Søgning af advokat ift spillelovgivning

#1| 0

 Hej  Pokernet :) 

 

Kort fortalt:

 

Tabt en del ved Unibet rammer en solid kombo samt et fint streak af andet. Det ender samlet ud i et større beløb (lave ende af 6-cifret DKK)

 

Anmoder efterfølgende om udbetaling.

3-4 dage senere er login ikke længere tilladt, og jeg modtager en mail med beskeden:

 

“"Kære XXXXXX,

Du har for nylig bedt om at få din Unibet-konto lukket, og denne email bekræfter, at din konto nu er lukket"

 

Aldrig anmodet om at få den lukket.

Kontakter dem hvorvidt de svarer, at det beklager de, det er dem der har lukket og er ved at køre et sikkerhedstjek. Tidsfristen for svar er 3-5 hverdage.

Nu mange dage efter stadig intet svar.

Kontakter live support med samme svar “de er ved at køre sikkerhedstjek”.

 

Skrevet frem og tilbage med ligegyldige kundeservicesupporter som har ansvar som en klat snot. Sikkerhedsafdelingen kan man som kunde ikke komme i kontakt med.

 

Tænker at gå den juridiske vej, deraf overskriften. Forslag?

03-06-2019 15:49 #2| 0

Hvorfor skriver du ikke til EB med historien? Vel præcis den samme som ham der vandt på e-sport.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/martin-vandt-en-million-saa-blev-hans-konto-lukket/7575838

Deres meget seriøse og ansvarlige procedurer blev pludselig tilsidesat, så snart historien kom i pressen. Sikkert tilfældigt. 

Nå det er sagt - hold nu mund hvor er det amatøragtigt, at man som stor børsnoteret virksomhed (Unibet og søster sites) ikke får styr på de helt standard lovkrævne procedurer for suspension / lukning af konti  uanset hvor mange gange man er i medier, taber retssager etc. 

Ps., hvis du skriver til EB, må du gerne give et par ord på PM om respons fra EB, mange tak i så fald.

Redigeret af ElMalo d. 03-06-2019 15:54
03-06-2019 16:00 #3| 0

Ja tænker helt sikkert også det er næste step. Pt sendt mail afsted med forbrugerombudsmanden CC, de får lige en dag eller to og så kommer EB indover. 

03-06-2019 16:02 #4| 0
Musavian skrev:

Ja tænker helt sikkert også det er næste step. Pt sendt mail afsted med forbrugerombudsmanden CC, de får lige en dag eller to og så kommer EB indover. 

 

 Jeg vil meget gerne høre hvad EB siger til sagen også, står i præcis samme sag med samme bookmaker.

03-06-2019 16:05 #5| 0

Altså hvis du vil igennem forbrugerklagevejen (er jeg selv i gang med), skal du først skrive til Center for Klageløsning - Dette tager en del tid, da behandleren først skriver til Unibet, der så svarer, at de ikke ønsker forhandling, der går så lang tid, inden behandleren læser dette og sender en sidste opfordring, som Unibet så ignorerer, men der skal stadig gå 6 uger ca. inden sagen kan lukkes. 

Derefter kan sagen sendes til Forbrugerklagenævnet (indenfor 20 hverdage), og derefter skal man vidst stadig regne med nogle måneder. Skal dog først lige til at lægge min sag - som er indenfor casino - for Forbrugerklagenævnet nu, så ved endnu ikke, hvor længe det tager. Det drejer sig dog "kun" om 5,5 K.

Økonomisk koster forbrugerklagevejen dog kun 100 kr. ved Center for Klageløsning og evt. 400, hvis du mod al forventning skulle tabe hos Forbrugerklagenævnet (at de skulle få en hjerneblødning kan obv. ikke udelukkes 100%, da de færreste jurister trods alt aner noget om gambling.

Redigeret af ElMalo d. 03-06-2019 16:09
03-06-2019 16:07 #6| 0

Men noget er helt sikkert råddent i Unibet. Tror de seriøst, folk opgiver disse større beløb, hvor Unibet står i en håbløs situation, eller skal der forskubbes nogle omkostninger internt i virksomheden for at nogle kan tjene nogle bonusser,/budgetter eller hvad foregår der mon. 

03-06-2019 16:26 #7| 0

Nå ja, hvis ikke indsatsen på din kupon er på mindst 1.050 kr., mener Center for Klageløsning og deraf Forbrugerklagenævnet slet ikke, de vil kunne tage sagen op, uanset hvor meget du skulle have vundet. Men EB -> Advokat synes mest oplagt anyway

Redigeret af ElMalo d. 03-06-2019 16:29
03-06-2019 16:46 #8| 0

Hvornår vandt du pengene?

03-06-2019 17:10 #9| 1
djoffer skrev:

Hvornår vandt du pengene?

 

 Kan ikke lige se hvordan det er relevant for noget? Men et par uger siden :) og lidt løbende op til 

03-06-2019 17:14 #10| 0
Musavian skrev:

 


 Kan ikke lige se hvordan det er relevant for noget? Men et par uger siden :) og lidt løbende op til 




Vel ret relevant hvor lang tid Unibet har haft din konto lukket? Og ja med helligdage i mente osv så er det vel ikke fordi de fem hverdage(antager jeg) er voldsomt overskredet...
03-06-2019 17:33 #11| 1

Jeg mindes engang en tråd her på PN, hvor en person også var kommet til uenigheder med en bookmaker. Han havde over en livechat også udtryk at han ville sagsøge bookmakeren etc...


Så vidt jeg husker, endte det med at bookmakeren permanent lukkede konto fordi de i deres T&C også er dækket ind omkring at du ikke må udføre handling som har til formål at skade deres brand. Dermed sagt, du bør være påpasselig med at bruge udtryk omkring at gå til EB og sagsøge dem.


Jeg ved godt det er ulækkert og bryder mig personligt heller ikke om den slags forretningsdrivelse.Der er bare ikke så meget vi kan gøre ved det på nuværende tidspunkt som det hele kører rundt nu uden noget lovgivning på området :(  

03-06-2019 17:54 #12| 0

Forbrugerklagenævnet har vist en øvre grænse økonomisk set, så vidt jeg husker.

 

Skal vi forstå det sådan, at de har lukket kontoen og vil beholde dit indestående? Det bør du nok få en decideret begrundelse for.

03-06-2019 18:00 #13| 0
TobiasM skrev:

Jeg mindes engang en tråd her på PN, hvor en person også var kommet til uenigheder med en bookmaker. Han havde over en livechat også udtryk at han ville sagsøge bookmakeren etc...

 

Så vidt jeg husker, endte det med at bookmakeren permanent lukkede konto fordi de i deres T&C også er dækket ind omkring at du ikke må udføre handling som har til formål at skade deres brand. Dermed sagt, du bør være påpasselig med at bruge udtryk omkring at gå til EB og sagsøge dem.

 

Jeg ved godt det er ulækkert og bryder mig personligt heller ikke om den slags forretningsdrivelse.Der er bare ikke så meget vi kan gøre ved det på nuværende tidspunkt som det hele kører rundt nu uden noget lovgivning på området :(  




Nu er ALT hvad man ønsker at skrive i sine terms altså ikke nødvendigvis gyldigt, fx ret til spillerens 3 førstfødste sønner etc. De må lukke konto, da de ikke er tvunget til at indgå fremtidige aftaler med spilleren, men det har ingen betydning for retten over det vudne beløb i dette tilfælde. Ej hellere om den vindende spiller skulle såre Unibets følelser
Redigeret af ElMalo d. 03-06-2019 18:05
03-06-2019 18:26 #14| 1
ElMalo skrev:

Nu er ALT hvad man ønsker at skrive i sine terms altså ikke nødvendigvis gyldigt, fx ret til spillerens 3 førstfødste sønner etc. De må lukke konto, da de ikke er tvunget til at indgå fremtidige aftaler med spilleren, men det har ingen betydning for retten over det vudne beløb i dette tilfælde. Ej hellere om den vindende spiller skulle såre Unibets følelser

 

 Enig. Deres terms er til at lukke op og skide i. Man kan ikke aftale den slags over for forbrugere. 

OP: Hvis det var mig havde jeg bare sendt dem et udkast til en stævning med besked om, at stævningen sendes til retten inden 10 dage, hvis beløbet ikke er overført til din konto inden da. Works every time. 

03-06-2019 20:13 #15| 2

Tag fat i Uffe Nørgaard, hvis du skal bruge en advokat i spillelovgivningen.

03-06-2019 20:46 #16| 0

Tak Ventus. Ham tjekker jeg lige op på.

Tak for jeres svar. Byd endelig ind hvis der er andre forslag/erfaringer/kontakter. 

Redigeret af Musavian d. 03-06-2019 20:46
04-06-2019 01:20 #17| 0

Sikkerhedstjek er ret standard i dette tilfælde, så jeg ville vente med advokat eller lignende. Når der er sikkerhedstjeks spærrer de ofte adgangen, så jeg ville vente med at tage den videre til hvis de ikke vælger at udbetale og imellemtiden så blive ved med at rykke og rykke. 

05-06-2019 11:46 #18| 0

Mens jeg sidder og hygger med en formular til Forbrugerklagenævnet læser jeg tilfældigvis Unibets vilkår 1.8: "1.8 "Gældende lov" er lovgivningen på Malta."
Seriøst, kan Unibet ikke spare sammen til én jurist, et aftenskolekursus eller lignende? 

Har prøvet at sammenligne med andre sites, der jo fint kan finde ud af at skrive, at dansk lovgivning obv. er gældende, når man udbyder spil under dansk licens.Eksempelvis NordicBet vilkår 21: 
Disse vilkår og betingelser er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Danmark. I tilfælde af eventuelle tvister, der udspringer af eller i forbindelse med vilkår og betingelser eller enhver tjenesteydelse herunder, skal lovene i Danmark gælde."

Der er da ikke noget at sige til, Unibet er i konflikt med spillere dag og nat, men hvordan i alverden ser Spille"myndigheden" igennem fingre med sådanne åbenlyse ting.

Redigeret af ElMalo d. 05-06-2019 11:58
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar