Følgende hånd har plaget mig lidt, siden jeg spillede den for knap en uge siden.
Stedet:
Partypoker
Stake:
NL1000
Mit image:
Jeg har spillet TAG, måske en anelse LAG uden dog at være out of line. Er selv en kæmpe NLHE cash-fish normalt (spørg blot hardKare, som jeg smed omtrent 5 buyins til på noget NL600-hejs). På det seneste har jeg dog strammet op og er semi-vindende (uden at vide hvor meget, da jeg ikke bruger PT). Villain ved dog, at jeg ikke er regular og ser mig sikkert som in over my head, (både via mine folds, men også via min chat, som måske har virket en anelse naiv). I hvert fald har han mig sikkert som tabende spiller.
Villains image:
Ultra-LAG. 3- og 4- better konstant preflop. Jeg har set ham lave nogle uhyrlige overbets, som både betyder bluffs og valuebets. Kort sagt en vindende spiller, som man aldrig ved, hvor man har (i 7CS elsker jeg den slags, da man tit kan tage en ordentlig pulje med gode reads i den enkelte situation). Desuden er han idioten, der hele tiden skal bette 333, 444, 666. I kender typen.
Vores clashes:
Jeg sidder kun på 2 borde (da jeg stadig er en kæmpe fish), mens villian multitabler. Vi har haft et par store clashes. Blandt andet hvor han floater mig (det flopper en fin strit) med en bagdørsfarvelade og rammer den i billetten (cirka 140BBs), mens jeg lavede en bytter med et straightflushdraw allin på turn, som rammer. Alt i alt er vi nok begge rigtigt trætte af hinanden.
Hånden (jeg har sat stacksizes til, hvad jeg husker, så lad os analysere derudfra):
6-handed.
4 spillere før os, som folder.
SB: Asger Dokkedal 1600
BB: Villain 4600
Villain raiser til 44 i SB og jeg caller med T♠8♠ i BB.
Flop (88):
6♥8♥9♣
Villain better 55, jeg caller
Turn (198):
7♣
Villain checker, jeg better 140, villain caller.
River (478):
9♠
Villain checker, jeg skyder 240 og villain insta-shover (eller dvs. shover minus $1.23 eller deromkring. Hvad har det at sige? Tell?).
Call?
Mine tanker omkring hånden følger (jeg synes bestemt ikke, den er ligetil), men først vil jeg gerne høre Jeres bud.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
SNG-donk på NL1000 - shove, call?
Det er klamt, rigtig klamt. Med alt det forhistorie i har, ender jeg nok med at calle, også selvom mange hænder slår dig. Dog kan jeg slet ikke sætte mig ind i NL1000 (endnu).
"Ultra-LAG. 3- og 4- better konstant preflop. Jeg har set ham lave nogle uhyrlige overbets, som både betyder bluffs og valuebets. Kort sagt en vindende spiller, som man aldrig ved, hvor man har. Desuden er han idioten, der hele tiden skal bette 333, 444, 666. I kender typen."
LOL, du skulle vel ikke have spillet mod SICK_TILT, vel? ;-)
Hånden er spillet fint frem til river, helt standard - og fold til check-raiset. Det bliver en lille smule marginalt, fordi du laver det der klamme halv-pot valuebet (der stinker sole 10er all-over), men han skal nu alligevel være en kæmpe tyr for at check-raise så stort med splitpotten eller nottingham. Jeg er på fold.
- AB
Asger_b:
Ham er jeg faktisk ikke stødt ind i endnu, desværre. Men sig gerne til, når han er på en aften; jeg spiller gerne forudsat, at vi er 5-6 stykker ved bordet.
Jeg er klar over, at pot-bettet stinker sole-10 all over, men hvis han ved, at jeg ved, at han ved...Altså
- Er det ikke en underlig linje, hvis han har det set på turn? Helt seriøst, jeg kan ikke sætte ham på det set grundet turn.
- Ved han ikke også, at jeg ikke kan kalde med andet end en båd med 9erne? Og derfor udnytter, at han måske tror, jeg spiller for scared money og ikke kan calle?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Personligt ville jeg kalde der, men tror det er minus EV at gøre, men det er bare så pisse svært at folde med jeres historie i betraktning
@Dokkedal: Jeg better altid med 333/444 etc, og resten af beskrivelsen passer også fint ;-).
Hans linje med et eventuelt set på turn er helt standard. Han får sandsynligvis ingenting ud af at bette (ud over at han kan blive raiset ud af sit draw, der ellers har kæmpestore implied).
Du har ret i, at villain KAN gøre det med en Ter. Generelt KAN man jo gøre ret mange ting. Problemet, eller pointen, er, at det er ret få, der er villige til at gøre det. Jeg skal have et decideret read på, at villain er meget aktiv med at conteste splitpots, før jeg betaler af her.
- AB
Lad mig så spørge på en anden måde. Ville du tage villains linie med et set? (Hvis dit indtryk af mig var, at jeg var semi-donket og nok sad med scared money).
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Endte med at folde og han viste ikke op.
Jeg har bare svært ved at se en sane villain vise et set op.
PS. Falske Asger aka asger b stop så med det 333/444, det gør du jo heller ikke live vel! ;)
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Dokke
Ja det husker jeg faktisk godt, det var hygge ;) Du siger bare til hvis du en dag får lyst til at igen spewe nogle $$$ med undertegnede.
Er faktisk enig med AB, selvom den er close så tror jeg også på et fold. Den er evil, og jeg kan godt forstå den har plaget dig.
@dokkedal
Du nævner lige, at du spiller 7card... hvilke sites har god action for det? Er startet op for nogle måneder siden og synes det er en supersjov variant med utroligt mange facetter.
Spiller 1/2 og 2/4. Nogle bøger man skal læse (Har Roy West)?
Hvis han havde tænkt sig at "nu skal dokke bare bluffes for sygt i den her pot" og han så ser det straight flop, så havde han vel ikke ventet til river med det checkraise, men gjort noget på turn (?). Derfor må han højst sandsynligt have en hånd der slår straighten din. Jeg folder.
Opstår problemet ikke i kraft af dit river bet, som er en halv pot, kan opfattes på to måder.
At du har en monster og vil have value
at du bliver scared, har en semi
Byder du potten på river og villian pusher må du smide. men i denne situation kan villian sagtens prøve at presse en svag modspiller ud af potten, hvis han opfatter riverbettet som tøvende eller usikker (jvf. jeres historie). Men da du ikke ligger inde med tilstrækkelig info bør du folde.
kunne man iøvrigt checke river som modtræk villians eventuelle push?
Jeg forstår ikke rigtig ideen her.
Hvilke hænder forventer hero at villain vil call hans river valuebet med som han slår? 5x?? 68???
Og mod 66,88,99,98,96,JT så taber Hero bare flere penge på sit riverbet. Som jeg ser det så er den eneste situation hvor riverbettet giver mening, hvis man tror at Villain altid vil fyrer et checkraise af pga af det scary rivercard.
Og dermed opnår man at give ham chancen for at bluffe en stor pot væk.
Hvis man ikke er villig til at call et check raise på river, så mener jeg det er en fejl at bette riveren til at begynde med.
Sådan som Dokkedahl har beskrevet Villain så virker det da langt mere sandsynligt at der vil komme et checkraise eller et fold, end at der vil komme et call.