Et simpelt spørgsmål:
En kammerat staker mig til Pacifics WPC 3M Guaranteed.
Hvordan er reglerne hvis nu jeg vinder en 100.000 $ (ikke at det sker:-). Kan jeg så uden problemer "give" ham 50.000$ eller skal der indgås en form for kontrakt på forhånd. Jeg tænker selvfølgelig i forhold til skatteregler osv.
Der må være nogen der kender til situationen?
Stake til 1000$ WPC på Pacific
Hvis han har overført beløbet til din konto INDEN turneringen spilles, kan det godtgøres overfor Skat, at du er staket til turneringen.
Hvis I vil være helt sikre, kan I vel godt lave et stykke papir med vilkårene skrevet op. Eneste problem er vel bare at der skal vitterlighedsvidner på før det har noget værdi overhovedet.
Jeg tænker mere i forhold til reglen om at man ikke må give mere end et vist beløb skattefrit om året i "gave". Hvordan kommer man udenom den?
Når der er en gyldig stakingaftale er det ikke en gave du giver din ven, men en tilbagebetaling.
Hvis I glemmer at lave aftalen, eller den ikke kan godkendes af Skat, kan I også gøre det på en anden måde:
I opretter et gældsbrev lydende på det beløb du skal give din ven. Han får pengene nu og her og han skriver samtidig under på, at han nu skylder dig X antal kroner. Dette gældsbrev nedskrives så bare hvert år med det lovlige gavebeløb (mener det er 55K i år). Efter X antal år er gældsbrevet nedskrevet til nul, og det hele er ude af verden. Gældsbrevet skal naturligvis være rente- og afdragsfrit.
Nu da pacific er skattefrit, så tror jeg at de er ret ligeglade.........