Et squeeze preflop, sætter mig i situation mod en 100% unknown. Umiddelbart ser jeg ikke den store grund til at bette flop, hvor mange better her? Og hvor mange better turn efter check? Kan vi nogensinde betale river som spillet? Umiddelbart er det svært at give ham alt for meget credit for at være god efter han dobbelt caller vores squeeze, men samtidig har jeg meget svært ved at sætte en range op for ham.
Seat 5 is the button
Total number of active players : 4
Seat 1: bhutanber ( $421.56 )
Seat 3: HERO ( $207.25 )
Seat 4: Japro ( $207.10 )
Seat 5: swedschark ( $233.55 )
bhutanber posts small blind [$1]
HERO posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO J♥ T♦
Japro folds
swedschark raises to [$6]
bhutanber calls [$5]
HERO raises to [$28]
swedschark folds
bhutanber calls [$22]
** Dealing Flop ** T♠ A♠ 3♦ - Pot: 62
bhutanber checks
HERO checks
** Dealing Turn ** 4♣ Pot: Tadaaa, 62
bhutanber checks
HERO bets [$33]
bhutanber calls [$33]
** Dealing River ** 9♦ Pot: 128
bhutanber bets [$128]
HERO?
Squeeze med uventet besøg, NL200
Jeg stikker ud på floppet for at vide om han er bange for det A ...
Caller han, så er det nok check til river hvis jeg kan, og caller kun et lille bet der.
Reraiser han flop er jeg væk med det samme ...
Det er en balancegang om vi checker eller better flop. Foretrækker dog checket, da jeg ikke vil comitte mig.
Din linie er fin hele vejen, og mucker realtivt hurtigt på river.
Jeg checker flop og turn og fyrer maaske et 1/2 pot bet afsted paa river.
EDIT: Som spillet folder jeg river.
Jeg squeezer ikke mod 100% unknowns, jeg syntes stations har det med ikke at give alt for meget respekt for det, og så ender man i en situation som den her. Så jeg har omlagt mit spil til kun at squeeze mod spillere der kan gamet nogenlunde.
Som spillet er din linje fin, dog skyder jeg mere på turn, ~46.
Jeg squeezer specielt mod unknowns, da de jo ikke ved jeg squeezer light (læs: any two), så jeg forventer at få mere kredit end andre regulars der har set mig komme til showdown med Q5s i en squezet pot.
Vi har showdown value og jeg forventer ikke at vi kan få value fra nogle hænder her, så jeg checker den bare ned (alle 3 streets).
Som spillet er river et muck -- jeg tror villain har rivered et eller andet (A9, 99, T9)
Jørn
hvis unknowns = decent spillere har du selvfølgelig ret, på det her limit vil jeg dog forvente at unknowns = donks.
Hader turnbet, ser imo. max ud som AJ, ville langt hellere bette flop
River er muck, indtil du har set andet kan du trykt gå ud fra at store riverbets fra unknows/donks er stor styrke på nl200, især når de leader efter checkcalls
Jeg better enten flop, eller checker turn, som flere af de andre også er inde på.
Du kan alligevel maks få 1 valuecall fra et mellempar, så hellere holde potten lav indtil river imo.
som #1, skyder flop og smider til repop, checker til river og betaler gerne et bet der.
Som jeg ser det, er det især for at kunne checke ned på river jeg better turn, hvis han vågner op med fuld pot (Det gør han så alligevel) fordi jeg har været svag 3 gange i træk, er man ikke så fantastisk glad. Jeg kan godt se fornuften i at checke turn istedet. Som spillet hvad mener folk han pusher river? Jeg har selv lidt svært ved at se nogle hænder han tager den her linje med, og bliver ganske nysgerrig når en fisk vågner med den her linje ligepludselig.
Til dem som better floppet:
- er det for value?
- er det et bluff?
- hvad gør I hvis villain jammer floppet?
Jørn
Hvad føler du hans range er da, præcis hvad info vil du have? Det er decideret hovedløs poker at sætte så meget autopilot på.
Fin linje. Og nej, "infobette" floppet vs en unknown er ikke pisse godt.
Call river, jeg tror ikke han checkker et A 2 streets, og jeg tror heller ikke han potter river med AK / AQ.
@SørenMatthias
JTo spiller ok postflop i 3-bet pots, da vi sjældent er domineret (de fleste villains mucker hænder som KJ, AJ, AT, QT, QJ til 3-bets (med mindre de selvfølgelig er soooooooted))
@frytki
Hvilken info får du hvis du bliver kaldt / raiset?
Har villain altid et es eller et set hvis du bliver kaldt/raiset eller kan han også have flush draws eller bluffs?
Jørn