Garder Munk skrev:Jeg har prøvet at søge, men har ikke fundet en nyere tråd end denne. Det er snart sommer, og grillen skal luftes:
Men er der nogen herinde, der har en killer opskrift til en god omgang kartoffelsalat?
Og et tillægsspørgsmål. Hvilke ostepølser er de bedste man kan få i diverse supermarkeder?
Køber nye danske kartofler gerne meget små. Skærer dem i kvarte eller halve afhængig af størrelse. Pas på ikke at kog dem for meget og få dem gerne på køl så de kolde.
Blander:
- CF 38% 500gr
- Hjemmelavet mayo eller hellmans - ikke den billige helt skrig hvide. 500gr
- 2 hele citroner inkl. revet citron skal fra begge (øko)
- salt
- peber
- sukker
- en squiish Maggi aroma. Er en umami /soja tilsætning ala engelsk sovs. Fåes i Meny og Føtex mener jeg, er god i mange ting
Salt, peber sukker smages til - det samme med citron fåes jo i mange størrelser.
Start med at bland CF og mayo så klumper det ikke. Tilføj derefter resten. Og det skal røres rundt ikke piskes så man slår den flydende.
Lige inden servering blandes purløg i og toppes med purløg.
Derefter kan man bruge raidisser, nye asparges, rødløg, forårsløg eller andet hvis man lyster.
Den opskrift bruger jeg til selskaber og plejer altid at være en succes. Hvor syrlig/sød er en smagssag.