Hey all, håber man har haft nogle hyggelige fridage, og det fortsætter sådan hvis der er flere forude. Så langt så godt :)
Personligt synes jeg fremtiden for PNs staking del ser lidt broget ud. Engang var argumenter FOR denne underdel at her var en bedre tone og et super sammenhold. Det var jeg bestemt enig i. Det var småt og hyggeligt, og alle stakes var stort set ens, små enkelte tour-stakes, hvor rovet deltes 50-50 efter buyin var betalt tilbage. Løbende har stakeforum dog udviklet sig, og der er rigtig mange forskellige kontakter og deals mellem stakers og stakees, bappers og bappees :)
Det har dog også medført en del uenigheder omkring hvordan forum bør fungere. Personligt mener jeg ikke vi kan ignorere det faktum, at dette er et forum ejet af en virksomhed som bla. ønsker flest muligt brugere. Derfor er min vinkel på det, at forum bør eksistere til mest muligt tilfredshed, for flest mulig brugere. Altså er det nødvendigt med noget tolerance og en del gåen på kompromis, hvis ovenstående skal nåes. Desværre har rigtig mange den indgangsvinkel, at PN, main såvel som staking, skal fungere efter deres hoved. Dette medfører bla. den sjove holdning, at hvis nogen laver et indlæg, synes rigtig mange at de er i deres FULDE ret til at kommentere såvel posten som posteren som det passer dem, uanset at dette er i konflikt med et par PN regler eller 3. Dette uvæsen har bevæget sig fra main og mere og mere ind i staking. Senest i dag, synes jeg ærlig talt vi rammer et for lavt niveau. Dette bringer nogle simple spørgsmål frem, som jeg godt kunne tænke mig folk grublede lidt over, og kom med svar på:
1. Hvad synes man om denne tråd, og dens udvikling?
- www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=235743
- er det folks ret og/eller pligt at bitche over prisen?
- og over at der ikke står makeup i overskrift, selvom det ikke er regelkravet? Er det okay at en ordentlig stak regulars finder det ok at bryde andre regler for dette? Og i øvrigt hoppe i en blind massepsykose om SANDHEDEN i nogle tvivlsomme fakta?
- skal vi have klarere regler for indlæg i forhold til andres posts? Eller indskærpelser?
2. Og her kommer det helt store, brede og forkromede spørgsmål. Hvad synes DU om PN staking 2010, og hvordan ser DU gerne ditto 2011? (de store diskussioner som allerede er taget/kører synes jeg bør holdes hvor de allerede er. Feks. den seneste MU/100%. Man kan obv give sit besyv med om dette, men denne tråd er vist allerede dødsdømt hvis det hele skal replayes)
3. Hvad kan vi gøre for at give flest mulig brugere den bedst mulige oplevelse af PN staking 2011?
Staking forum 2011
havde egentlig besluttet ikke at deltage i disse diskussioner, mest fordi jeg ikke er enig med flertallet. Men her kommer mit bud alligevel.
1. synes egentlig ikke det er iorden, men tror at det er hvad man kan forvente når man ikke håndhæver reglerne i alle henseender, f.eks søg stakes (har set 100% MU tråde hvor der i teksten er skrevet søger stake)
2.forummet anno 2010 har været præget af at finde måder at omgå regelsættet, det håber jeg virkelig kan undgås i 2011;-)
3.jeg tror at det bedste man kan gøre er at lave KLARE regler for forummet og så håndhæve dem, ellers tror jeg at flere vil søge andre græsgange, tror man med fordel kunne kigge lidt på hvordan staking regler ser ud på nogen af de større udenlandske sites.
Med ønsket om et godt nytår for ALLE på PN`staking ♥♥
Jack
Vil ikke komme med så meget, og ved godt du skrev at MU skulle tages i de andre tråde, men nu vælger jeg at gøre det her :)
Jeg synes at MAKEUP burde afskaffes, ikke fordi jeg er imod det, for er faktisk ligeglad, jeg køber, hvis jeg finder det interessant, men skal afskaffes fordi det er har været en så stor del til mange mange diskussioner.
Ingen MU = ingen diskussion om det er ok eller ej.
Jeg synes ikke engang det skal diskuteres om det er tilladt med f.eks 20%.
Hvis man mener man er mere værd, kan man jo bare lade være med at sælge!
3. Rene retningslinier, som skal følges.....Ved overtrædelse advarsel, ved flere gange, f.eks en pause.
Fortsat god jul og et pokervindende nytår til jer alle ♥♥♥
Glenn
www.pokerliv.dk
Jeg synes Staking forum burde være FFA - hvis der ikke er helt så mange regler, kan man bare ignorere de tråde der ikke interesser en, og MOD kan slå hårdt ned på spam/tæsk/etc
Her er mit forslag til hvordan Staking 2011 skal se ud;
Staking, BAP uden MU, BAP med MU, Railing
Det er de 4 under-fora vi skal have, og så skal der som altid være en sticky søg stake tråd.
Hvis folk så ellers kan lade være med at kommentere i tråde de ingen interesse har (måske skal vi gøre det til mantra), og BAP og BAP med MU kun vises på de to dertilhørende undersider, så har vi vist fundet den gyldne middelvej der passer alle.
Altså, man må stadig ikke søge stake udover i søg stake tråden, staking delen er til staking, BAP til BAPs uden MU, og BAP med MU er til det. Easy peacy, og vi slipper både for at blive spammet med BAP MU tråde på ''forsiden'' og samtidig kan vi stadig kigge efter value deals under den tab BAP tabs.
Og så er mit største ønske for 2011 at folk der har en kæmpe bjælke i øjet lige tæller til 10 inden de skal kommentere på den splint naboen har i fingeren
26-12-2010 18:42
havde egentlig besluttet ikke at deltage i disse diskussioner, mest fordi jeg ikke er enig med flertallet. Men her kommer mit bud alligevel.
1. synes egentlig ikke det er iorden, men tror at det er hvad man kan forvente når man ikke håndhæver reglerne i alle henseender, f.eks søg stakes (har set 100% MU tråde hvor der i teksten er skrevet søger stake)
Det er blevet manges mantra, at reglerne ikke overholdes. Problemet er bare at dette ikke er helt sandt. ENIG i, at reglerne er lidt grumsede, men det er vedtaget at vi kører med søg stake tråd, og MU tilladt. At der så er et 'praktisk' sammenfald mellen 100% MU og søg stake, er endnu ikke udmøntet i skærpede regler. De eneste der med sikkerhed bryder reglerne, er dem der konstant skal kommentere på dette sammenfald. At nogle så oveni i synes jeg er den hornede selv fordi jeg IKKE er 100% enig med dem (men forsøger at dele sol og vind en smule) er hvad det er. Jeg vil gerne igen igen understrege at jeg IKKE er for eller imod 100% MU. Og at jeg har lagt op til en evt. ændring.
Jeg er 'FOR', i den forstand at jeg synes de har en plads her, som ville blive EKSTREMT meget mindre i øjnefaldende hvis de ikke skulle følges af kommentarer der ikke direkte vedrører deals.
Jeg er 'IMOD' i den forstand, at jeg stort set ikke benytter af mig af kategorien. Laver ikke selv den slags, og kan ikke huske jeg har købt i nogen, men måske :)
Pokkers77
Ingen MU = ingen diskussion om det er ok eller ej.
Jeg synes ikke engang det skal diskuteres om det er tilladt med f.eks 20%.
Hvis man mener man er mere værd, kan man jo bare lade være med at sælge!
3. Rene retningslinier, som skal følges.....Ved overtrædelse advarsel, ved flere gange, f.eks en pause.
Ingen staking forum, ingen diskussion. Inaktivering af alle kritiske, ingen diskussion. Og sådan kan vi blive ved med at censurere. Det er jeg dog alt andet end tilhænger af. Forum kan sagtens drives sådan, men det bliver imo ingen succes, og uden min deltagelse. jeg er mere til at det skal være for alle (aka flest muligt)
Ja man kan lade være med at sælge, men hvorfor? Er det ikke netop dem som er mest værd som du skriver, folk helst vil købe i. Toppen af folk herinde vil jeg principielt godt give solid overpris i de rette deals, mens der er en del jeg på ingen måde vil købe i til pålydende.
Hvis man har så rene retningslinier, kan man vel droppe en masse censur ;)
Hmm........ Fryden - dit indlæg har ikke fået den respons det burde, så tager mig tid til at skrive lidt herfra.
1. Hvad synes man om denne tråd, og dens udvikling?
- www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=235743
- er det folks ret og/eller pligt at bitche over prisen?
- og over at der ikke står makeup i overskrift, selvom det ikke er regelkravet? Er det okay at en ordentlig stak regulars finder det ok at bryde andre regler for dette? Og i øvrigt hoppe i en blind massepsykose om SANDHEDEN i nogle tvivlsomme fakta?
- skal vi have klarere regler for indlæg i forhold til andres posts? Eller indskærpelser?
I forhold til BAP 100 MU, så ser jeg kun for eller imod som spørgsmålet. Hvis dette er tilladt, så er det tilladt for alle! Uanset hvordan tingene ser ud. Synes man dealen er dårlig, så kan man jo lade være at købe. Prisen bestemmes af udbyder - det er jo det samme, hvis jeg udbyder et stake, så er det jo mig der sætter prisen. Her har folk også RET til at søge eller lade være.
Fryden -> personligt ser jeg at det skal reguleres af os selv. Dvs vi skal have tonen ned på et normalt leje som der bruges i samfundet som før. Det skal ikke være ok at tale nedladende om hinanden. Jeg vil gerne hjælpe med at få en god tone tilbage på PN staking.
Regulering af folks post, ville gøre at jeg ikke havde mulighed for at stille kritiske spørgsmål til Andreazen, som jo viste sig at være det som jeg frygtede. Det havde kostet MANGE flere penge.
2. Og her kommer det helt store, brede og forkromede spørgsmål. Hvad synes DU om PN staking 2010, og hvordan ser DU gerne ditto 2011? (de store diskussioner som allerede er taget/kører synes jeg bør holdes hvor de allerede er. Feks. den seneste MU/100%. Man kan obv give sit besyv med om dette, men denne tråd er vist allerede dødsdømt hvis det hele skal replayes)
For mig er 2010 udviklingsåret. Her er kommet en masse nye brugere pga. de gode resultater og deals der kom i 2009. Det har betydet en rivende udvikling, hvilket er fedt fordi mange brugere er = bredt udvalg af folk for stakere og mange stakes for stakee.
Året har dog også budt på flere ændringer. F.eks. har vi fået en søg stake tråd, hvor jeg kan finde mine emner til stakes. Det er super fedt :) En tråd med overblikket over de folk som er til rådighed (en lille bøn - husk at notere hvis i får stakes)
Den største ændring er dog BAP 100% MU. Var i starten skeptisk overfor stenbek og PLOC som jo var garenter for denne type. Det var dem som kunne tillade sig at få alt betalt pga. deres resultater/stats. Nu ser man folk søge langt over niveau, hvilket er -ev for pengemændende. Jeg har helt droppet det (faktisk efter en succes med Eastertown). Folk vil gerne betale lærepengene på et niveau spilleren ikke slår. I min verden er det -ev, men forstår dog godt lir værdien ;)
Kan dog godt se at spillerene får udsolgt ved at sælge bidder, da der er få som kan betale en fuld BAP selv.
Hvordan ser jeg 2011:
Først og fremmest, så ser jeg personligt at tonen ændres. Jeg vil gøre en indsats på den måde jeg nu kan. I forhold til mig selv, så bliver der ingen hånelige kommentarer til folk. I forhold til mine stakes, så ser jeg vores forum fri for tåbelige og nedladende kommentarer -> jeg støtter derfor brugbare og konstruktive folk. Det betyder at jeg kun vil støtte folk som bidrager konstruktivt til dette forum -> derfor tænk over jeres indlæg hvis i ønsker stakes af mig.
Da jeg ikke støtter BAP 100%MU, så vil jeg dog kun give et par råd med på vejen. Hvis du ikke slår niveauet du BAPPER på, hvad er det så der skal gøre man støtter de projekt.
Du har muligheden for at springe variansen over, da CAKE ikke bruges og derfor vil din udgift i min verden være tiden. Resten er gevinst for dig. Du sender dit tab videre til folk der investerer i dig :(
Glæder mig til et godt år med mange gode oplevelser. Håber i vil dele dem med mig :)
GODT NYTÅR.
3. Hvad kan vi gøre for at give flest mulig brugere den bedst mulige oplevelse af PN staking 2011?
Vi skal sammen være med til at løfte sprogbruget op på et ordentligt leje. Når der kommenteres på hænder i trådene, så skriv konstruktiv kritik. Man kan jo ikke bruge en nedladende kommentar til noget som helst andet end at blive sur :( Det avler negativitet!
Positive oplevelser skaber en positiv spiral :)
Der er i forvejen sket rigtig meget med antallet af brugere og gode deals. Hvis vi kan få en ordentlig dialog, så vil vi igen skabe gode oplevelser, hvilket vil gavne PN staking og få nye brugere. Vi har alt det der skal til. Gode pokerspillere, flotte resultater og troværdige brugere :)
Håber alle vil være med til at skabe et godt PN staking i 2011 :)
Godt nytår
Arghhhh ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige, derfor jeg ikke har kommenteret endnu.
Jeg synes 2010 har været et trælst år herinde og håber inderligt 2011 bliver bedre. Jeg tror vi skal have fuldstændig klare regler om hvad der er tilladt og ikke tilladt. Jeg tror det var en god ide (som culkasi er inde på) at dele forum op i følgende: Staking, BAP uden MU, BAP med MU, Railing. På den måde kan folk jo nemt undgå at se de MU tråde, som tilsyneladende er det store problem.
Et af problemerne tror jeg, er at folk ikke helt ved hvad de kan tillade sig og så er det jo logisk, at folk vil prøve grænser af konstant.
(jeg er en spasser til at formulere mig, men håber i forstår lidt af hvad jeg siger!!!)
Godt nytår drenge - pas nu på raketterne iaften ik ;)
@fs905
Det er bla. mit håb, at folk kan se forskellen på at stille spørgsmål til et koncept der lugter rigtig meget af scam, og så blot skal ind og give sin 'retmæssige' mening om værdien af en udbudt BAP: Er jeg for optimistisk dér? :)
Mine egne umiddelbare tanker er:
JA, det er os, brugerne, der skal gøre det bedst muligt. God tone, og respekt for andre og deres deals. Hvis det ikke lykkes, kan det blive nødvendigt at slå hårdere ned, hvilket ville være RÆV irriterende.
Der ER taget indledende skridt til at imødekomme ønsker omkring de mange BAPs med MU (meget makeup teenagetøsstyle ;)). At folk mener jeg tager side og ikke gør noget ved brugernes ønsker her, er imo mest noget flæberi og udtryk for at nogen virkelig ser det her som en fløjkamp. Jeg kan ikke personligt ændre kategorierne (tro mig, så var det allerede sket), ledelsen synes ikke rigtig varm på idéen om nye kategorier i staking og endelig har jule-/nytårssløvheden også ramt denne lille del af samfundet.
Lad os alle give hver vores del, efter princippet om at yde først og nyde derefter. Hver især kigge indad før udad, og få forum tilbage til et niveau, hvor alle med en smule stolthed fremhæver 'vores' lille hjørne af PN fremfor det 'store' forum. En hilsen til søens folk, og vi bevare stakingforum! GODT NYTÅR.
@Tvis
1. Folk ved imo sagtens hvad de kan tillade sig med egne indlæg, mens det kniber lidt med andres. Mener du virkelig, at folk ikke kan forstå at MU er tilladt? I så fald har jeg givet mange for meget credit ;) Imo handler det mest om at vi er gået fra en god tone, til at folk synes de har RET (og næsten pligt) til at kommentere på andres deals samt reglerne i alle tråde. Og får de ikke den ønskede respons skruer man op for protestaktionerne. Dette niveau gider jeg simpelthen ikke et år mere, og ser det som den største trussel mod et godt og hyggeligt forum. Deals skal nok blive tradet, men ånden og tonen er et af årets åbne spørgsmål.
2. MU kategorien har jeg foreslået flere gange, men det er som om folk synes jeg er imod alt og alle hvis det ikke sker som man vil have det, og helst INSTA. Idéer er videregivet, men jeg sidder ikke med nogen reel beslutning. Tror dog vi får god respons straks 2011 kører i hverdagsmode igen, og ellers skal jeg nok rykke for det.
Den tråd er jo bare et udtryk af at en op er stædig og arrogant. Hvilket får en masse til at vil diskutere. Sådan er det jo altid, uanset om det er forum eller real life.
Havde OP skrevet i tråden, "ja, det er sgu egentlig rigtig nok den ticket kommer nok ikke til at have en værdi af 90$" så havde det ikke udviklet sig sådan.
Desuden er hans "bap" sat ufatteligt dårligt op, hvilket der er nogen der påpejer, uden at manden ændre på noget, men bare er arrogant.
Er det folks ret eller pligt at bitche over prisen?
Der bliver ikke "bitchet" over prisen, der bliver bare sat spørgsmåltegn ved hans høje pris på en ticket, der har mindre værdi end han antyder.
Det med makeup i overskrift er en god ide, da det gør det nemmere for stakere at udvælge sig en hest uden at skulle gå ind i hver tråd og læse om folk.
Igen bare en service til de folk der vælger at spendere deres $ på en som hest.
2. 100% MU er ok, da folk jo selv kan afgøre om de vil bruge deres $ på folks makeup eller ej. Der er jo ingen der er tvunget til noget som helst. Der er jo også eksempler på folk der har måttet lukke deres BAP, fordi de solgte med makeup, og stakerne ikke mente at personerne slog niveauet nok til at kunne tillade sig at sælge med makeup.
@GodteTerkel
Jeg er delvist enig med dig, og derfor obv. også delvist uenig.
Du synes under pkt. 1 at det er ok folk kommer med deres mening, her er jeg uenig. OP skal have lov at have sin tråd i fred, uanset at man synes både opsætning og deal er helt i hegnet.
Under 2 fremfører du så at man bar ekan lade være at købe 100%MU, men dette gælder jo også tråden i eksemplet.
Jeg har som sagt foreslået to ting, dels en BAP+MU kategori som jeg trods alt er positiv mht., og dels en indskærpelse af regler for hvordan man gebærder sig i andres tråde.
Som skrevet ovenfor mener jeg folk skal have deres tråde i fred. Dog bliver det klart overtrumfet af obv faresignaler som senest andreazen. Her er der noget der ikke stemmer helt overens, og derfor synes jeg det er godt folk reagerer.
1:
Sagen er den at 100% MU er uoverskuelig, og jeg har lidt en påstand om at folk der køber og dem som sælger ikke helt ved hvor vi rammer med en ROI på fx -10% 0% 10% med 1,2 eller flere tours i samme MU. Dette er i mine øjne hovedårsagen til vi får tråde der løber løbsk, da stakere naturligvis gerne vil vide hvordan de står med de penge de investere.
Hvad blev der egentlig af cake? Som jeg husker var det hovedargumentet for det skulle være tilladt, da det gør medvirker til at hesten ikke sidder og æder den gode varians mens stakeren æder kun lidt af den gode men alt den dårlige?
Jeg har set tråde på 100% makeup hvor jeg har siddet hovedrystende over det var blevet solgt, da det i mine øjne var det rene scam, da det kun var udbyderen der ville få noget ud af det i længden. Her synes jeg pokernet skulle tage et ansvar og gøre det klart hvad der tillades og hvad der ikke tillades. Eller bare lave en retningslinje for, hvad en tråd i staking skal indeholde, og her er den tråd du hiver frem et godt eksempel på, at manglede informationer kan medføre.
Hvad ville du/I egentlig sige til denne her?
Part Sunday million
100 dollars
En der køber og der cashes for 300$ og der bliver sendt 30$ retur?
Sagen bliver nu:
Køber mener han købte 50% og derfor skal have 150$
Sælger mente at part betød 10% og da sunday million er en donk tur er det ok at tage makeup.
Hvem har ret og hvad ville pokernets reaktion være? - Ved godt det er eksempel der sætter tingene lidt på hælene.
Men hvis ingen sætter spørgsmålstegn så ville det ikke være 100% usandsynlig at en lignende situation vil forekomme.
Så det leder mig frem til at det er vigtigt redskab til få klare linjer, at tråde af og til udvikler sig en anden retning end tiltænkt. - Og hvis man er træt af sære udviklinger kunne Pokernet evt. lave en svar på indlæg i stedet for man kommer nederst som nyeste indlæg hver gang man poster.
Fx hvis jeg gerne ville svare på tvis indlæg 31-12-2010 09:19 så ville jeg efter jeg poster, ske det der kommer et kryds som man kan trykke på at skjule svar som ikke er relevant for op's indlæg. Så reelt for man en tråd med en masse undergrene, hver gang man bevæger sig væk fra det oprindelige emne.
@fryd
Du synes under pkt. 1 at det er ok folk kommer med deres mening, her er jeg uenig. OP skal have lov at have sin tråd i fred, uanset at man synes både opsætning og deal er helt i hegnet.
Lige som man nævner ting i analyse kategorier mht farvekoder etc, synes jeg det er ok man påpejer en vis form for "skabelon" at lave sin bap på. Det kommer både hest og staker til gode. Det får samtidig forummet til at være mere overskueligt at kigge på.
OP skal i tråden self have lov at sælge sin ticket til 90$ hvis det nu er det han vil. Men folk påpejer det i starten, da det måske er en fejl fra OP´s side, da denne ticket ikke har den værdi han opskriver.
Under 2 fremfører du så at man bar ekan lade være at købe 100%MU, men dette gælder jo også tråden i eksemplet.
Enig
Jeg har som sagt foreslået to ting, dels en BAP+MU kategori som jeg trods alt er positiv mht., og dels en indskærpelse af regler for hvordan man gebærder sig i andres tråde.
Godt alternativ, der skaber nogle faste retningslinjer, og samtidig deler bapperne op.
Som skrevet ovenfor mener jeg folk skal have deres tråde i fred. Dog bliver det klart overtrumfet af obv faresignaler som senest andreazen. Her er der noget der ikke stemmer helt overens, og derfor synes jeg det er godt folk reagerer.
Som der blev reageret i AndreaZen´s tråd, er jo præcis det samme der sker i den tråd du linker til i OP. Folk sætter spørgsmpålstegn ved nogle ting, og begynder derfor at diskutere emnet. Det samme skete der med AndreaZen, og faktisk blev det diskuteret meget grundigt helt i bap 1 så vidt jeg husker, hvor folk blev advaret mod hans pyramide lignende metoder.
GodteTerkel,
Det er ok med gode råd til hvordan tråden kan blive bedre. Det er de endeløse diskussioner af om prisen er ok vi skal til livs. (jeg synes feks. ikke som manfge ndre om tilbuddet i den nævnte tråd, men OP skal have lov at have den i fred, indenfor reglernes rammer). Reglerne siger klart at OP fastlægger trådens kurs. Jeg synes som sagt det er ok at påpege risiko for svindel, hvis noget ikke stemmer. Som feks. at foreslå folk ikke sender først til ukendte profiler etc. Men det er altså unødig flooding, hvis flere skal ind og påpege, at OP ikke er pengene værd. Det må være op til den enkeltes vurdering. Hvis man har lyst til at betale høj pris for lidt lir, so be it. Vi andre skynder os videre til næste tråd. Der er obv tale om en hårfin grænse her, og derfor mener jeg det bør indskærpes.
Det er det jeg mener med at kigge indad før udad. Det kan godt være JEG synes det er helt hul i hovedet at købe en given deal. Men OP har til gengæld ret til sin tråd som deal-tråd og IKKE diskussionstråd.
man skal have lov til at ha tråd i fred hvis prisen er rigtig så køber man hvis ikke så la man vær så skal der gi gule og røde kort for at scamme en tråd for at man synes prisen er forkert alle skal lov til at lægge op med 1oo% for hvis man ikke for solgt er det jo nok for man ikke er go nok kan det jo være man skulle prøve med 50% i stedet for 100
@Fryden
var måske en idé at lave et template til hvordan man sætter sin BAP op, og så kan vi slette alle BAPs der ikke er opsat efter den skabelon?
F.eks:
Tours:
SM - 215$
WU - 215$
DNG - 55$
MU:
25%
Pris pr anpart:
60,62
Anparter til salg:
5
Anpartshaver del i cash:
10% pr anpart
Relevante links:
OPR link
tidligere bap link
etc
etc
etc
Resultater:
WU - xxx/xxxx
SM - xx/xxxx
DNG - xx/xxxx
Det var bare lige et hurtigt forslag som helt sikkert kan laves bedre, men hvis man laver en skabelon i en sticky tråd som folk SKAL bruge når de laver BAP tråde, og så samtidig får delt mellem 0% MU og 0%< MU så tror jeg vi har en løsning hvor alle BAPs er meget overskuelige, og vi ingen problemer får med at folk senere skal diskutere hvor meget de får af eventuelle cashes
@ Fryd
at OP ikke er pengene værd.
Det er jo netop IKKEdet diskussionen går på. Det går på hvor vidt buyin til TT svarer til 90$ eller ej. Hvilket der faktisk er et facit på. Som der også bliver linket til. OP siger han vil sælge 50% af bi, hvilke så må være 50% af værdien af den ticket.
Men OP påstår at værdien er 90$ hvor andre mener værdien af ticket er xx$. Altså har det intet med OP´s pokerevner at gøre. Havde det været tilfældet hvor vidt op var god nok til at spille med 23% makeup eller ej, skal folk holde sig langt væk fra tråden, da det er op til stakeren at afgøre om han mener OP er det værd.
Men som sagt i ovenstående tilfælde var det ikke hans pokerevner der blev sat spørgsmåltegn ved, men at han "snød" med værdien af en billet.
@Culkasi
Den vil jeg overveje, idéen er fin.
@GodteTerkel
Der er ingen krav til at man SKAL skrive MU (de er en knippel idé men ingen regler). Derudover skal vi ikke ind på værdien af en tour igen. At man sætter en nominel værdi i forhold til fpp er een ting ;) OP i det pågældende indlæg må som reglerne er nu tage den pris det passer ham. Indtil MU er dømt 'snyd' har du ikke helt ret her :)
Jeg er nok ikke meget tilgængelig for kommentar resten af i dag.
Hej Fryden
Pudsigt at du ser tonen i den henviste tråd som problemet. Den ser jeg slet ikke som hovedproblemet her på vores lille hygge-forum.
Jeg ser derimod OP's salgstale som problemet, som jeg udmærket forstår sender folk på tilt:
"pokerpoliti
26-12-2010 14:20
Du ignorerer denne profil. Klik her for at vise indlægget.
grundet busto
45 dol
www.officialpokerrankings.com/pokersta(...) "
Altså, hvis vi skal snakke om at hæve niveauet herinde, så vil jeg da langt hellere starte med at slippe for tråde som den.
Hvilken turnering sælger han til, hvornår starter den, hvilket buy-in er den på osv - han gider dårligt at bruge tid på at sælge sit projekt, hvorfor skal man så investere? Det er da at spytte folk, som smider deres penge efter ukendte mennesker herinde, i ansigtet.
Jeg mener klart, at tråde som den nævnte har været Pokernet Staking anno 2010's store problem sammen med 100% MU-trådene, der ofte virker som et "Jeg ved godt, jeg ikke slår niveauet, men vil du give mig nogle penge alligevel?" - men yes, den har vi vist taget gentagne gange før.
Mht tonen:
Jeg synes ikke, at tonen herinde er så forfærdelig igen. Ligesom alle andre kan trolls da godt irritere mig, men bare se på Erbs. Hvis man har en IQ på under 35 og ikke aner, hvordan man opfører sig, så bliver man bannet.
At putte folk i strammer tøjler, end de allerede er, vil jeg finde meget, meget uheldigt.
Perikles rammer den nu meget godt.
I øvrigt synes jeg, at mange af MU-trådene er begyndt at tage en bedre form, herunder et mere realistisk cut, bedre garantier osv. Men der er stadig plads til forbedring, og før vi finder det det rette leje
Jeg har lurket lidt på 2+2 og en løsning kunne være at læne sig lidt op af deres BAPregler, hvor det er tilladt at sælge mere end 50% i sig selv i en BAP - dermed kommer man også 100% MU til livs eftersom det bliver et outdated begreb.
Tonen herinde er klart blevet hårdere, men på den anden side har det også været et år med mange diskussioner og det kan mærkes at folk bærer nag, jeg vil foreslå at man fremover benytter sig meget mere af at sende en PM hvis man er uening i en forretningsmodel, så vi undgår spamming af tråde - det er trods alt et forum der er reguleret af markedskræfterne = folk køber hvad der mener der er value i og fravælger det der ikke er value i hvilket i længden vil betyde at folk nok godt fatter at deres stats/deals ikke er gode nok.
@ Fryd
Det virker som om du meget gerne vil misforstå mine indlæg?
må som reglerne er nu tage den pris det passer ham. Indtil MU er dømt 'snyd' har du ikke helt ret her
Jeg siger ikke han ikke må tage den pris han vil for at spille en tunering. Det må han helt bestemt. Issuet i den tråd var bare at værdien af en TICKET ikke havde den værdi som OP sagde.
Det gør mig ikke noget om han tager 150$ for at spille en 10$tour. Men en 215$ ticket til SM er altså ikke mere end 215$værd.
og det var ´det der var diskusionen.
Men lad os bare lade den ligge her, og ikke ødelægge den her tråd også¨.
Jeg tror helt seriøst at stiaking dør ret meget ud i 2011...
Folk snakker meget om, at der er kommet mange nye brugere til = Det er nice...
Problemet er bare, at mange af de ældre brugere forvinder herinde fra, og der er altså ret beset ikke specielt mange af de nye brugere, der er specielt dygtige.
Før i tiden stakede jeg en del, da jeg kunne finde mange heste der var langt dyrtigere end jeg selv. Samtidig gik de op i, at forklare grunden til deres spil og laver overskuelige tråde. Her er mit eksempel MHau.
Nu har jeg efterhånden svært ved at finde en spiller, som ikke enten spiller... lad os bare sige uortodiosk... poker, eller som har vist i utallige tåde, at han bare er en decideret klovn. Her kunne mit eksempel være Erbs, men i nyere tid er pokerpoliti er ganske fint bud.
De spillere som ikke falder i denne kategori, er enten i gang med deals, eller sælger deres action med 100%MU hvis de vil stakes. De er efterhånden så dygtige, at der skal STORE penge op, før de bliver interesseret. Her er mit eksempel DrNoe (Hvorfor den mand stadig vil stakes, går over min forstand!)
Så de gamle, gode og troværdige folk forsvinder i stigende grad
De nye folk der som en altoverskyggende hovedregel spiller med hovedet under armen, bliver
Det betyder samtidig, at de store stakes dør ud, og folk der er vant til at blive valgt til en $22 tour, er nødt til at blive lidt mere realistiske, da de kun kan få stakes til $5.
Det medfører så igen at de bedre spillere ikke længere har noget at gøre herinde (hvorfor skulle Strange_man for eksempel søge stake til en $5 tour), og forsvinder, så det kun er de dårlige spillere der er tilbage.
Det er mit bud på 2011, men håber da inderligt at jeg tager fejl...
@Leo
Jeg forstår godt hvad du siger, samtidig er jeg dog ret uenig.
Først - dem der sælger med 100% MU, det er jo det samme som staking, så hvis du gerne ville stake dem kan du bare købe af dem.
Derudover - ja, der er nogen der bliver bedre / allerede er på deals, men så længe der kommer nye ansigter i forum vil der også være flere gode heste - de er ikke alle sammen lige gode, men her er der altså flere forskellige muligheder;
Betinge staking af at de er modtagelige for råd/vejledning på baggrund af de hænder de poster
Putte dem der var for dårlige på din ''dem staker jeg aldrig igen liste'' (sådan en har jeg f.x. til BAP med MU)
Hjælpe dem i forhold til vejledning om hvordan man sætter en ordentlig tråd op (evt link til en tråd der viser hvordan du vil have det skal se ud)
Der er lidt en tendens til at stakere altid brokker sig over niveauet hos dem der søger staking, og når jeg nu er en af dem der regelmæssigt søger er det altså noget der går mig lidt på - har tidligere lavet større penge til Fanatic, og jeg tror sgu ikke man kan finde mange der klager over de status/rail tråde jeg laver - og jeg er altså ikke den eneste!
Hvis man altid tager en one-shot hest, så bliver man også nødt til at coache dem i hvad man forventer (ellers er det netop bare at købe en lottobillet til et lotteri man ikke helt hvad går ud på), og ellers skal man måske være en smule mere kritisk med de heste man vælger.
Anyway, det var ikke en kritik møntet på dig Leo, bliver bare lidt irriteret over altid at høre at de gode er stoppet herinde - altså, FCK er jo også blevet meget gode igen efter Mykland og Solbakken stoppede i klubben.
Vi skal bare være tålmodige og selektive
@GodteTerkel
Selvfølge VIL jeg ikke misforstå, det er noget vrøvl. Men værdien (tournament equity) af at spille TT, og en hvilken som helst tour i øvrigt, er altså prizepool divideret med antal deltagere. Jeg er helt med på at 3000 fpp cirka er 48 dollinger værd. Som sagt var jeg ikke enig med OP i det pågældende eksempel, men det ændrer ikke på at hans pris er take it ot leave it, og at han skal have lov at have sin tråd i fred. Hvorfor en tråd som netop dén, havde været hurtigt væk fra forsiden, hvilket de fleste vel helst så.
Sådan en liste har jeg skam også - bare på en lidt anden måde. Og problemet er lidt, at den efterhånden indeholder uhyggeligt mange navne.
Vi kan sagtens være uenige, men jeg holder altså fast på, at min opfattelse er, at forholdet mellem de gode og de dårlige, er faldet lidt den forkerte vej.
Mange heste er også umulige at give kommentarer. Ikke bare pokerpoliti men også for eksempel højmark, som har været herinde i en menneskealder, og som stadig ikke har udviklet sig en tøddel.
Det er jo også ganske fint, at man har lavet et stort resultat til en staker, men med mindre det er over en længerevarende deal, imponerer det mig altså ikke. Joppe lavede $40Kish, Højmark shippede DEG og du har også lavet noget stort. Jeg kender ikke dig godt nok til at vide, hvordan du spiller, men de andre er stadig på min "blackliste" og det ændrer sig ikke ved at man er heldig i en enkelt tour.
Kan huske de gode gamle dage, hvor det alligevel var noget specielt, når mig og Perikles smed et $150 MTT stake op, og folk virkelig gjorde deres ypperste for at blive valgt.
Nu er ansøgningerne noget ala: "Tjooo skal ikke noget alligevel. Vil spiller DNG og en anden tour. MVH xxxxx"
Men som sagt er vi uenige på det punkt, og det gør bestemt ikke noget...
@Leo
tror sådan set kun vi er uenige om hvor vidt det hele bliver værre og værre - jeg er enig i at 1 cash ikke gør nogen til en stjerne, dog vil folk der casher for 2k$ om ugen obv ikke søge stakes - jeg mener bare man sagtens kan kigge på HVORDAN folk spiller og ikke kun på deres resultater
Jeg ved i virkeligheden ikke helt hvad det er du vil have, men hvis du vil have mere seriøse heste, så kommer de jo kun ved at det kun er dem der bliver valgt :)
*Edith siger at jeg hellere lige må nævne at jeg har været pisse dårlig til at vælge heste de gang jeg selv har staket, så det er ikke noget ''klappen sig selv på skulderen fordi jeg er pissedygtig'' noget