MP1 har AF 1,5 (1,27 på turn) og ser 30% af flop og raiser 15% af dem
Party Poker 50/100 Hold"em (8 handed) converter
Preflop:/ Hero is Button with Q♣, K♣.
2 folds//, MP1 calls, 1 fold//, CO calls, Hero raises/, 1 fold//, BB calls, MP1 calls, CO calls.
Flop:/ (8.50 SB) 6♠, 7♠, 6♦ (4 players)/
BB checks, MP1 checks, CO checks, Hero checks.
Turn:/ (4.25 BB) Q♥ (4 players)/
BB bets/, MP1 calls, CO folds, Hero raises/, BB calls, MP1 3-bets/, Hero folds, BB calls.
Er ret sikker på at MP1 har 6"eren - og pot odds på 11-1 er ikke nok til at trække efter damen (som der måske kun er 1 tilbage af hvis BB også har 1) Og BB kunne for den sags skyld også have 6"eren.
River:/ (12.25 BB) 4♦ (2 players)/
Standard 50/100 2
Du skal se en river her imo... pot oddsne gør op for at du ofte er slået fordi han af og til kan være ude og overspille, bluffe eller hvad-ved-jeg.
Jeg ved ikke om det er standard at raise KQs i et 8handed game på knappen - men det ville jeg klart gøre i et 6handed så jeg kan sagtens følge linjen.
Hvis MP1 har slowplayet 6eren er det egentlig dit flop-check der gør at du ved mindre om dine modstandere og dermed taber 2BB på turnen ( potentielt mere hvis du ikke havde foldet)
- Tox
Det virker meget afslørende at MP1 først caller BB´s bet, og derefter hejser når den kommer rundt igen. Så ja, enig - du bør være langt bagud her i langt de fleste situationer. Fold virker fornuftigt. Hvis du beslutter dig for at calle, er det efter min mening også et auto call på river (medmindre det er to bets inden den kommer til dig). Så odds er reelt kun 6-1.
3-bettet: Ved det limit må selv en ellers passiv spiller da skyde fra hoften en gang imellem og forsøge at isolere BB med en middelmådig hånd. Hvis du har fremstået lidt weak (du foldede f.eks her ;)), kan BB men også MP1 sagtens sidde med med f.eks. straight- eller flushdraws, middle PPs eller A7
Et 11-1 turn-call (der ret sikkert ikke blir" reraiset) må da være fint. Der vil sikkert være min 14:1 på river, og tvivlen kan så komme ruder dame til gode.
enig med Gene
Jeg spiller som dig (også checket på floppet). Hvis nu MP1 var kendt som en rigtig tricky fætter, ville jeg calle ned.
Netop på dette board og selvom der er hele 4 modstandere vil jeg skyde på floppet. Var floppet derimod ukoordineret eller rainbow er det selvfølgelig fint blot at checke og se om turn forbedrer.
Du skal nok få svar på tiltale mht. om der er en 6"er derude - de tør ikke andet end check-raise dig på dette board.
I hånden her er turn selvfølgelig et klart fold, men et udstik på flop koster dig en BB, mod det meget dyrere raise på turn.
Iøvrigt rigtig gode og interessante hænder du har poster her, Junior :-)
Mange NL-tyre vil med fordel kunne se, at FL er langt mere nuanceret end som så :-)
@ Puma takker ;)
Hmm - jeg var nu ret sikker på at pre- og post-flop spillet var standard...
Håndsoprækning:
Hvem caller/raiser preflop?
Hvem checker/better floppet?
(husk lige at skrive hvornår I rækker hånden op..)
Jeg raiser preflop.
Jeg checker formentlig floppet. Havde der været 1-2 modstandere havde jeg stukket ud. Men med 3 modstandere og et flop der er meget koordineret (men ikke mod ens egne kort), tager jeg selv et frikort istedet.
Preflop kommer det an på mit humør om jeg forhøjer eller ser. (Jeg tror det er mest korrekt at forhøje medmindre dine modstandere finder på ind imellem at limpe med hænder som AK og AD, hvilket jeg selv sommetider burde gøre på høje limits, især hvis jeg har en (over)aggressiv spiller bagved.) Jeg forhøjer for det meste.
Jeg byder for det meste floppet når jeg har forhøjet preflop.
Jeg folder på turn efter MP1s trebet.
Spiller den ligesom dig, når folk laver det der call-reraise trick har de for det meste noget meget lækkert.
@ nomanson; som mig eller som tox^3?...
EDIT: går stærkt ud fra at det er som mig - stener lige lidt..
Som dig. Eneste fordel ved at vædde flop er at folde nogen Esser, men det hjælper dig ikke meget når ethver par, farvetræk og stittræk vil syne.
Preflop og flop spiller jeg på samme måde.
Jeg er bare ikke god nok til at smide min hånd her måske jeg har noget value liggende i at folde til de helt stærke udmeldinger som den her er.
Spiller SH så Showdown showdown showdown. Ikke noget med at jeg skal skubbes rundt i manegen hele tiden.
Ventede lige på Hubris, men han får så fordelen at se resultatet :-)
BB checks, MP1 bets/, BB calls.
Final Pot:/ 14.25 BB
Results in white below:
BB has T♥ Q♦ (two pair, queens and sixes).
MP1 has A♥ 6♥ (three of a kind, sixes).
Outcome: MP1 wins 14.25 BB. /
God pointe Gene med de reelle odds.
Mht flop check kan det godt være det koster mig lidt ekstra på turnen, men jeg havde så småt opgivet pottet efter floppet (4 outs..) og i lang de fleste tilfælde tror jeg bare det koster et ekstra SB og bliver jeg cr på floppet koster det et gratis kort. Normalt better jeg også for det meste floppet når jeg hæver preflop, men dette må være undtagelsen.
Faktisk er MP1s turn call da ret agressivt..?