Spørgsmål til 100$ NL hånd

#1| 0

Sætter mig ved et 100$ NL bord på pacific i går aftes. Jeg spiller normalt på 50$NL, men der var ikke rigtig nogle border som passede mig.
Jeg har ikke siddet længe da dette sker.

Jeg sidder lige efter ham som er UTG og har 103$
Får så Aks og better 5$
En i middel position call'er
BB raiser til 26$
Jeg call'er og middel position folder.

Flop: 6s5s4o

BB går uden at tænke all-in

Jeg call'er

Turn A
River 3

Mine AA vinder mod hans QQ

Jeg havde 15 out's på floppet, hvilket giver mig 31% på turn og 32,6% på river.

Mit spørgsmål er så, jeg havde ham på et pocket pair før floppet og mener jeg er foran på floppet, når det er jeg går all-in, ville i have spillet den anderledes???
Skal jeg være bange for straight, et set, KK og AA?

Det skal måske siges at hans ene Q tog et af mine out's

Mvh Flens

02-01-2005 11:53 #2| 0

02-01-2005 12:02 #3| 0

Hvad mener du med at du er foran på floppet ? Det må da nærmere være et spm om du har odds til at calle eller ej ?

02-01-2005 12:10 #4| 0

Den "lette" tanke.

Du skal spørge dig selv, hvor mange hænder han vil lave det store reraise med PF. For langt de flestes vedkommende er dette kun QQ, KK og AA (evt. også AKs). Hvis dette også gælder for din ven her, så har du en rimelig chance for at han har KK eller AA.

Den lidt mere komplekse tanke udelukker næsten AA eller KK for du ser næsten aldrig disse top par blive spillet så stærkt. Havde han en af disse top hænder ville der nok være raiset lidt mindre PF og på floppet havde han nok masseret dig lidt med et bet af omkring halvdelen af potten.

Hvis der ikke er noget ekstraordinært ved hans spil, så leder linien imod QQ, og jeg er lidt ked af at du skrev det i din post, for så kan jeg ikke blære mig med at have læst den korrekt.

Husk til en anden gang først at poste resultatet senere. Så får du ikke så mange biased svar.

/Mikael

02-01-2005 12:14 #5| 0

Du har på floppet 52.8% chance for at vinde puljen. (Idet jeg udfra dit indlæg antager at han havde Qs.) Så grynene skal derind mod alle overpar.

Og hvis de skal det, så skal de vel altid derind.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

02-01-2005 12:21 #6| 0

Hvis det er sandt at der er 52,8 % chance for at vinde puljen, så tjener vores ven kun 2,8 % af det han skyder ind nu plus 2,8% af det der allerede er i puljen.

Er det så det værd ? Gider man bidrage til fluktuationer blot for at hejse 2,8 % ? Hvor meget af dette bliver bøffet af raken ? ca halvdelen hvis de begge har 100 usd

02-01-2005 12:29 #7| 0

@Thomsen

Han tjener 52,8% af det der allerede er i puljen.

Men ok, det kan da godt være det er rigtigt at smide den hånd der er favorit.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

02-01-2005 12:29 #8| 0

@Thomsen

Der er nået du har misforstået. Hvis han på floppet har 52% chance for at vinde, er alt hvad der ligger i potten i forvejen en ekstrapræmie.

For at dit argument skulle være korrekt, skulle potten være tom. Når han ikke rammer taber han det han lægger ind her og nu på floppet (resten er tabt til potten i forvejen), men når han rammer vinder han det han lige har lagt i sammen med modstanderen PLUS alt det ekstra der ligger derinde fra PF runden af. Altså tjener han 52% af det der ligger i potten og ikke bare 2%.

MEN du kan heller ikke tillade dig at regne så stærkt med QQ. Selvom jeg skriver at jeg er rimelig sikker på hvad han har, så må jeg stadig regne med, at han i måske 10-15% af tilfældende viser KK eller AA.

02-01-2005 13:13 #9| 0

@dtm

der er kun lagt 5 usd i ptten af andre end de to kombatanter.... halvdelen af resten må han jo selv have smidt i

Kan det så betale sig at kigge eller hvad ?

02-01-2005 13:31 #10| 0

Korrekt DTM. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor i overhovedet kan finde noget at diskutere her når i ikke kender BB"s stack??

02-01-2005 13:46 #11| 0

@Knish

Jeg antager bare at BB har ham covered. Har han ikke det er det bare ekstra bonus.

@Thomsen

Det her er meget vigtigt. Når der er lagt penge i potten, så er det fuldstændig ligegldigt hvem der har lagt dem derind. De tilhører potten og ingen andre. Det ændrer ikke på hans odds ved floppet om det er ham selv eller andre der har lagt alle pengene ind i midten pre flop.

/Mikael

02-01-2005 13:51 #12| 0

Tak for de mange svar. Jeg ved stadig ikke om jeg skulle have foldet pre-flop??? jeg havde kun 5$ ude, men man ligger vel ikke AKs ned! eller hvad?

@J_Knish. BB sad fra starten med 156$

Jeg har svært ved at folde pre-flop, men som sagt er det nok et for stort bord for mig.

i det jeg går all-in tænkte jeg at jeg var foran, men havde han sidet med KK eller AA havde det være en fejl.

02-01-2005 13:55 #13| 0

@dtm

ok det kan jeg egentlig godt se.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar