Halløj PN!
Jeg blev i går kontaktet af min veninde, der åbenbart er havnet i en mærkelig situation med en bookmaker. Jeg har én opfattelse, men inden jeg skubber hende yderligere i den retning, jeg mener er den korrekte, så vil jeg lige høre andre.
Sagen er den at hun har åbnet en konto hos en bookmaker med dansk licens. Jeg vælger med vilje at udelade navnet, for at få en så objektiv vurdering som muligt.
I går modtager hun så følgende mail:
Kære XXXXXX
Vi er kede af at måtte fortælle dig, at din midlertidige konto hos XXXX er blevet lukket.
Dette er sket, fordi vi ikke har modtaget de identifikationsdokumenter, som vi har bedt dig indsende, og vi har derfor ikke kunnet godkende din konto inden for de 30 dage, som en midlertidig konto i henhold til dansk lovgivning kan være åben.
Hvis du havde lavet en indbetaling, som du ikke har fået brugt, kan du henvende dig til kundeservice og få det resterende beløb tilbagebetalt. Du skal dog være opmærksom på, at eventuelle gevinster eller bonusser i henhold til den Danske Spillelovgivning IKKE kan tilbagebetales.
Hvis du stadig ønsker at spille hos XXXX, vil vi bede dig kontakte kundeservice for yderligere information og hjælp. Du kan ringe gratis på XXXXXXXX via fastnet og XXXXXXXX fra mobiltelefon til almindelig mobiltakst eller sende en e-mail til XXXX
Med venlig hilsen
XXXX
Nu er sagen så den, at hun aldrig har modtaget nogen forespørgsel, fra denne bookmaker, på diverse identifikationspapirer. Dette er hun 100% sikker på, og da hun normalt er en kvinde der har styr på ALT, så er jeg overbevist om at dette er korrekt.
Nu viser det sig så åbenbart at der ingen penge er på kontoen, men at hun har indbetalt mere end de tilladte 10.000,- der kan indbetales på en midlertidig konto.
Dette er jo helt imod lovgivningen på området, og jeg mener derfor hun skal have alt indskud over 10.000,- retur.
Havde hun vundet en masse penge, så havde bookmakeren jo nappet alle pengene, så hvorfor skal hun ikke have sine penge retur?
Endvidere forstår jeg overhovedet ikke, at det kan lade sig gøre at indbetale mere end 10.000,- på en midlertidig konto, når nu loven er som den er.
Jeg beder hende derfor skrive en mail til dem, og kræve det for meget betalte beløb returneret.
Svaret på denne mail ser således ud:
Kære XXXXXX,
Tak for din henvendelse.
Jeg vil gøre dig opmærksom på, at din konto automatisk med verificeret gennem CPR-registeret. Din konto vil forblive lukket og der vil blive foretaget yderligere i forbindelse med konto XXXXXXXXXXX.
Fortsat god søndag.
Hvis du har brug for yderligere hjælp i løbet af din tid hos XXXX, er du velkommen til at kontakte os igen, enten på e-mail, live-chat eller besøg vores infocenter.
Med venlig hilsen,
(Random kundeservicemedarbejder)
XXXX
Så nu ændrer bookmakeren pludselig mening, for at undgå at returnere pengene!
Det mener jeg selvfølgelig ikke kan være rigtigt, og jeg vil have hende til at presse på for at få de penge, men nu er det jo så at jeg gerne vil have andres mening, inden jeg beder hende gøre dette.
Hvad siger PN til dette?
Skal hun bare sige OK, lade bookmakeren beholde mere end de har ret til, velvidende at de beholder alle gevinster, når de lukker en midlertidig konto?
Skal hun acceptere at bookmakeren ændrer mening, blot fordi de kan gøre som det passer dem, og kampen på forhånd er tabt?
Søger et godt råd til veninde, jeg mener bliver snydt.
12-08-2013 05:51
#1|
0
Redigeret af Rythorn d. 12-08-2013 06:34
12-08-2013 05:58
#2|
0
chmpen85
ROI: 93.08% (5)
Hvis du skriver bookmakeren kan jeg fortælle om der står på siden at den skal verificeres indenfor 30 dage
12-08-2013 06:19
#4|
0
Rythorn OP
krabbefar skrev: Det er jo ikke helt det sagen drejer sig om. Bookmakeren må ikke lade en midlertidig konto overskride 10.000,- i indbetalinger. Det har man i dette tilfælde gjort, og når de så bliver bedt om at returnere det overskydende beløb, så er kontoen pludselig verificeret på magisk vis. Det holder jo ikke. Vær opmærksom på at sagen kun kommer af at de selv pludselig lukker hendes konto, og det kun er et rent tilfælde at hun ikke har vundet en formue, som de jo så ville labbe i sig uden at blinke. Så må de selvfølgelig også returnere det de har fået for meget. Det er min mening.
12-08-2013 06:28
#5|
0
chmpen85
ROI: 93.08% (5)
Er reglerne at man ikke må indbetale mere end 10k.
12-08-2013 06:32
#6|
0
Rythorn OP
chmpen85 skrev: Ja, det er hvad loven siger. www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=140191 § 6. Stk. 4. En spiller kan højst indbetale 10.000 kr. til en midlertidig spilkonto.
12-08-2013 06:32
#7|
0
Rythorn OP
Du kan i øvrigt overhovedet ikke få udbetalinger fra en midlertidig konto..
12-08-2013 06:38
#9|
0
chmpen85
ROI: 93.08% (5)
Ja kan jeg gost se.
12-08-2013 07:09
#10|
12
Buub
ROI: 119.93% (56)
Synes det lyder lidt som om alle kneb tages i brug, fordi din veninde har sprøjtet voldsomt på 30 dage. Redigeret af Buub d. 12-08-2013 07:13
12-08-2013 07:47
#12|
0
Rythorn skrev:krabbefar skrev: Jeg kan bare ikke rigtig se det store problem. Synes bare det virker lidt som om "din veninde" er træt af at have tabt pengene, og nu skal findes en metode til at få noget igen. Redigeret af krabbefar d. 12-08-2013 07:54
12-08-2013 07:50
#13|
3
I øvrigt, hvem kontakter en ven fordi man har fået midlertidigt lukket en spillekonto hvor der står 0 kr.?
12-08-2013 07:51
#14|
1
Rythorn OP
Buub skrev: Stop stop stop! Det du skal forholde dig til er følgende: Bookmaker lukker konto(glem lige at det er en konto hvor der står lidt eller intet), fordi den ikke er verificeret. Bookmakeren påstår så efterfølgende, da de finder ud af at de har overtrådt loven, ved at tillade en midlertidig konto at få indsat mere end 10.000,-(hvilket jeg mener burde være umuligt!) at nu er kontoen pludselig verificeret alligevel. Hvis ikke det er svans, så ved jeg ikke hvad det er.. Du(og andre) må da erkende at det virker fuldstændigt forrykt, at en bookmaker tillader en midlertidig konto at få indbetalt mere end loven tillader?
12-08-2013 07:57
#15|
0
Rythorn OP
krabbefar skrev: Det gjorde min veninde.. Nu kontaktede hun mig sådan set kun fordi hun ikke aner hvad hun skal gøre i situationen, da hun(som der stod i den tidligere overskrift) er helt ny på bettingfronten, og ikke kunne forstå at hendes nye konto, nu pludselig var blevet lukket, med påstanden om at hun ikke havde indsendt ting, hun aldrig var blevet bedt om at indsende. Hvorfor hun spørger mig, er nok fordi jeg er den hun kender der ved mest om betting(det viser sig i øvrigt at hun spillede casino og ikke sportsbetting). Det er MIG der har spurgt ind til hvor meget hun havde på kontoen, da jeg straks troede at hun havde penge stående, som bookmakeren nu ville stikke i lommen. Hun fortalte at hun havde tabt XXXXX, altså mere end de 10.000,- som jeg, qua min viden på området, ved er grænsen for midlertidige konti. Og det er derfor mig der har sat det her i gang, da jeg ikke mener det bookmakeren gør er acceptabelt. Enten er kontoen midlertidig eller også er den ikke. De kan ikke pludselig ændre det, bare fordi de finder ud af at de har brudt loven.
12-08-2013 07:57
#16|
2
Må jeg spørge ...
12-08-2013 08:04
#17|
0
Selvom jeg synes at casinoerne er nogle griske idioter, så synes jeg heller ikke at din veninde, som du i øvrigt burde vejlede til at få sig selt bannet fra alt gambling, skal have sine penge tilbage.
12-08-2013 08:05
#18|
0
Jeg tror man må se i øjnene at hun har dummet sig og lade den ligge der og lære den lektie.
12-08-2013 08:12
#21|
0
De må da kunne sende en form for bevis på at de har bedt hende om at sende dokumentationen?
12-08-2013 08:39
#22|
1
Buub
ROI: 119.93% (56)
OP, du skriver i topic headline at du mener at din veninde er blevet snydt. Det er mig ubegribeligt, hvordan du har nået den problemstilling. Redigeret af Buub d. 12-08-2013 08:41
12-08-2013 08:42
#23|
0
Rythorn OP
Micebulldogs skrev: Hun anede jo intet om midlertidig konto osv. Bookmakeren har intet gjort for at få tilsendt nogle oplysninger. Hun har logget ind med nem-id. Jeg undrer mig virkelig over at alle umiddelbart synes det er helt cool, at bookmakeren bare kan lade hånt om lovgivningen, og ikke helt automatisk har en indbetalingsgrænse på 10.000,- på en midlertidig konto, samt at de efter at have påstået kontoen ikke er verificeret, vender på en tallerken, og nu påstår at den er verificeret, når de bliver informeret om denne overtrædelse af lovgivningen.
12-08-2013 08:49
#24|
0
Rythorn OP
MrPaulsen skrev: Nej, for svaret(som også er i OT) var: Jeg vil gøre dig opmærksom på, at din konto automatisk med verificeret gennem CPR-registeret. Din konto vil forblive lukket og der vil blive foretaget yderligere i forbindelse med konto XXXXXXXXXXX. Jaja, det er virkelig dårligt formuleret, men de mener altså at kontoen er verificeret men de lader den stadig være lukket.
12-08-2013 08:53
#25|
0
Bookmakeren skal naturligvis overholde loven.
12-08-2013 08:56
#26|
1
Rythorn OP
Buub skrev: Jeg mener det er snyd når bookmakeren på ingen måde informerer en kunde om at hun skal indsende diverse papirer osv. For så pludselig at lukke en konto, og bookmakeren herefter kan beholde ALLE gevinster, og samtidig tillader sig at "tjene" mere end loven tillader (10.000,-) på sådan en midlertidig konto. En kunde vil derfor ALDRIG have mulighed for at vinde noget, for vedkommende får aldrig muligheden for at verificere en konto med penge på. Hvordan skal en ny kunde vide at han/hun skal indsende papirer, hvis ikke bookmakeren efterspørger disse?
12-08-2013 08:58
#27|
0
Rythorn OP
ZorroDk skrev: Problemet er i min optik at de først vælger at påstå kontoen er midlertidig, og så ændrer mening for at redde egen røv. Men det har jeg skrevet 20 gange allerede..
12-08-2013 09:02
#29|
0
@Rythorn
12-08-2013 09:09
#30|
1
Din veninde indsætter (og taber) i løbet af en måned mere end 10.000 kr. Efterfølgende bliver hendes konto lukket da hun ikke har verificieret sine oplysninger. Det går op for OP+venninde at hun i den første periode har indbetalt og tabt mere end 10.000 kr.
12-08-2013 09:17
#31|
1
Rythorn OP
Løpenthin skrev: Jeg burde selvfølgelig ikke svare dig, når nu du er sådan en kæmpe troll, men nu gør jeg det alligevel.. Jeg tror egentlig ikke det går hende ret meget på, for hun er som sagt helt ny på området, og mangler ikke pengene som sådan. Det går dog MIG meget på, da jeg mener det er helt godnat at en bookmaker kan tillade sig at gøre som det passer dem. Så i bund og grund er det nok mere blevet min kæphest, end det reelt er hendes. Hun gør nok bare som jeg anbefaler. Det drejer sig trods alt kun om 2000,- hun (i min optik) skal have retur.
12-08-2013 09:22
#32|
1
Rythorn OP
frostbolt skrev: Tro mig, min veninde mangler overhovedet ikke pengene, men det har jo intet med sagen at gøre. Hun henvendte sig udelukkende til mig fordi hun pludselig modtog en mail om at hendes konto var blevet lukket. Og kunne vi så holde tråde fri for "veninde" indlæg? Det er jo bare plat at glo på.
12-08-2013 09:22
#33|
2
Buub
ROI: 119.93% (56)
Kan stadigvæk ikke se hvordan hun bliver snydt.
12-08-2013 09:27
#34|
0
Rythorn skrev:Jeg mener det er snyd når bookmakeren på ingen måde informerer en kunde om at hun skal indsende diverse papirer osv. For så pludselig at lukke en konto, og bookmakeren herefter kan beholde ALLE gevinster, og samtidig tillader sig at "tjene" mere end loven tillader (10.000,-) på sådan en midlertidig konto. En kunde vil derfor ALDRIG have mulighed for at vinde noget, for vedkommende får aldrig muligheden for at verificere en konto med penge på. Hvordan skal en ny kunde vide at han/hun skal indsende papirer, hvis ikke bookmakeren efterspørger disse? Forstår ikke helt din konklusion, at de kan beholde alle gevinster og kunden dermed aldrig vil have mulighed for at vinde. Der er to scenarier: 1) Din veninde vinder. Som loven foreskriver så skal kontoen verificeres og de sender hende en mail om dette. Konto bliver åbnet igen og problemet er løst. Risikoen er, at sitet siger "hov hov, du har indbetalt for meget. Vi beholder pengene". Veninde sender klage til spillemyndigheden og så bør det være løst. Trods alt sitets ansvar, at overholde denne del af loven, og ikke kundens. 2) Din veninde taber. Som loven foreskriver så skal kontoen verificeres og de sender hende en mail om dette. Konto bliver åbnet igen og problemet er løst. Som med øl-eksemplet så send en mail til rette myndighed (spillemyndigheden) og gør dem opmærksom på, at sitet forbryder sig mod lovgivningen, hvis du ønsker at gøre noget. Det andet er ret basalt afpresning. Redigeret af Gylletank d. 12-08-2013 09:32
12-08-2013 09:30
#35|
1
Rythorn OP
ZorroDk skrev: Tak fordi du bevarer seriøsiteten kontra så mange andre i denne tråd. Jeg ved desværre godt hvor håbløs kundeservicemedarbejderne som regel er, men jeg mener bare at hele sagen virker lidt for suspekt. Hvorfor ikke bare åbne kontoen igen, og så skrive: Ja, det var en fejl vi kom til at skrive at din konto var midlertidig. Nej, man vælger at holde den lukket. Det er besynderligt. Endvidere så står der ikke i T&C at kunden er ansvarlig for at indsende noget. Jeg fandt dette i deres T&C: Hvis du logger ind med NemID, så er din konto automatisk verificeret. Nu er der tale om Unibet(ja, nu er der vel kommet svar nok), og der står følgende i T&C: 2 Kontoregler 2.1 En fysisk person kan ikke deltage i et spil, medmindre denne fysiske person er registreret som spiller og er indehaver af en Unibetkonto. For at en fysisk person kan registreres som spiller, skal den fysiske person indlevere en ansøgning om registrering, der som minimum skal indeholde følgende oplysninger: a.bekræftelse af, at spilleren er over 18 år b.spillerens identitet (herunder navn og CPR-nummer) c.spillerens bopæl d.spillerens tilsigtede spilleomfang e.spillerens gyldige e-mail-adresse. Spilleren skal fremvise dokumentation for sin identitet som en del af registreringen i overensstemmelse med enhver anmodning, som Unibet til enhver tid måtte foretage. Ved accept af Unibetreglerne accepterer Kontoindehaveren, at Unibet er berettiget til at indhente oplysninger til verificering af Kontoindehaverens identitet. De oplysninger, der afgives som en del af registreringen vedrørende tilsigtet spilleomfang, indsamles alene til informationsformål og er ikke en indbetalingsgrænse eller et udgiftsbudget. Kontoindehaveren forstår, at Unibet ikke påtager sig ansvar for en Kontoindehavers tab, hvis det tilsigtede spilleomfang overstiges. Hvis en Kontoindehaver ønsker at begrænse omfanget af sit spil, kan der opsættes en grænse for indbetalinger under ”Min konto” (se afsnit 16 nedenfor vedrørende ansvarligt spil). 2.2 Indtil de oplysninger, der henvises til i pkt. 2.1, er tilvejebragt af spilleren og valideret af Unibet, kan Kontoindehaveren alene få en midlertidig konto. Det betyder, at konti hvor Kontoindehaver ikke sendt in de nødvendige oplysninger vil være midlertidige efter 1. februar 2012. Følgende gælder for en midlertidig konto: a.Der kan ikke foretages udbetaling fra en midlertidig spilkonto til en spiller. b.En spiller kan ikke indbetale mere end DKK 10.000 på en midlertidig spilkonto. c.Medmindre indehaveren af en midlertidig konto tilvejebringer den nødvendige og påkrævede dokumentation for sin identitet inden senest 30 dage, eller hvis indehaveren af en midlertidig konto har afgivet falske oplysninger i forbindelse med registreringen, vil Unibet lukke den midlertidige konto. Hvordan de så nogensinde kan sende hende en mail, hvor de lukker den midlertidige konto, giver absolut ingen mening. Hun fortæller mig at hun logger ind med Nem-ID. Nå, jeg fik hvad jeg kom efter. Tak for Jeres svar(well de seriøse af dem).
12-08-2013 09:32
#36|
0
Rythorn OP
Gylletank skrev: Læs nu tråden! De har aldrig sendt hende en mail om at skulle indsende noget. Så alle eventuelle gevinster ville ryge lige i deres kasse, uanset om kontoen så blev verificeret eller ej. De vil i øvrigt ikke åbne hendes konto igen. Hvorfor er der så ingen der ved..
12-08-2013 10:00
#37|
0
Jeg har skam læst hele tråden. Meeh, kan godt se det nu. De skriver først da kontoen ER blevet lukket. I see:-)
12-08-2013 10:01
#38|
0
chmpen85
ROI: 93.08% (5)
Unibet har lavet videre at man skal verificere med sygesikring også, det står derinde når man er logget ind lidt skjult dog, men det står der og man har 30 dage ellers lukkes den. Redigeret af chmpen85 d. 12-08-2013 10:01
12-08-2013 10:23
#39|
3
Ret sick historie IMO. Primært er følgende sickt og det, der er værd at tage med fra tråden:
12-08-2013 10:36
#40|
0
Rythorn OP
@Mazter
12-08-2013 11:07
#41|
2
Samuel
ROI: 0% (0)
@Rythorn
12-08-2013 11:50
#42|
0
becks
ROI: 50% (5)
Jeg tror også du har en ret god sag, om det er moralsk korrekt eller ej er en anden sag.
12-08-2013 12:13
#43|
1
supersafe
ROI: 117.03% (276)
Orker ikke at læse alle indlæggene.
12-08-2013 12:58
#44|
0
Da jeg for et år siden oprettet konto hos unibet modtog jeg minimum 10 mails efterfølgende hvor de mindet mig om at verificere min konto...
12-08-2013 13:40
#45|
1
Så din "veninde", har tabt mere end 10K på under 30dage.. Hvorfor hjælper du hende, ikke og får hende bandlyst fra alt spil?
12-08-2013 13:47
#46|
4
www.pokernet.dk/forum/paakraevet-identificering-hos-betfair.html
stadig ikke fået et gyldigt pas til at identificere dig med ?
12-08-2013 14:05
#47|
0
Hvis man har gryn nok til at kaste de omtalte 12.000 kroner væk på betting, og efterfølgende er rasende over at man fik lov til at indbetale 2000 kroner mere end de tilladte 10.000 kroner, så synes jeg det her bliver en anelse usmageligt.
12-08-2013 14:36
#48|
0
Som indlæg #10! +1
12-08-2013 15:13
#49|
1
Shit hun må være lækker!
12-08-2013 15:58
#50|
0
Folk kan godt være seriøse selv om de ikke lige er enige med dig/hende...
12-08-2013 17:09
#51|
1
Rythorn
12-08-2013 17:32
#52|
0
Hawkeye
ROI: 85.21% (1586)
Tak for din henvendelse.
Jeg vil gøre dig opmærksom på, at din konto automatisk med verificeret gennem CPR-registeret. Din konto vil forblive lukket og der vil blive foretaget yderligere i forbindelse med konto XXXXXXXXXXX. Er der noget Google translate her ? Et eller andet er der galt, hvis de lukker en konto pga. den ikke er verificeret inden for given tidsramme, for derefter sige den automatisk er verificeret via cpr-registret, når der pludselig tales om, at der er sat mere ind end tilladt. PS : ved ikke hvorfor Unibet var de første jeg havde i tankerne, da jeg gennemlæste tråden.
12-08-2013 17:35
#53|
0
Din veninde har vel ret beset ikke et tab at gøre krav på. Hun har spillet det hun ville og tabt de penge hun burde.
12-08-2013 17:41
#54|
0
Hawkeye
ROI: 85.21% (1586)
kris_rem skrev: Du fik vel forhåbentlig din/dine øl med efterfølgende gevinst i form af en kæmpebrandert :-) I OP's tilfælde drejer det sig om, hvad nu hvis i så fald der var faldet en stor gevinst ?
12-08-2013 17:43
#55|
0
Hawkeye
ROI: 85.21% (1586)
Selvom OP virker mere fortørnet over de 2.000,- som er indbetalt udover det tilladte ved ikke verificeret konto inden 30 dage.
12-08-2013 17:45
#56|
1
Enig med OP, Samuel og becks.
12-08-2013 17:47
#57|
0
Bastardo skrev: Hvorfor tror du det er Unibet?
12-08-2013 17:51
#59|
0
Hawkeye skrev: Tak :)
12-08-2013 18:18
#60|
0
Live skrev: Det jo ikke ham selv, men hans "veninde" :)
12-08-2013 18:25
#61|
0
Aurvandil
ROI: 80% (3)
Magneto skrev: Pokerspillere burde være for kloge og erfarne til at komme med ludoman beskyldninger uden at kende vedkommendes økonomi. OP har vel reelt set en sag, hvis alt er som han fremstiller det. Det moralske aspekt i at lave en sag ud af det, er så en anden snak.
12-08-2013 19:22
#62|
0
Aurvandil skrev:Magneto skrev: En kvinde der, er så noobish, at hun ikke ved, hun skal verificere sin konto inden for 30 dage. Kan samtidig smide +10K, sender alle alarmklokkerne af. Fordi OP skriver, kvinden kan smide 10K uden at, blinke. Betyder ikke, det passer, jeg køber det ihvertfald ikke.. Jeg har været omkring poker/spille længe nok til, at vide når folk, har tabet meget. Er det Langt fra, umuligt de forsøger at angle shoot sig til, noget af det tabte igen. Redigeret af Magneto d. 12-08-2013 19:23
12-08-2013 19:32
#63|
0
Hvorfor bliver hendes konto ved med at være lukket nu hvor den er godkendt?
12-08-2013 19:46
#64|
0
Hawkeye skrev:kris_rem skrev: I så fald er diskussionen hypotetisk og ligegyldig at best? Jeg mener, OP mener, han kan få penge tilbage, som hun har indbetalt - jeg er uenig. |