Hey PN,
Da flere herinde har diverse erfaringer med rejser til Malta tænkte jeg, at dette var stedet at forhøre mig.
Situationen er den, at mine forældre til næste år har sølvbryllup og derfor gerne vil invitere familien + min kæreste med på sommerferie (slut juli/start august 2012). Vi har haft en masse destinationer oppe at vende og er kommet frem til, at vi muligvis gerne vil prøve Malta. Samtidig har vi besluttet at vi selv vil stå for fly + sted at bo. Hvad angår stedet vi skal bo, regner jeg med, at det bliver en form for villa eller lejlighed. (Dog helst en villa).
Jeg har påtaget mig ansvaret for at finde noget lækkert at bo i og har også været igang med at søge på nettet. Men eftersom at flere herinde fra kender en del til Malta, ville jeg høre om der var nogen der kendte nogen eller lignende, hvor det er muligt at leje et hus/villa. Kravene til villaen er, at der skal være plads til seks personer, rimelig nyt og der skal være egen swimming pool til. Derudover må det gerne ligge i et område hvor der er lidt at se + ikke alt for langt til stranden. Regner med at vi skal være afsted i 10 dage ca. Budgettet ligger omkring 15k +/- 2000 kr. for villaen i 10 dage.
Hvad med fly, hvad er at foretrække der? Vi regner med at flyve fra enten Billund eller Hamborg, alt efter hvor vi finder det billigste tilbud.
Håber PN kan hjælpe med lidt inputs eller gode råd :)
Sommerferie 2012 på Malta. PN hjælp!
05-12-2011 20:00
#1|
0
Redigeret af Katjing7 d. 05-12-2011 20:02
05-12-2011 20:15
#2|
0
Kan ikke hjælpe med villa eller lejlighed, men flyv med Ryan Air. Det er klart billigst. Vi var 5 mand afsted sidste år og vi kom af med 1750 kr. t/r for flybilletter i uge 28-29 + 2 stk 15 kg's kufferter (og så må du have 10 kg. med i håndbagage). Rejsen tager 3 timer, så det er til at overkomme, at der ikke er så vanvittigt meget plads.
Og så kan du købe pladsreservation for 30 kr. ekstra eller der omkring.
Redigeret af Slclausen d. 05-12-2011 20:15
05-12-2011 20:52
#3|
0
Katjing7 OP
Har fundet fly t/r for os alle seks til ca. 13k med RyanAir, hvilket må siges at være meget acceptabelt :)
Redigeret af Katjing7 d. 05-12-2011 20:52
05-12-2011 21:16
#4|
1
Katjing7 skrev:
Har fundet fly t/r for os alle seks til ca. 13k med RyanAir, hvilket må siges at være meget acceptabelt :)
Vent nogle måneder med at bestille imo, i skal nok få plads og priserne falder for at stige igen. Ellers er der også Norwegian man kan holde øje med hvis det er og specielt hvis i skal flyve fra Kastrup
Send gerne en PM med kontakt info og så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med. Bliver dog først engang efter jul jeg ved noget konkret
Og det gælder selvfølgelig også hvis der er andre som overvejer en ferie på klippen til foråret, sommer, vinter whatever :)
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!