Qured skrev:
Det skal da helt klart overvejes. Hvordan med indkvartering, har du nogle gode fifs eller erfaringer? Samt, hvad kan en overnatning koste?
Altså vi var der lidt i off season tror jeg(tænker Juli er mere turistet i hvert fald), og vi boet nogle vildt fine steder, og tror vi havde en snit pris pr. overnatning på 300-400 kroner.
Kunne forestille mig det kostet en del mere hvis man går efter de der resorter, men ja generelt boet vi bare steder med svømmingpool og aircon, det er det vigtigste imo:)
Men man kan bo i alle prislejer, så kommer vel også lidt an på om det er i de store byer, hvor værelset vel bare skal bruges til at sove i, eller om man regner med at bruge tid på hotellet. I Hoi an f.eks, var det meget afslapning på programmet, så derfor var det selvfølgelig lækkert med nogle flotte lokaliteter og en god pool, hvorimod Hanoi var man jo kun på værelset når man skulle sove mere eller mindre, så der skulle der jo bare være en god seng. Men generelt var mit indtryk, at hvis man ikke går efter hostels f.eks. (der dog kun koster 5-10 dollars om dagen!) så er der generelt rigtig høj standard for alle hoteller, hænger nok også sammen med at arbejdskraften er så billig dernede, så er råd til at sørge for det spiller.
Nå ja og du kan roligt vælge Homestays, det gjorde vi f.eks. i Sappa, der havde vi vores egen bungalow(og tror det er helt standard) og var spændende at komme lidt tættere på den Vietnamesiske kultur end man gør på et hotel f.eks.
Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 13:48