Jeg har været i både Alicante og Valencia som led i en køreferie i den del af Spanien, og kan især tilskrive mig Valencia som fed ferieby. Ikke synderligt mange turister, og en rigtig lækker by. Der er en kæmpe strand og en lækker strandpromenade, og desuden en rigtig hyggelig ældre bydel, som ikke er så turistet som den moderne bydel i centrum.
Jeg boede i denne lejlighed dernede: https://www.airbnb.dk/rooms/361016 - den var dog lidt billigere dengang, mener vi gav 300 kr/nat, men vi var også blandt hendes første gæster. Det er en mega nice lejlighed, med stor tagterrase med udsigt over byen. Den ligger rigtig fint placeret i byen, og man kan snildt gå ind til byen på max et kvarter, som jeg husker det.
Mit forslag, til en anderledes ferie end charter, kunne være: Flyv til Barcelona. Vær i byen 4-5 dage -> lej en bil i lufthavnen efterfølgende (du gider næppe have bil i Barcelona) -> kør til Valencia og vær 4-5 dage -> kør til Alicante og vær 3-4 dage -> kør tilbage til Barcelona lufthavn og flyv hjem.
Hvis du vælger noget a la ovenstående, vil jeg anbefale, at I napper et en overnatning eller to i en af de små landsbyer i passerer, når I kører ned langs kysten fra eks.vis Barcelona -> Valencia eller Valencia ->Alicante.
Redigeret af mckellberg d. 18-01-2016 20:23