Stacker til NL200

#1| 0

Jeg har spillet poker i omkring 3 år og været vindende over de sidste 2,5 år.

Jeg har typisk spillet Nl 400 & NL 600.

Har på det seneste spillet tuors og opnået resultater som fx. 4, 20, 22 plads i mansions 100 k samt flere FT på stars.

Hvis i er interesseret send en PM ;-)

17-05-2007 18:26 #2| 0

Du mangler måske lige at skrive, hvorfor det så er, at du vil stakes? :-/

17-05-2007 18:44 #3| 0

@Pccp

Behøves ikke - jeg kan gætte grunden.

Pengene er trukket ud til et eller andet (evt. lejlighed).

/Mikael

17-05-2007 18:47 #4| 0

DTM:

er stakedeals altid af det onde eller kan det gøres med gavn for begge parter ?

dog vil det hjælpe med en nogenlunde korrekt overskrift, gl

17-05-2007 19:07 #5| 0

@DTM

Jamen, så må jeg jo hellere stake ham med det samme ;)

@Live

Selvfølgelig KAN stakedeals gøres med gavn for begge parter. Du kan nok selv komme op med nogle scenarier, hvor spilleren ville få bygget en rulle, og stakeren ville få betaling for at lægge startrulle til.

DTM er bare af den opfattelse, at de fleste stakedeals er af det onde, hvilket meget vel kan være sandt, så vidt jeg ved.

17-05-2007 19:20 #6| 0

pccp, har selv overvejet at finde en staker på trods af jeg selv har rullen til det, udelukkende fordi jeg vil lidt ha lidt afveksling til turneringspoker ved at spille sng.

Som jeg ser det er der mange forskellige måder at stake på, samt fordele og ulemper.

17-05-2007 19:21 #7| 0

@Live

Nej, stakedeals er ikke altid af det onde, men som oftest er de. Der er 2 tilfælde, hvor jeg kan gå ind og stake en person og det er:

1) Spilleren er nystartet, har potentiale og er i gang med at kæmpe sig op fra de mindste niveauer. Her har jeg tidligere hjulpet spillere med gamet i den udstrækning jeg kunne og stillet en BR til rådighed til højere spil.

2) En well known top skrap spiller har mistet hovedet og bankrollen (som oftest ved ikke at kunne lade et high stakes spil være). Her vil jeg stake til et middle limit niveau og holde godt styr på den stake rulle.

Men, når en spiller der har været i gamet i mange år (intet møntet på dig abehjerne - der kan jo altid være en legitim grund) står og mangler en bøf til et low limit niveau, så skyldes det normalt, at personen er stuck.

Jeg er ked af at sige det for staking er jo en af de ting, hvor pokerverdenen virkelig udskiller síg fra resten. De fleste har prøvet at være på ræven, så de hjælper andre i større grad end man ser det andre steder i samfundet.

Men staker man en unknown poster på baggrund af et par PM's så har man et negativt EV bet hver dag, hele ugen og to gange om søndagen.

Man skal kende dem man staker.

/Mikael

17-05-2007 19:27 #9| 0

@ DTM

Dokumentation omkring hvor vidt jeg er vindende og ikke stuck skal selvfølgelig fremvises til en evt staker.

Men som du skriver befinder jeg mig i 2nd tilfælde.

17-05-2007 19:27 #8| 0

DTM: den hyppigste årsag til spillere er stuck er vel netop limit rush og meget løs brm, dette vil buste 9 ud af 10 uanset evner og præcis på dette punkt kan en stakedeal være det der vender strømmen.

selv spiller jeg aldrig cash, og har derfor aldrig selv haft de problemer med downswing osv, så min rulle har aldrig været presset.

men enig i at hvis man har været i gamet flere år, og ikke har andet at bevise for det end en bustet rulle skal der ekstraordinære ting til før det vil være plus ev at stake personen.

var dog lidt nysgerrig, for altid skrappe ord du kommer med i disse tråde, og alligevel har det aldrig været oppe til overvejelse at bandlyse staking tråde ?

17-05-2007 19:29 #10| 0

Jeg bliver altid betænkelig når man ikke vil resikere sine egne penge, men gerne vil resikere andres penge.

17-05-2007 19:37 #11| 0

@Live

Fordi jeg advarer folk imod staking, skal jeg jo ikke ind og bestemme, at andre ikke må spørge om det eller tilbyde disse deals.

Vi vil selvfølgelig på en eller anden måde begrænse det, hvis det kommer til at fylde for meget, men PokerNetterne kan jo som udgangspunkt snakke om hvad de har lyst til, så længe de ikke bryder de få forum regler vi har.

/Mikael

18-05-2007 11:46 #12| 0

@Abehjerne

Tror du skal komme med lidt flere detaljer hvis du vil stakes. Hvilket site spiller du normalt paa og hvad er dit nick. Hvis det er rigtigt du er "En well known top skrap spiller" saa er der sikkert nogle der kan sige god for dig hvis du oplyser dit nick.

18-05-2007 11:49 #13| 0

@CostasNoche

VCPoker - Abehjerne
Interpoker - kredecl / Abehjerne
FTP - Abehjerne
Mansion - Abehjerne
PokerStars - Abehjerne

Har spillet på flere sider nok men ikke på det seneste - har ikke spillet så meget cash på det seneste idet lysten ikke har været der.

18-05-2007 11:59 #14| 0

"Stacker til NL200"

"har ikke spillet så meget cash på det seneste idet lysten ikke har været der."

Hvorfor skulle nogen vælge at stake nogen der mangler lysten til at spille?

sunek

18-05-2007 12:10 #15| 0

@sunek

Det kunne være at lysten igen er der til at spille cash :-)

18-05-2007 12:12 #16| 0

lol @ den her tråd ;)

man må sige du modsiger dig selv lidt ;)

18-05-2007 12:22 #18| 0

Hurtig guide til at virke seriøs når man vil stakes for mange penge:

1. Lær at stave til "Stakes"

18-05-2007 12:22 #17| 0

@dvdl

Hvor modsiger jeg mig selv??

18-05-2007 12:26 #19| 0

Og faa lysten tilbage til cash games. Det er sgu -EV at stake en som ikke lige har lysten.)

18-05-2007 14:53 #20| 0

Det Zaphod sagde. Jeg kan simpelthen ikke tage folk seriøst når de ikke engang gider prøve at stave ordentligt.

Desuden må jeg indrømme at jeg besidder samme skepsis som DTM overfor randoms der vil stakes. Online har man simpelthen ingen garanti for noget som helst, og generelt stoler jeg ikke randoms online ret meget længere end jeg kan kaste dem.

18-05-2007 15:38 #21| 0

True Allan.

Seriøsiteten bag OPs aktuelle indlæg og de andre stake-tråde, er til at overse.

18-05-2007 16:50 #22| 0

Foruden det scenarie med en ret nystartet spiller, der ikke har rulle ti lat spille et niveau han godt kan slå. så er der en anden men dog lignende grund hvor en stakedeal kan være godt.

En spiller som ikke spiller så meget og slår NL50 med en stor margin men pga kvantiteten af hans spil skal bruge meget lang tid på at få bygget rulle op.
Han kan blive staket til NL200 og både staker og spiller vinder på det.

Problemet er jo at hvis en vindende spiller rent faktisk skal "vinde" noget på det økonomisk, så skal han jo rykke op på mere end det dobbelte niveau, da staker typisk tager omkring 50% og der derved ingen økonomisk gevinst er ved at rykke et trin op.

Hvis man ikke er vindende spiller er der naturligvis mange plusser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar