus flexe sin biceps på Zulu i 00’erne, har jeg elsket poker. Jeg slugte alt, hvad jeg kunne komme i nærheden af fra Thepokerbay, og er stadig en kæmpe fanboy den dag i dag.
Min egen “pokerkarriere” startede sikkert, som de flestes fra den tid. 50kr sitngoes med gymnasiedrengene, som med tiden blev 1-2kr cashgame, samt lidt sporadisk online poker hist og her. Først i mit sabbatår begyndte jeg, at tage spillet mere seriøst: Købte medlemsskab af DeucesCracked, og begyndte at arbejde på mit spil.
Af uransagelige årsager, blev SNG’er mit main game. Og med hjælp fra Collin Moshman og DC, blev jeg en minimalt vindende spiller på $2-7 niveauet. Men jeg vidste, at der stadig var ting jeg manglede at lære…
Forandring
En dag faldt jeg over et opslag fra en SNG-guruen Glitlr. Glitlr var en af de bedste low-mid stakes SNG-grindere for sin tid. Hans ROI var uhørt.
Glitlr var ved at lave en CFP-stald, SNGProtege, og jeg udfyldte ansøgningsskemaet med det samme. Kort tid efter skrev jeg under på en kontrakt, som $6.5 9-mands turbo SNG hest :)
Fra aller første coaching session skulle det vise sig at være den bedste beslutning, jeg har taget for mine pokerresultater.
Dengang blev SNGer spillet super TAG. Det var hvad man havde lært af Harrington og de andre kanoner. F.eks. vidste man, at hvis man skubbede 10bb med AT fra CO, blev man kun kaldt af bedre hænder. Var man rigtig heldig flippede man mod niere :)
Ét tip, som derfor fundamentalt ændrede min tilgang til spillet var:
Hvis du KUN bliver 3-bettet af bedre hænder end AT, og derfor folder AT til et 3-bet, hvorfor så ikke minbette ATC. For hvad er forskellen, på 72o og AT - foruden et par blockere - hvis du alligevel har tænkt dig at folde til et 3-bet?
Det lyder måske langt ude i dag, men husk på, at dette var en tid, hvor man forsvarede sin big blind i LANGT mindre grad. Alle regs brugte den samme TAG spillestil, og i og med jeg jo havde spillet på samme måde indtil da, kunne jeg hurtigt se potentialet i tankegangen.
Grundet den legendariske coaching, jeg fik hos SNGProtege, stak min ROI hurtigt af.
Jeg fandt denne graf i arkivet:
Fra elev til lærer
Alt hvad jeg lærte delte jeg villigt med min kammerat og Pokernets tidligere videoinstruktør Lallez0r. Jeg er sikker på, at han vil indrømme at han, uden mig, aldrig var blevet den chef han skulle ende med at blive ;)
Lalle og jeg skulle senere åbne vores eget lille 2-mands pokerkontor i et kontorhotel på Amager. Det blev vores lille base. Vores 9 kvadratmeter var, foruden vores to hæve-sænke borde, udstyret med whiteboard, elkedel og et lille køleskab fyldt til randen med bajere og blå Monster. Det var sgu tider :)
Jeg glemmer aldrig, da ejendommens selvfede administrator hang det lille skilt med vores “firmanavn” på døren: ATC CONSULTING
Så var stilen li’som lagt.
Efter min kontrakt sluttede, begyndte jeg selv at undervise. Det var aldrig i stor skala, men jeg havde blandt andet McKrogh igennem maskinen - også han skulle blive instruktør her på PN :P
Igennem årene har jeg spillet næsten alle SNG-formater. Da spins kom frem, døde 18 og 9-mands ud og i en årrække, var spins det eneste format jeg spillede.
Efter endt studie, og fuldtidsjob, har jeg siden 2017 spillet lidt af hvert alt efter lyst - og ude store resultater. Om det skyldtes rust, varians eller at spillet er vokset fra mig må denne challenge vise...
♠ MINE FORUDSÆTNINGER ♠
Tilbageblikket på mit eget pokerliv inspirerede nogle tanker om min tilgang og mindset, samt hvordan det vil påvirke denne challenge:
Mine svagheder:
- Er rusten. Jeg har ikke spillet specielt meget de sidste år, og der har været lange perioder, hvor jeg ikke har spillet overhovedet.
- Ekstremt risiko avers. Jeg har en tilbøjelighed til at gøre det sikre, i stedet for at presse mine evner. Derfor har jeg, selvom jeg har haft rullen, aldrig etableret mig på højere stakes end $15-niveauet.
- Må nok indrømme, at jeg er pænt resultatorienteret. Min selvtillid er stærkt forbundet med mine resultater, og dårlige resultater påvirker mig langt mere negativt, end gode resultater påvirker mig positivt.
Mine styrker:
- Kan spille mange SNGs ad gangen (Op til 30)
- Erfaring fra over 100k SNGs - jeg har gjort det her før.
- Kan spille de fleste SNG-formater. 18m, 9m, 6max, spins, hypers, KOs. Og det vil jeg også komme til i denne challenge.
- Jeg har intet problem, med at gå ned i stakes, hvis BRM kræver det.
Listerne kunne være meget længere, og bliver det måske også hen ad vejen. Jeg vil ihvertfald forsøge at være ærlig for mine blinde vinkler.
Wish me good luck(in the long run)