Hey PN,
Er sådan lidt forarget over den mail jeg lige har modtaget fra en person fra Scandicbookmakers..
Hvad siger i til denne mail:
"Hej Daniel,
Jeg skriver til dig, da vi har fået en chargeback på din indbetaling 1.000 kr. fra den 2/2. Dvs. din indbetaling til din spillekonto hos os er trukket tilbage.
Hvis du vil undgå en politianmeldelse, bedes du skrive tilbage - inden den 18. maj - med et telefonnummer hvor jeg kan træffe dig på.
Dette med det formål, at vi kan få en aftale med betaling af det skyldte beløb på 1.000 kr. - før jeg sender dine data, IP adresse og kreditkortnummer videre til politiet.
Du kan også inden nævnte dato indbetale de 1.000 kr. på vor bankkonto i EIK Bank:
Reg.nr. 9181
Kontonumemr 1375263
Reference 88241
Lad mig høre fra dig hvad du gør.
Venlig hilsen
Hans Christian
Hans Christian Pedersen
Scandic Bookmakers "
Mailadressen er god nok, så det er ikke en eller anden random scam..
Er det måden de skriver ud til deres kunder på, kan de det?
Udover dette, har jeg ikke brugt min Scandic acc. de sidste 2 år, og har derfor ingen penge indsat på denne konto..
Hvad siger PN til dette?
Speciel mail fra Scandic
Han siger jo du har indbetalt 1000 kr. den 2/2, det kan du vel starte med at bevise du ikke har, nu du siger kontoen ikke er brugt i 2 år? :)
Kontoen er blevet lukket ned, så kan ikke komme ind på den desværre...
"Mailadressen er god nok" - jotak, hvad er mailadressen siger du? Det lyder da som et forsøg på scam. Det giver absolut ingen mening med den historie du fortæller.
lyder som om der er blevet brugt et stjålet kreditkort på din konto, og du muligvis er skidt inde.
Har før læst om en lignende sag på 2+2 omkring Stars, hvor Stars krævede at kunden godtgjorde for det chargeback, der var blevet lavet fra et stjålet kreditkort.
Yep det er Scandics bank info.
Dog hæfter jeg mig ved dette: "Reference 88241"
Kan det være en spiller, der forsøger at scam dig, til at indbetale på hans poker/spille konto?
@ OP/Magneto
Det kan vel meget hurtigt tjekkes ved at OP ser om hans spille-kontonummer matcher ref-nummeret i mailen?
Jeg blev hacket for omkring 2-3 måneder siden, og det passer udmærket med den periode der bliver skrevet... Så det kan sagtens være hackeren også har fået adgang derind - forstår det bare ikke da jeg ikke har brugt den konto særlig meget..
Men det lyder da ikke fedt hvis jeg skal hæfte for det, det virker da helt sygt...
Men hvad siger I til måden at mailen er udformet på, synes det er en voldsom måde at starte ud på med en direkte trussel med politianmeldelse..
Er det dig selv der har bedt din bank om at traekke overfoerslen paa 1K tilbage?
tænkte det nok.
Håber du finder en løsning med Scandic.
Men så er vi tilbage ved humlen om, at der ingen problemer er når man depositer på diverse sites, men derimod først sikkerhedstjekkes når pengene skal den anden vej.
Jeg har besvaret mailen med mit telefonnummer..
Og desuden, giver det ingen mening at en scammer vil have mig til at betale penge ind på Scandics eget kontonummer..
@K_B_B
Nej, eftersom jeg ingen penge har sat ind - har jeg heller ikke bedt min bank om at trække overførslen tilbage..
Synes bare det er en grov måde at skrive ud til mig, og give mig 6 dage til at svare eller de melder mig til politiet..
@ Tha_karas
Hvis referencenummeret ikke er det samme som dit spille-kontonumer ville det betyde at du satte penge ind på en anden spillers konto.
Så det kan du lige tjekke for en sikkerheds skyld.
*Edit*
Hvis du ikke kan logge ind kan det naturligvis blive lidt svært at finde det.
Du må nok hele møllen igennem med supporten :-)
"Og desuden, giver det ingen mening at en scammer vil have mig til at betale penge ind på Scandics eget kontonummer.."
Det er den samme kontonummer, jeg indbetaler på som Scandic kunde. Dog er det netop ikke Scandic Poker der får pengene, på deres konto. Jeg får det direkte på mit spille konto. Ved at brug mit private reference XXXX nummer.
Jeg kender personligt HC, så det skulle være god nok. Tvivler på, at nogen kunne lave så sygt et scam. Jeg vil foreslå, at du ringer til dem, og fremlægger din sag.
Du kan jo tjekke i banken, hvis du har fået 1000 kr ind kan du betale dem il age, hvis ikke fortæl dem det?
Hans Christian (HC) har vist drukket for meget i kælderen :-) i nat da han stadig er i polen..
Ring dog til dem...
Jeg tror da også, at hvis det nu endelig er et scam, så vil scandic da blive meget glade for at høre om det, så de kan stoppe andre fra at blive scammet.
Hvis ikke så ring dog til scandic og forklar dem situationen og hør lidt mere til hvilket kort det er inbetalt fra.
Hvis du ringer dem op, så kan i vel for afklaret situationen. Hvilket vil være i begge parters interesse.
Har selv siddet på den anden side (arbejdet hos en spiludbyder).
Hvis du ikke selv har bedt banken lave en chageback/tilbageførsel er her et par mulige scenarier:
1. Din konto er blevet hacket, der er indbetalt med et kort der ikke tilhører dig, og ejeren af kortet har nu lavet en chargeback. Giver dog ikke meget mening, da hackeren ville få svært ved at få pengene ud igen, men han kan jo have dumpet dem.
2. Du siger din konto er blevet hacket, har du haft kontakt med din bank omkring det?
Bankerne agerer nogen gange på eget initiativ, hvis de tror der er sket noget fusk. Har oplevet en kunde som altid indbetalte det samme beløb, op til flere gange dagligt, og banken troede det var en fejl, og det samme køb var blevet trukket flere gange, så de lavede en række chargebacks uden at informere deres kunde, som så lige pludselig fik en ligenden ubehagelig overraskelse da han blev kontaktet af betting-firmaet.
Så det kan være du skal tjekke om din bank har lavet noget, enten på din opfordring ifm. din konto blev hacket, eller på eget initiativ.
Uanset hvad, så tag snakken med Scandic, fortæl dem at uanset hvad så er det ikke en ok måde at kontakte dig på (med trusler, det er meget uprofessionelt!), og skid hul i politiet, hvis du ikke direkte har bedt din bank om at lave en chargeback/tilbageførsel på en indbetaling du selv har lavet, har du ikke noget i klemme der.
Tak for alle indlæg..
Jeg skrev til dem/ham igår aftes med mit nummer og at jeg synes det var under alt kritik den måde han kontaktede mig på.
Har endnu ikke fået et opkald idag..
@Tower - hvis du kan finde et nummer til Scandicsupport , så vil jeg med glæde ringe til dem!
Godt nok ikke deres support nr. Men det kan måske bruges
www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=scandicbookmakers.dk&submit=S%F8g