Party 10/20
Villain er tubdys-et-eller-andet. Jeg har ikke spillet så meget mod ham, men mener at det er Peter "apathy" Jetten fra 2+2 og coach på LeggoPoker, så det er forventeligt en dygtig tænkende villain.
Min stats på ham over 100ish hænder er 20/16/4 hvilket ser lidt tight ud for en formodet dygtig spiller.
Stacks er $2000 og det er første orbit.
Der foldes til villain på knappen som raiser til $60, SB folder, jeg siger $210 fra BB med ATo. Villain kalder.
Flop: 35Jr, pot $440
Jeg skyder $280. Jeg forventer at villain kalder floppet med alle par, typisk 66-TT, Jx, QQ-AA. Planen er at second barelle turn 2, 4, Q, K.
Villain kalder.
Turn: T offsuit, pot $1000
Eff. stacks ~$1500
Hvad er planen nu?
bet-call, check-fold, check-call, check-raise ?
Jørn
standard situation 10/20 rr
Jeg er sku i tvivl. Jeg tror jeg ender med check på turn, fordi AT sikkert ligger ret præcist på grænsen mellem hænder har fortsætter med for value og dem han folder. Det er et flop han sagtens kunne floate, et check får lidt value ud af floats.
Om det så er et check-call turn, check-call river, check-call turn, bet river eller et CRAI kan jeg ikke rigtigt blive enig med mig selv om, svært at sige uden dynamik.
spændene hånd.. den er svær uden reads. men ved at check turn ligner du en AK/AQ der har ramt ved siden af, og præcis som du siger floater han nok mange gange her med små par, og evt. luft.. når du så checker turn skal han skyde any two, og så kommer jeg over toppen.. udelukkende for value..
Jeg foretrækker klart bet-call. Han vil formentlig overveje om du 2nd barreller T'eren og prøver at ryste ham af et mindre PP og du får klart nemmest value på turn imo.
jeg kan både lide crai og bet 445ish call shove. kommer an på gutfeeling og om i har danset før+ din generelle cr frekvens i rr pot BvB.
Check turn for at induce fra hele hans range. CRAI hvis han better. Skyder any river 600 hvis han checker bag.
Men bet 600 turn(call shove) og rest river er også fint.
@Thyssen
Hvor mange BI taber man på en dårlig session på Party og de her stakes?
Jeg kender ikke dynamikken. Men du sætter en pæn range op for villain. Den crusher dig jo fuldstændig og vi er jo rent faktisk ude i et bluff hva enten vi better eller CRAI når man holder vores hånd op mod hans range.
Hvis vi bet/caller er vi vel kun foran complete air og KQ.
Jeg c/f umiddelbart her.
Villain bluffer formentlig ikke 66-99 her da den stadig har masser af showdown value. Så c/f og reevaluer river.
@JJ
Jeg vil godt prøve :)
Alle sammen giver ham ekstra outs hvis de skulle komme til river. Desuden er Q og K std scarecards fordi de obv rammer hero's range super godt.
@ThomasJJ
En stor del af villains range er Jx og underpar. De underpar har svært ved at fortsætte hvis der kommer et overkort: Q, K, og A. Dvs. vi 2nd barreller Q og K -- de har desuden fordelen at de forberer vores equity da vi så har en gutshot + 1 overkort.
En 10'er ville også være et godt 2nd barrel kort, men da vi har en tier selv har vi lidt problemer præcis hvilken linje vi skal tage (hvilket er årsagen til min post).
2'ere og 4'ere giver os også en gutshot, men er ikke de bedste kort at 2nd barelle. Vi håber så at villain folder alligevel, eller tænker at det var et skidt 2nd barrel kort og folder sin 77.
@gunpats
Det er muligt villains range crusher os, men hvis vi kan få ham til at folde størstedelen af den er det jo ligemeget.
Jørn
jeg er på bet/call vognen her
Sætter pres på vores modstander og tror let han kan pushe indover med hånd som er værre end vores
Er helt med på K og Q som oplagte 2nd barrels. Men er det faktum at vi samler en gutter op med 2 og 4 virkelig afgørende for om vi byder videre igen?
Hvis Villain er dygtig og ser dig som dygtig vil jeg vove den påstand at at en 4er er et meget bedre 2nd barrel kort end en K.
I øvrigt synes jeg det er et blaaaahspot. Jeg C/F'er nok som oftest mixer det lidt op med noget CRAI/Bet afhængigt af feel.
K
@Thyssen
"Det er muligt villains range crusher os, men hvis vi kan få ham til at folde størstedelen af den er det jo ligemeget. "
Så vi bluffer. Men caller alligevel hans skub. huh?
@GunPats
Bemærk at villain ikke nødvendigvis ved at han crusher vores range. Han spiller jo mod vores range...
Hvad gør du selv med 77 hvis det bliver bettet ind i dig på turn?
Jørn
Check og check river igen. Tror han har det fint nok med at checke ned mod AQ AK her.
Tror ikke at du er god hvis du bet-caller turn.