SNYDT for 1000$ af rookie1.. hjælp PN

#1| 0

Hej

En gammel sag.. men gør stadig ondt..

sagen kort .. skrev en del sammen med en gut herinde i år 2007 og start 2008 .. og efter jeg havde vundet en meget stor gevinst..og efter en masse PM mellem profil rookie1

kom han med et tilbud jeg ikke kunne afslå .. han stod og skulle bruge nogle penge her og nu .. foltalte han fik en fed løn + ferie penge om 30 dage så hvis jeg kunne låne ham 5000 kr ville jeg få 6500,- tilbage ... snot dum som jeg var bid jeg på skal lige siges vi mødtes IRL og han fik penge i hånden..

Da de 30 dage var gået var hans mobli lukket, han var flyttet og ja bare gået under jorden.. fandt frem til hans mor.. fik en "god" snak tilsidst.. da jeg havde ringet efter ham 6 gange hun fortalte at manden/sønnen (32år var dybt ludo skyldte penge alle steder. han ejer intet og de var trætte af folk kom på adressen og de ringet "tit" efter politiet...

Lige der opgav jeg ... skal sige fandt frem til et mobil nr og fik snakket med ham han sagde bare "jeg har ikke de penge".. da jeg så fortalte jeg jo blev nødt til at melde dette til politiet osv.. så ville han komme forbi med et par venner og alt muligt.. helt sygt ...så sidste ord blev ses i retten

Kære PN .. ved godt jeg har været en kæmpe klaphat ved at låne de penge ud, så lad os lade det faktum ligge, men hvad kan jeg gøre .. og nogle der har friske oplysninger på ham .. ?

01-11-2009 19:43 #2| 0

hmm for det første er det vel lidt dumt at låne så mange penge ud som du sikkert også selv ved :(

Men det eneste rigtige du kan gøre er at melde ham til politiet oplyse alt hvad du har på ham og så tage den derfra! han slipper muligvis med en større bøde men hvis det er sket før kan han få en betinget dom...

håber du får det fixet i retten!!!

01-11-2009 19:45 #3| 0

Det er fandme sick og gør mig godt vred at han gør det imod dig, sikke en spade!
Jeg har også selv et beløb ude at flyve, men til gode venner som jeg stoler på.
2.100kr til en spade som jeg kendte, men så griner han bare af mig - de penge har jeg afskrevet, og måske burde du gøre det samme med din "ven"?
Aner ikke om man overhovedet kan få noget som helst ud af at anmelde sådan noget til politiet, tror de er max ligeglade...

Op med humøret, selvom det er super nitten...

01-11-2009 19:52 #4| 0
OP

Ja det er en syg verden.. og passe jeg ikke på ,er det mig der kan få en dom får at møde op på adresse og true osv.. det sick ..

PN:MOD har i nogle data fra hans profil den er jo slettet ?

01-11-2009 20:20 #5| 0

Hvorfor skriver I ikke et gældsbrev når I låner penge ud?

01-11-2009 20:30 #6| 0
OP

@ Jensen

Ja en god ide .. hvad skal sådan indeholde for det "holder" i retten og hvordan stiller det en ...at man har sådan et stykke parpir

(Problemet var måske lidt de sorte renter på 1500 kr ) men det måske helt ok ?

Vh
Jesper

01-11-2009 20:59 #7| 0

Kære PN .. ved godt jeg har været en kæmpe klaphat ved at låne de penge ud, så lad os lade det faktum ligge, men hvad kan jeg gøre .. og nogle der har friske oplysninger på ham .. ?.......... hvordan kan man skrive dette som det sidste i sin tekst, og den første KLOVN (jannik_pro) der kommentere skriver:

hmm for det første er det vel lidt dumt at låne så mange penge ud som du sikkert også selv ved :(

jeg bliver vandvittig når folk er så dumme...

@op.... GL

01-11-2009 21:14 #8| 0

Ja jeg skriver som han sikkert godt ved - hvis ikke du kan skrive noget konstruktivt som jeg gjorde zxcvb så hold dog din mund lukket !!!

01-11-2009 21:23 #10| 0
www.familieadvokaten.dk/?gclid=COrfto_Q6p0CFcsz3godpiIGMQ

www.blanketkiosken.dk/shop/gaeldsbrev-simpelt-uden-282p.html?referrer=BKA0030
01-11-2009 21:23 #9| 0

Også nice du bliver vanDvittig

01-11-2009 21:29 #11| 0
OP

@ TY Jensen ...

Nogle der vil låne 5k ;-)

01-11-2009 22:17 #12| 0

Gældsbrev eller ej... Du kan ikke gøre en person noget som skylder dig penge og som ikke vil betale tilbage.. sådan er det bare i dagens Danmark. Politiet rør ikke sagen med en ildtang... Det er dig som har bevisbyrden at her er tale om bedrageri (og dette er så umuligt at bevise) og kan du ikke det er sagen død.. STENDØD!
Desværre er eneste udvej rockermetoder, jeg skal gerne henvise til folk som arbejder med den slags :-) Da min personlige mening er at folk som snyder andre ikke har fortjent bedre.
Glem advokat og alt andet.. det er komplet spild af tid og penge, til dem som ikke tror mig, kan man dog godt ofre et ring til polititet og de vil fortælle præcis hvad jeg her har berettet.
Så desværre er mit bedte råd til dig.. GLEM DET eller vær parat til selv at skulle blive indblandet i kriminel handling.

01-11-2009 22:25 #13| 0
jeg bliver vandvittig når folk er så dumme...
01-11-2009 22:36 #14| 0

man tager det som en lærestreg og siger bye bye 5000kr

01-11-2009 22:42 #15| 0
OP

@BigFish1
Du har desværre HELT ret ....

01-11-2009 22:48 #17| 0

tilgodehavende mener jeg :-)

01-11-2009 22:48 #16| 0

sælg din gæld.

01-11-2009 22:57 #18| 0

Det er næppe værd at tage kriminelle metoder i brug for 5000 kr.

At du får 1500 kr i rente for en kort periode tyder jo på at lånet havde høj risiko (hvis han med stor sandsynlighed kunne betale tilbage havde han jo nok lånt til 8% pa i banken....).

Hvis manden ingen penge eller værdier har, skylder penge til andre, etc, så får du aldrig pengene igen, så du kan ligeså godt afskrive dem nu og tage dine erfaringer til efterretning når du næste gang overvejer at låne penge ud.

Jørn

01-11-2009 22:59 #19| 0

Hvis man har et tilgodehavende, og et gældsbrev, så er det vel bare en tur i fogedretten med det. Politiet skal vel ikke bringes ind i den sag.

Desuden mener jeg at der påløber aftalte renter for perioden, og der er 20 års forældelse, som forlænges med nye 20 år, når man rykker for betaling.

Men klart, 5k er nok svært at have med at gøre iforhold til eventuelle omkostninger. Udsteder man det som ihændehaverbevis, eller sælger gælden videre (ideelt til nogle bad guys), så ender gutten nok med at komme op med pengene.

Forøvrigt. Få banket en ordentlig men lovlig rente på ved overskridelse, eller få hovedstolen til at være højere ved manglende betaling inden en given dato, da dette betyder at et salg af gældsbrevet rent faktisk kommer til at koste hustleren det store beløb.

01-11-2009 23:01 #20| 0
OP

nogle der vel købe en gæld/ tilgodehavende på 6500,-

for kun 2100,-

he he

01-11-2009 23:06 #21| 0

Det er ikke kriminelt at sælge tilgodehavender.

02-11-2009 00:28 #22| 0

@ Jensen

Helt ærligt så tror jeg "låner" er fuldstændig ligeglad om han så sætter 1000% renter på... Tror ikk du har forstået så meget af dette her.. Men skal da henvise til dig, hvis jeg møder nogen som skal "låne" penge, for du virker da som om du har styr på dine sager LOL

02-11-2009 00:55 #23| 0

@ BigFish

Tror du låner er ligeglad med at låne 5k, og skylde et markant større beløb som aftalt når betalingen ikke falder, og jeg efterfølgende sælger mit tilgodehavende til HA?

Jeg ville nok tænke mig om en ekstra gang.

Det er muligt at långiver ikke får pengene hjem, men sandsynligvis kommer det til at koste låntager lidt større kvaler end han forventede, samt en noget større regning.

lol @ Tror ikk du har forstået så meget af dette her

02-11-2009 00:58 #24| 0

@ Jensen

LOL IGEN, jamen godt du har styr på lortet og ikke omvendt :p

02-11-2009 01:06 #25| 0

@ Kim Nørgaard på 18 år

Gode 10 indlæg du har! Du bliver måske mindre påståelig, og checker bare lidt mere op på tingene når du kommer over teenageårene.

Hvorom alting er, så er det dig som siger at politiet ikke gør noget i sådanne sager, uagtet at politiet slet ikke skal involveres, hvis man ikke betaler sin gæld. Men du ved vel bedre.

Nedenfor et klip fra borger.dk

I sager om pengekrav på højst 50.000 kr., hvor du som skyldner ikke har protesteret mod kravet, men alligevel undladt at betale, kan den part, der har penge til gode, sende sagen direkte i fogedretten. Det kan ske ved at udfylde og sende et betalingspåkrav til fogedretten.

Indkaldelse til fogedretten sker ved, at retten sender en stævningsmand ud til din bopæl for at overrække dig indkaldelsen med kopi af sagens bilag. Retten kan også vælge at sende indkaldelsen med post. Du har mødepligt.

Er du uenig i kreditors krav, eller er sagen kompliceret, kan du bede en advokat om at hjælpe dig. Du skal normalt selv betale for din advokat, men spørg i fogedretten, om du kan få gratis advokathjælp.

Du skal betale alle omkostninger i sagen, medmindre det viser sig, at kreditor ikke får ret i sagen. Vinder du, og har du haft advokathjælp, skal modparten betale omkostninger til dig.

Som skrevet ovenfor, så er et gældbrev stadig bedre end en mundtlig aftale, og det er lidt svært at løbe fra et gældsbrev du har underskrevet, når fogeden banker på. Som sagt har du rocker optionen også.

Jeg erkender forøvrigt gerne at jeg er et surt gammelt røvhul, hvilket dog ikke ændrer ved ovenstående.

EOD fra min side.

02-11-2009 01:23 #26| 0

Lol @ Jensen

Ja det må man sige.. du går da op i det... Jeg siger bare, som alle herinde, pånær dig sikkert, kan forstå.. nej glem det.. (manden er uden for pædagogisk rækkevidde) du får ret og vi andre får ro.

Så derfor DVDmand, hold et møde med Jensen (det vil ca. tage 37 dage og 6½ time + plus pauser) og så vil han guide dig igennem, ikke kun juraen omkring køb af en hundevalp, men også færdselsloven og forbrugerloven, hvis du kunne have brug for dette.
God tur :-)

:p

02-11-2009 01:27 #27| 0

Jensen01-11-2009 20:20
Hvorfor skriver I ikke et gældsbrev når I låner penge ud?

Manden er jo helt væk, men virker heller ikk som om nogen tager ham specielt alvorligt.. altså udover ham selv.. Han tager sig så også MEGET alvorligt må man sige.

02-11-2009 01:30 #28| 0

@Jensen

Lol, du skriver i din profil du er 35 og økonom.

Prøv med 35 og McDonalds medarbejder.

02-11-2009 01:31 #29| 0

LMAO

02-11-2009 01:33 #30| 0

@bigfish1
Det egentligt sygt at Jensen owner dig så hårdt, og du alligevel virker som om du er total verdensmand der aner hvad fanden du snakker om... Tag en dyb indånding og anerkend du muligvis tager fejl?

@OP
Som Jensen er inde på har betalingsspørgsmål intet med politiet, at gøre medmindre man kan bevise et fortsæt om, at han ikke havde tænkt sig at betale pengene.
Så ja et civilt søgsmål er vejen frem, men som flere er inde på hjælper det nok ikke det store hvis manden i forvejen er dybt forgældet... Samt udgifterne til en evt. retssag nok hurtigt overstiger de 5k...

Derudover så zxcvb+1111111111111111111111 Mener hvor retarderet kan man egentlig være jannik??

02-11-2009 01:35 #32| 0

Jensen har vist fundet en boy .. det må være hans lucky night :-)

02-11-2009 01:35 #31| 0

Hvis han er Ludoman, så skylder han nok så mange penge væk, at der nok er mange andre i køen foran dig, hvis han på noget tidspunkt skulle have mulighed for betale tilbage.

02-11-2009 01:40 #33| 0

@ djoffer/Sidney Lee

Sygt= for sick

Undskyld til alle, jeg prøvede bare at spille smart.. Jensen og Djoffer har ret i alt hvad de har skrevet.. De er sunde fornuftige mennesker vi alle kunne lære meget af.
Håber i modtager min undskyldning, da jeg efter en dyb indånding godt ku se at jeg tog fejl.

Undskyld...

02-11-2009 01:41 #34| 0

undskyldning modtaget, vi kan alle tage fejl.

02-11-2009 01:43 #35| 0

Tak du er et stort menneske og undskyld igen.

02-11-2009 01:50 #36| 0

@djoffer/Sidney

Du er så dum at høre på, man sku tro du var politimand :-)

Tag deeeen!

02-11-2009 01:54 #37| 0

Er det ikke løn som fortjent, hvis man vil agere lånehaj og låne ud med åger-renter?

Synes ikke det er en sympatisk måde at låne penge ud på, så skal man hellere lade være.
Jo ikke fordi du ville gøre manden en tjeneste, at du lånte 5K ud.

Mvh.
Eksplicit

02-11-2009 04:02 #38| 0

@BigFish1

Sørgelige lille dreng... Du gør godt nok dig selv til grin big time!

@OP

GL med at få pengene

02-11-2009 04:37 #39| 0

big fish du jo helt væk..

eller som djoffer og jensen

02-11-2009 05:56 #40| 0

Djoffer, Jensen, Ketelsen, Repsak +1

"Det egentligt sygt at Jensen owner dig så hårdt, og du alligevel virker som om du er total verdensmand der aner hvad fanden du snakker om... Tag en dyb indånding og anerkend du muligvis tager fejl?" ...so true.

02-11-2009 07:32 #41| 0

Sjovt at se hvordan folk griber til sarkasme, når de er for indsnævrede til at indse Jensen har ret i hans udtalelser, og er løbet tør for argumenter.

02-11-2009 07:34 #42| 0

djoffer + 6.5

02-11-2009 08:08 #44| 0
OP

@Eksplicit

Det var manden selv der kom med det forslag om den høje "gevinst/rente" fordi det vill hjælpe ham så meget hvis jeg kunne låne ham de skide 5k .. det bestemt ikke noget jeg normalt vil gøre i eller tilbyde folk . .-)

Men jeg så det som win/win, for han var selv glad for løsningen og så siger man da ikke nej til 1.500,00 kr

Har da før set folk herinde der har ville "låne" 100$ et par dage mod at betale 115 $ igen hvis man laver det om til en mdr. rente eller ÅOP så var jeg billig ;-) ..

Altså når det "låntager" der selv kommer med et udspil til en rente,gebyr , bonus eller havd vi skal kalde det.

"Er det ikke løn som fortjent" syntes jeg bestemt ikke jeg var sku helst fri for at låne ud ... hans første udspil var også 10.000 kr mod 14.000 tilbage det sagde jeg pænt nej til.

@alle nogle der kender ham af nick.. andre der har handlet med ham..
... jeg har nok helt opgivet at gå rettens vej.. så igen Gæld til salg ... i kan få den billig ;-)

Dvdmand

02-11-2009 08:08 #43| 0

@Bigfish

Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med.
Skriv kun i tråde og debatter hvis du har noget at bidrage med, du opnår ingenting med ligegyldige kommentarer.

Hold dig til temaet i tråden.
Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste et indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne? Så lav en ny tråd.

Burde du måske overveje inden du skriver i en tråd

02-11-2009 08:23 #45| 0

@BigFish1

"Tag deeeen!"

OMFG

Tror du ikke det er på tide, at du går lidt tidligere i seng. Virker som om du er meget overtræt, og du skal jo også være frisk når du skal op og i børnehave.

Husk madpakken, og batman drikkedunken!!!

02-11-2009 09:35 #46| 0
PN

god griner her til morgen, ty Bigfish og Jensen
02-11-2009 10:10 #47| 0

HomeMade :

"Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med.
Skriv kun i tråde og debatter hvis du har noget at bidrage med, du opnår ingenting med ligegyldige kommentarer.

Hold dig til temaet i tråden.
Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste et indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne? Så lav en ny tråd."

Bump...

Det burde være indlysende for alle.
Men admins fejler konstant ved at undlade, at påtale alle de idioter der ødelægger tråde herinde med deres ligegyldige betragtninger.

Een ting er at være uenig med OP, noget andet er bevidst at smadre div.tråde.

Admins stram op.

02-11-2009 10:23 #48| 0

bigfish + 1

(ironi kan være anvendt)

02-11-2009 10:43 #49| 0

1. Man låner ikke penge ud til mennesker man ikke kender, medmindre det er under juridisk kontrollerede former.

2. Man låner ikke penge ud til venner.

3. Hvis familie eller meget gode venner mangler penge, låner man dem evt. men afskriver dem så mentalt i samme moment. Betragt det som en gave.

Varianter over temaet leder til død og ulykke :-)

Hvis manden nægter at betale så afskriv pengene og betragt dem som et kursus i sociologi til 5000,-

02-11-2009 11:19 #50| 0

@TheGiftOfGap - vil give dig helt ret, desvære ser vi det gang på gang,
at folk ender i personlige uenigheder og tråden løber af sporet

Denne paragraf burde osse følges i div tråde

Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter.
Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende.

Dohhh nu er jeg selv med til at få tråden i en anden retning , sorry OP

06-11-2009 19:59 #51| 0

Puha. Sikke en omgang.
5000 kr er alligevel en del bare og smide.
Håber på du får de 5000 kr tilbage. Gl med det hele.

07-11-2009 03:40 #52| 0

Stemmer på Rocker metoden, hader snylter og andet kravl der ikke kan betale deres gæld, specielt dem der aldrig havde til sinde at betale den.

Gad vide hvor mange tæsk man kan købe for 6500dkr ?

07-11-2009 04:54 #53| 0

Man kan ikke rykke håret af en skaldet.

Du kan ligeså godt afskrive pengene som et tab.

Mvh Simon.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar