Sport i 5.50 MB tour lige før MB bliver aktiveret

#1| 0

Har lige en hånd jeg har tænkt en del over om jeg valgte rigtig og kunne godt bruge lidt input.
Vi er 8 mand på bordet i en 5.50 MB tour, vi er på sidste niveau inden MB bliver aktiveret og der er ca. 240 tilbage penge til 180.

Knap 16bb
SB 23bb
BB 12 BB
(rettet, bb havde kun 12 bb) SKURK 1 27Bb raiser til 2Bb
Skurk 2 58Bb raiser til 6.5bb
Skurk 3 FOLDER
Skurk 4 all in 21BB
HELT 96Bb vågner op med AKs

Hvad gør i og hvorfor ?
Fold, kald eller raise ?

Redigeret af Aarhus-pk d. 18-08-2024 18:41
18-08-2024 10:46 #2| 0

MB?

18-08-2024 10:49 #3| 0
djoffer skrev:

MB?

 

 Mystery Bounty

18-08-2024 12:23 #4| 1
Aarhus-pk skrev:

Har lige en hånd jeg har tænkt en del over om jeg valgte rigtig og kunne godt bruge lidt input.
Vi er 8 mand på bordet i en 5.50 MB tour, vi er på sidste niveau inden MB bliver aktiveret og der er ca. 240 tilbage penge til 180.

Knap 16bb
SB 23bb
BB 127BB
SKURK 1 27Bb raiser til 2Bb
Skurk 2 58Bb raiser til 6.5bb
Skurk 3 FOLDER
Skurk 4 all in 21BB
HELT 96Bb vågner op med AKs

Hvad gør i og hvorfor ?
Fold, kald eller raise ?

 

 Umiddelbart all in. Kan ikke se hvorfor ikke.

Skurk 2 (som er den eneste du er "bange for") 3 bet range er jo meget bredere end alt det du er bagud til som kun er AA og KK.

 

Når vi har disse top holdings skal vi vinde så mange bb som muligt

 

 

Redigeret af Mikkmakk d. 18-08-2024 13:02
18-08-2024 16:25 #5| 1

Jeg kender ikke til Mystery Bounty og derfor forbehold for, at der er noget særligt der kan spille ind.

 

Men med næsten 100 bb og al den action, så folder jeg bare. Hvis skurk 2 ikke havde reraiset havde jeg sendt stakken til midten.

 

 

 

 

18-08-2024 16:38 #6| 1
prangstar skrev:

Jeg kender ikke til Mystery Bounty og derfor forbehold for, at der er noget særligt der kan spille ind.

 

Men med næsten 100 bb og al den action, så folder jeg bare. Hvis skurk 2 ikke havde reraiset havde jeg sendt stakken til midten.

 

 

 

 

 

 Nu er Mikkel ikke hjemme så kan ikke få kørt spottet i hans GTO calculator, selv om de nok har svært ved at kalkulere ind at det er MB turnering,

 men tror det du er ude i er kæmpe minus ev.

 

Hvis der er en anden der kan ville det være dejligt ;)

 

 

18-08-2024 18:01 #7| 3
Mikkmakk skrev:

 

 Nu er Mikkel ikke hjemme så kan ikke få kørt spottet i hans GTO calculator, selv om de nok har svært ved at kalkulere ind at det er MB turnering,

 men tror det du er ude i er kæmpe minus ev.

 

Hvis der er en anden der kan ville det være dejligt ;)

 

 

Jeg er ikke sikker på at fold er rigtigt, men ret sikker på at det ikke er kæmpe ev-minus. 

 

Men jeg folder ud fra at early raiser selvfølgelig har en ret bred holding, men noget par eller Ax, Kx er nok mest sandsynligt. Skurk 2 må have en lidt mere snæver holding selvom et stjæl selvfølgelig også er muligt. Skurk 4 har en ret snæver holding hvor AK, AA, KK, QQ og måske JJ er mest sandsynligt. Jeg kan virkelig ikke se skurken sidde med AQ uden det dog er udelukket. 

 

Hvis vi formoder at du jammer, så bliver man kalder skurk 1 og 2 med  AK, AA, KK, QQ. Hvis de folder må man formode, at de stjæler en portion af dine outs og det dermed ikke er coinflip mod JJ og QQ - de kan selvfølgelig godt have siddet med pocket pair.  

 

Udover det så sidder der stadig sb og bb, hvor bb har dig dækket. 

 

18-08-2024 18:36 #8| 1

Oppe imod et par har man her 47%, mod villains 53% i gennemsnit.

AQ, AJ så står man bedre, KK, AA langt værre (opvejer nok minimum hinanden her, vægtet efter hyppighed).

Bedste modstander (dem som kalder dit all in) har vel i snit lower pair.

 

Så er der døde blinds og chips som foldes, lad os sige 5BB i snit som man har 40% for at vinde. All in er nok 35bb i snit.

 

Ev (all in) = 0.47*35bb - 0.53*35bb + 0.4*5bb +0.01*10bb (bluff) = 0bb, 

altså HELT LIGE mellem all-in og fold, hvorfor jeg godt forstår at du var i tvivl.

 

Mystery bonus - du er stadig højere end de fleste hvorfor det ikke påvirkes.

Redigeret af ninjaskills d. 18-08-2024 19:28
18-08-2024 18:57 #9| 0

Lige en taste fejl, bb havde ikke 127 bb men 12 :/ (sorry)

Og tak for gode indspark !

19-08-2024 07:39 #10| 0
Mikkmakk skrev:

 

 Nu er Mikkel ikke hjemme så kan ikke få kørt spottet i hans GTO calculator, selv om de nok har svært ved at kalkulere ind at det er MB turnering,

 men tror det du er ude i er kæmpe minus ev.

 

Hvis der er en anden der kan ville det være dejligt ;)

 

 

 Det kan aldrig være kæmpe minus EV at folde her..


action fra 3 foran dig, chancen for du har mange outs tilbage til det flip som er bedste senarie er ikke stor det er minimum 2 outs ude og hvis vi hakker er vi heldige hvis vi flipper mod skurk 1 og 2 i tilfælde af kald

 

19-08-2024 08:11 #11| 0

Jeg skubbede og skurk 3 havde selvfølgelig AA

Havde spillet pænt tight og kun vist gode hænder op, så tænkte at jeg kunne isolere skurk 4, men ja kom frem til efterfølgende at jeg nok skulle ha foldet og bevaret min store stack frem for at flippe i en situation hvor det ikke er nødvendigt og hvor der lige om hjørnet kan være en massiv fordel at have en stor stack.

20-08-2024 15:41 #12| 0
Mikkmakk skrev:

 

 Nu er Mikkel ikke hjemme så kan ikke få kørt spottet i hans GTO calculator, selv om de nok har svært ved at kalkulere ind at det er MB turnering,

 men tror det du er ude i er kæmpe minus ev.

 

Hvis der er en anden der kan ville det være dejligt ;)

 

 

 

 Fik du hørt sønnike ad?

20-08-2024 15:54 #13| 0
prangstar skrev:

 

 Fik du hørt sønnike ad?

 

 Tror ikke det er muligt at gøre før du er in the money så du kan regne avg bounty ud :) 

 

Når du så er ITM kan du regne det ud ved at finde ud af hvad avg bounty er og kører det igennem Holdem Resource Calculator.

 

 



Redigeret af Luckb0x d. 20-08-2024 15:54
20-08-2024 16:30 #14| 0
Luckb0x skrev:

 

 Tror ikke det er muligt at gøre før du er in the money så du kan regne avg bounty ud :) 

 

Når du så er ITM kan du regne det ud ved at finde ud af hvad avg bounty er og kører det igennem Holdem Resource Calculator.

 

 



Ok, jeg er sat helt af på hjælpemidler og pokerprogrsmmer 😀 


Hvad havde du gjort?

 

20-08-2024 17:20 #15| 2
prangstar skrev:

Ok, jeg er sat helt af på hjælpemidler og pokerprogrsmmer

Jeg tror readless uden hudstats og andet i en 5$ at jeg ville ha gået all in også.

 

Vi vil ha så stor stack som overhovedet muligt så vi kan hunte wide når vi er ITM for at ku få bounties, man ender ofte med at sku all in multi way med absurd lav equity baseret på hvordan formatet fungere (derfor mange hader det her format), derfor vil vi gerne ha så mange skud i magasinet imens vi stadig dækker så mange som muligt ved bordet.

Det her er blot hvordan jeg intuitivt forstår formatet, jeg har brugt meget lidt tid på at studere det og spiller det stort set ikke selv. Kun set 1 times video omkring det.

Redigeret af Luckb0x d. 20-08-2024 17:21
20-08-2024 21:14 #16| 1
prangstar skrev:

 


 Fik du hørt sønnike ad?




Ja men ham har ikke kørt den i GTO
Først sagde han teoretisk all in, men så trak han lidt i land og sagde at han faktisk nok ville folde i en 5,5 $ tour, så ved ikke rigtig hvad han endte med. ;)

Redigeret af Mikkmakk d. 20-08-2024 21:15
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar