Hero ligger 7 af 85, penge til 80. Har spillet TAG'ish, og har ikke været ude i snavs. Har holdt lidt igen med blindstealing.. .
Villain er dansker og har siddet ved bordet i et stykke tid, men vi har ikke den store dynamik. Han har rr mig 1 gang tidligere fra BB, hvor jeg folder fra knappen. Han virker som vindende/tænkende spiller..
** Hand # 3543467688 starting - 2010-09-27 00:09:27
** 100,000 GTD SUNDAY REBUY[3632944]:Table 14 [Multi Table Hold'em] (1,200|2,400 NL - MTT) Real Money
Donky666 sitting in seat 1 with 30666.50
EveOfMyLady sitting in seat 2 with 34875.00[Sitting out]
Hero sitting in seat 3 with 98666.00
moronicus sitting in seat 4 with 31340.00
RandomDonky sitting in seat 5 with 82250.00
rebelde80 sitting in seat 6 with 20758.60[Dealer]
my2sons sitting in seat 7 with 27280.50
kung_ivo sitting in seat 8 with 52652.00
junkie1213 sitting in seat 9 with 38053.00
jumjujjum sitting in seat 10 with 52653.00
my2sons ante'd - 120.00
kung_ivo ante'd - 120.00
junkie1213 ante'd - 120.00
jumjujjum ante'd - 120.00
Donky666 ante'd - 120.00
EveOfMyLady ante'd - 120.00
Hero ante'd - 120.00
moronicus ante'd - 120.00
RandomDonky ante'd - 120.00
rebelde80 ante'd - 120.00
my2sons posted the small blind - 600.00
kung_ivo posted the big blind - 1200.00
** Dealing cards to Hero: J♦, Q♦
junkie1213 folded
jumjujjum folded
Donky666 folded
EveOfMyLady folded
Hero raised to 2650.00
moronicus called - 2650.00
RandomDonky raised to 7000.00
rebelde80 folded
my2sons folded
kung_ivo folded
Hero called - 7000.00
moronicus folded
** Dealing the flop: 9♦, 5♥, 10♣ Pot: 19650
Hero checked
RandomDonky bet - 10123.00
Hero called - 10123.00
** Dealing the turn: 2♦ Pot: 39896
Hero checked
RandomDonky bet - 17999.00
Hero went all-in - 81423.00 (Villain skal kalde 47k)
Comments?
Spewish 100k microgaming?
Ikke vild med pf tbh, villain er spritny ved bordet og du aner ikke om det er en kæmpe nit du sidder og caller oop med q high for 10% af effektive stack.
Postflop er fint nok, udover jeg nok donkleader turn, tror ikke vi nogensinde får ham til at folde et overpar til den pris tbh og vi ligner vel ret meget hvad vi er...
@Djoffer
Hvordan kan du sige villain er spritny ved bordet, når OP giver udtryk for han har siddet ved bordet et stykke tid og egentlig har en ok ide om hvilken type spiller han er?
Giver ingen mening..
WP OP
hvorfor ligner vi ret meget hvad vi er djoffer?
Denne linie kunne jeg sagtens tage med 99, 1010, KK, AA
Jeg vil æde min hat på at han caller dig i det spot.
hvordan gik hånden?
jeg ville calle dig med AT samt alt højere i det spot.
har selv spillet den samme turn en masse gange, så kendet til det lave niveau.
Men op måske du skulle have lavet et pænt raise on flop istedet og tage den ned der og folde til et reraise.
Hm som spillet ude af pos.
Ville jeg overveje et raise på floppet.. mucke til et push, være glad for et fold, skubbe turn på et call.
Vi er nær boblen og ønsker at sætte de andre under pres..
Gid jeg spillede samme stakes som villain :)
@bjarke
MIn fejl, læste det som om villain kun havde siddet en enkelt orbit ved bordet og rr os en gang allerede:)
Men ændrer nu ikke på at jeg ikke er vild med at gå amok med qj imod en nittet villain oop. Og ja som spillet så tror jeg ikke på vi får villain til at folde skide meget efter han har lagt halvdelen af sin stack ind.
@stubbe
At bare c/c flop og checke igen på turn er super skidt med et set her, villain vil riiigtig ofte potcontrolle turn og checke bagved. Så raise flop og få bygget en pot op, så vi kan komme til midten. Vi har like aldrig a,a/k,k i det her spot da vi vil næppe ønsker at spille dem 3-vejs.
@Djoffer
Jeg ser ikke villain som nittish, men som tænkende. Det er ikke mange hænder siden han har doblet, og jeg forventer egentlig han vil spille tilbage på mig i position med mange hænder nu hvor vi begge er dybe.
Efter hånden er spillet, har jeg desuden fået fortalt at det formentlig er xxx, der er villain.
@Jer der vil folde pf
Ved at folde til crazy odds (3350 ind i 16300) mister vi jo en del momentum, og det er jo gerne os der skal akkumulere chips, når vi sidder som big stack på boblen.
Men tak for alle kommentarene so far. Håber jeg kan få lidt flere inden jeg afslører udfaldet.
Bump
@Florczak + andre der vil folde
Ville I ikke sidde med en mega klam smag i munden, hvis I rammede et Qxx flop (2 x'er obv mindre end damen) og vi planmæssigt leader, og villain så pludselig kommer over toppen. Hvad går I så? I må da indrømme, at spottet ikke lige er superduper at ofre sine 60-70bb's på?
Et andet problem er selvfølgelig også, at vi sidder ude af position resten af hånden mod en tænkende/måske dygtig villain. Ikke lækkert imo, med en hånd som QJs, som facer et 3b pre...
@mr drain og OP
det er vigtigere at overleve end at akkumulere lige nu..Vi er oop, og som spillet bliver der bygget en pot, hvor du snitter og derfor stakker af....Når du tager den variansbetonede vej, hvilket såmænd kan være fint nok, især med reads på vildadn(her er han tænkende, hvilket er endne en grund til pre flop muck)
IMO er det en fejl at spille floppoker OOP med marginale handsker i endgamet.
Ved at folde til crazy odds (3350 ind i 16300) mister vi jo en del momentum, og det er jo gerne os der skal akkumulere chips, når vi sidder som big stack på boblen.
Jeg kan godt se, at det er super træls at skulle folde en lækkert udseende hånd til de odds. Problemet er bare, at lige præcis denne type hænder ofte gør, at du får committed en rigtig stor del af stacken postflop, hvor du enten har ramt TP og er outkicked/ser overpar, eller du er ude og trække efter straights/flushes.
Det er imo ikke måden at akkumulere og lægge pres på i endgamet. Du vil gerne tage en masse små pots ned i position via 3bets preflop eller via raises preflop og cbets på floppet. Her får du i stedet skabt en situation, hvor du ofte vil komme til at spille en weak/drawing holding OOP imod en dygtig spiller.
Så jeg foretrækker også et fold preflop. Alternativet er et 4bet/fold, men det er jeg heller ikke så vild med.
Som spillet synes jeg postflop ser fint ud. Men det illustrerer jo egentlig meget godt pointen med preflopbeslutningen, at der er blevet en tråd ud af denne hånd :)
PS. Det er ikke sikkert Hahila ønsker sit nick offentliggjort.
@_Orty_
Fint svar, det er også mange af de samme tanker jeg selv har.
Jeg er dog ikke enig i, at jeg ofte vil være outkicked/ser overpar ved Q/J-flops. Hvis du er villain, vil du så kun ~clicke kat. 1 hænder og spille dem 3 vejs? Personligt vil jeg raise mere med hænder som AA/KK, taget i betragtning at vi er dybe, og ikke ønsker at spille 3 vejs. Jeg ser villains raise, som et forsøg på at tage initiativ i potten med en mellem handske. Dermed ikke sagt, at et fold preflop stadig ikke er korrekt.
Som hånden udspillede sig, så var det da heller ikke et ønske scenarie for mig. Jeg vil da, som du selv nævner, noget hellere spille smallball poker, men blev alligevel "fanget" i denne hånd...
Som spillet, hvad siger i så til et call på turn i stedet? Som flere i tråden også har antydet, hvad forventer jeg så villain folder til et push? Hvis han har medium handske, vil han så ikke potcontrolle turn?
Hvis vi antager at villain har set (eller AA/KK), så har jeg stadig 30% på turn. Ved kun at calle turn, og jeg completer river, så er det svært for villain at folde set ved et shove, mens jeg sparer chips de ganeg jeg ikke completer? Mister jeg for meget value ved denne linie?
Synes egentlig Hahilas sizing her er ganske std i tours efterhånden. Tror egentlig han har nok tiltro til sine egne postflopskillz IP til, at han ikke ændrer sin 3betsizing væsentligt efter sin hånds styrke. Men kan obv tage fejl.
Bagsiden af din argumentation er jo så, at du ofte kun vil få et cbet ud af villain de gange du rammer, med mindre han beslutter sig for at barrelle (i.e. han er svag).
Mht. turncall bryder jeg mig ikke rigtigt om det. Du er selv inde på, at du muligvis mister value de gange du rammer, fordi Hahila formentlig folder alle 1 par-hænder til et rivershove når den completer. Derudover kan villain også sagtens barrelle air-agtige hænder på turn i det her spot imo. Du mister derfor også value de gange, hvor han ville have foldet turn, men hvor du nu må folde en non-completing river (Eller gå til showdown med Q-høj :)). Alt i alt tror jeg du mister for meget value her, men jeg er bestemt ikke sikker.
Takker for svar Orty! Fint at høre andres tanker omkring hånden.
Jeg venter lige 1 dags tid med at komme med resultatet, selvom det er det mindst interessante i hånden.
Skipper-dawn
Fortælll nu, hvad han havde. Du kan ikke være det bekendt at vente til imorgen :D
Det ser ud til du har fået de svar du ønskede, så ikke pine os med resultatet. Ellers PM til mig :P
@mio23
Som Skipper-Dawn siger, er resultatet da ikke særligt interessant. Det er da analysen og beslutningerne, som er spændende.
Rigtig fint at holde lidt igen imo. Det kunne jo være, at der var andre, som havde interessante vinkler på hånden.
Det er mig der er randomdonky.
Jeg synes stacks og position er afgørende. Jeg tror rigtig mange agro tour spiller squuzer i mit spot, fordi jeg er så dyb mod dig og der er døde penge i midtermanden. Gør jeg ihvertfald. Derfor mod mig kan jeg nok bedst lide 4 bet men call kan også sagtens forsvares.. mod standart modstanderen tror jeg jeg bedre kan lide fold>4bet>call.
Men som sagt med de stacks OOP bliver det altid svært for dig postflop.Jeg spiller flop og turn som dig.
Villain caller, viser set i 5'ere og rammer 4 ens på river...
@hahila
Tak for input
@frede
Jeg har tænkt på det sammen, og vil da gerne høre hahila's bud! Har du ellers nogle kommentarer til hånden?