Såfremt Stars har søgt licens og bliver godkendt, hvor mange PN'ere går så efter SNE i 2012 ?
Hvis du har planer om det, hvad vil så være din strategi for at nå det, spil/takster/timer osv ?
Ikke at det bliver relevant for mig, men det ku måske være spas med en slags statustråd for dem der jagter. Der må jo være en del herinde det er relevant for, og især hvis de bliver skattefrie.
Stars Supernova 2012 ?
Er det overhovedet 100% bekræftet at de har søgt og får licensen?
Helt sikkert, det kommer dog an på hvordan de stykker det sammen når Skat skal have en procentdel af kagen, så kan det være det ikke er værd at gå efter.
Jeg har sendt dem en mail om det, men de vil ikke svare på det selvom jeg har rykket 2 gange :-( (jeg er nok ikke VIP nok)
Men man må da forvente de har søgt.
Mon ikke der stadig er value i det hvis man sammenligner med resten af markedet til den tid.
Måske vi kunne få PN til at være med til at presse på for lidt value, hvis de nu melder tilbage om xx, xxx eller xxxx PN spillere der vil jagte SNE.
Måske jeg ikke lige har fulgt så godt med, men hvis Stars efter nytår er samme klient som nu med samme antal spillere, hvordan vil Danske Spillere få ringere value end f.eks. en englænder, der spiller i samme cashgame eller samme turnering?
For halvanden uge siden skrev jeg til den danske support på stars om nogle problemer jeg havde. I mailen spurgte jeg også ind til om de havde søgt dansk licens. Hun skrev at Stars havde søgt om dansk licens.
Det er jo ikke en officiel udmelding, men hvis en dame i den danske support afdeling bekræfter det, så kan der vel være noget om det?
Det lyder godt Svenne. Det siger hun vel ikke uden at vide det.
Mht. value. Kan godt være jeg er lidt afsporet her, men så vidt jeg har forstået, så er afgiften en % af deres rake, og stars har vel noget af den laveste rake på markedet, så vil vel ikke blive lige så hårdt ramt som dem med mega rake, eller tager jeg fejl ?
Jeg tror ikke rigtig der er nogle der kan give et endelig svar på hvor meget value vi kan få når de nye spillelov træder i kraft. Jeg tror hellere ikke engang stars ved det endnu. De skal først til at regne på det når de har fået godkendt deres ansøgning.
Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at se hvad de godkendte sites kan tilbyde i 2012 :)
Topic: Forslaget om SNE og en tråd ville være fedt. Der er da helt sikkert nogle danskere der vil gå efter SNE hvis det kan betale sig :)
Mon ikke de har en ide om hvad de kan give i value, de kan jo kigge på den model de har i Frankrig.
.. og Italien, forskellen er dog at det er mindre og "lukkede" netværk der er oprettet pga de enkelte landes lovgivninger, hvorimod "hoved-klienten" har mange flere spillere og fra mange forskellige lande og kontinenter, med forskellige lovgivninger. Derfor kan de ikke nødvendigvis bruge .it og .fr modellerne til noget som helst
Hvis vi i teorien siger at der blev lavet en PokerStars.dk med egen klient som .it og .fr så ville det blive en kææmpe fiasko. Niveauet er simpelthen generelt for højt i Danmark imo.
Charming, dette kaldes ring fencing og er blevet slået fast at dette ikke bliver aktuelt for dk. Går desuden efter SNE (måske endda dobbelt) ligesom jeg regner med at nå det dette år.
@ andreasem du regner simpelthen med at lave 2.000.000 VPP i år ?
tænker du ikke bare på normal Supernova og ikke SNE ?
Jeg regner med at give Supernova skudet fra næste år. Men det er dog ikke det nemmeste med fuld tids arbejde ved siden af.
Snakker skam om SNE, og mente at jeg måske når 2mio VPPs næste år hvorimod jeg regner med at nå 1mio VPPs dette år, mangler dog 386k i skrivende stund så får travlt.
@andreasem - det var lige det ord jeg ledte efter, og det havde jeg os godt hørt ikke ville ske! :)
ps. hvis du mangler 386k i skrivende stund, så får du fandme travlt ja!
Håber bare jeg holder min guldstjerne denne måned! :-D
@ Andreasem det ser sku skidt ud hvad angår i år hvis du mangler 386 k men gl :)
Så vil jeg næste år kæmpe for at nå mine 100 k ;) haha.
Hvis vi snakker value på Stars så har de jo den store fordel at de selv tager raken. De får selv tæt på 100% da deres affiliate program skulle være baseret på signups og ikke rake. Derfor kun nye spillere der koster for dem mens etablerede spillere (også kun i kort tid eller nogen der kommer tilbage) intet koster dem (ret mig hvis jeg tager fejl). Ud over det er der intet netværk at betale til (som ipoker mm) så Stars har rent faktisk mulighed for at give et super tilbud til dansk spillere.
Fiktivt (aner det virkelig ik)
Stars får 100% - 25% skat(er det 25 eller hvad?) - noget? = 70%ish måske...... Så er der basis for gode deals! Sådan ser jeg på det og håber det egentlig lidt for så bliver det jo nok der man skal forsøge at slå sine folder om 1½ måneds tid :)
// KD
EDIT: Tager lidt fejl - se skods kommentar længere nede.
hvis der er nogen danske sng spillere der kan nå 386k vpps inden nytår så er det squ andreasem..
Hvad giver i mig af odds på han når det??
Epix skrev:
Mon ikke de har en ide om hvad de kan give i value, de kan jo kigge på den model de har i Frankrig.
Frankrigs model er ikke lig den danske. Beskatningen er langt hårdere og raken er deraf væsentligt højere - i hvert fald i cash games. Den franske model er ikke interessant.
Italiens skattemodel er derimod mere lig den danske. Men der er markedet ring fenced. Raken er lidt højere på stars.it end .com, omvendt er vip programmet det samme. Da danskere vil spille på Stars.com, kan de ikke hæve raken for os, de kan derimod mindske værdien af VIP programmet.
Det er imo rimelig sandsynligt, at Stars ikke vil tilbyde samme VIP program til en dansker, som til en englænder. I og med at Stars skal betale 20% af danskerens MGR og 0% af englænderens.
Fx med Ketelsen der vil være SNE. Lad os sige han kommer op på 70% i rakeback. Så af Ketelsens MGR skal Stars først betale 20% i skat og derefter 70% til Ketelsen. Det efterlader ikke meget (10% LDO).
Men lad os nu se. Indtil videre er det bare spekulationer. Det må forventes at Stars melder noget officielt op før 1/1/12
@mange
hvad svarer 386K vpps til? Nu er Andreas jo sng spiller så må kunne regnes let ud i rake?
det svarer til 77.200 dollar han mangler at rake for :)
haha min fejl Andreasem ;)
@ KD
Jeg retter dig lige, for du tager fejl :)
ligesom alle andre sites, så er der forskellige typer affiliateaftaler, hvor nogen er baseret på signups, men det klart mest udbredte er stadigvæk enten % af raken eller % af overskuddet. Også hos PokerStars :)
PokerStars har dog den fordel, at de bruger MANGE penge på markedsføring, og mange spillere vil derfor gå direkte til stars udenom en affilate. Til gengæld ligger deres marketingudgifter så i tv-kampagner mm., så de bruger stadig utroligt mange penge på "affiliating", men her er det dog oftest 1 gangs udgifter, som du snakker om.
mht. Andreas og at nå SNE, så er det jo ikke ret længe siden han kørte et fint lille projekt på en måned, hvor han i hvert fald var ret godt med mht. at nå 386K point på 50 dage. Men han skal sgu snart ha fingeren ud :)
MVH Skod
@ Skod
Awesome, takker :) Kunne jeg ikke læse mig frem til så tak for info - igen ;)
Jeg raker +10k pr måned. Hvad ville det pt give mig i value på Stars?
@Sailor
Svært at sige. Men hvis du kunne rake for 15167 $ pr. måned i snit(ca. 182000 $ på et år), vil du kunne blive Supernova Elite og det alene vil give dig minimum 104K $ tilbage i value og måske mere.
@Langemand.
Hvor meget af de minimum $104k, vil man få tilbage via cash? Jeg kan forstå noget af den value også er tours betalt f.eks?
Alt undtagen en WCOOP ME billet til 5200$ + noget VIP tourhalløj til ca. 1000 $.
Check det ud her:
www.fpppro.com/supernova-elite.php
Tak for link.
Hvad med det næsthøjeste niveau, Supernova - Hvor meget giver det cirka i value?
30%
For at opretholde sin status, som f.eks SNE, skal man så også året efter, rake for + 180k over hele året?
Peter_Kv11 skrev:
30%
Udfra Andreas' link, så ligner det nærmere +40%
Hey Andreas når du SNE i år? Hvordan ser det ud?
Hvad hedder du på PokerStars, hvis du vil ud med det? :)
Florczak +1
Har endda lavet et prop bet omkring det www.pokernet.dk/forum/sne-chase-prop-bet-saet-igang.html
Er helt sikker på at jeg når SNE nu hvor jeg "kun" mangler 172k VPPs, ville jo være forfærdeligt ikke at nå det og misse den 20k bonus man får + alt det andet.
@andreasem
Efter jeg læste om dit propbet kigger jeg efter dig når jeg logger ind, men syntes sjældent du spiller
Du skal da se at få fingeren ud !! ;)
Jeg har kigget lidt på hvad det kræver at blive SNE igennem PLO midstakes og fandt en god side her (håber det er ok at linke):
Link
Supernova Elite PLO – Some Numbers
I have outlined the number of hands and estimated number of hours at various buy-in levels using a combination of the VIP Calculator at Pokerstars and our own Omaha Rakeback Calculator (which includes tested adjustments for pot size at the different levels).
Base Assumptions: 80 Hands / Hour, PLO100 = .653 VPPs / Hand, PLO200 .904 VPPS / Hand, PLO400 1.214 VPPs / Hand
SNE Chase At PLO100 = Hands Required = 1,535,000 Yr, 128,000 / Month, 29,500 / Week or 4200 / Day
12 Tables @ 80 Hands / Hour = 960 – or 5 Hours Per Day
8 Tables @ 80 Hands / Hour = 640 – or 6.5 Hours Per Day
SNE Chase At PLO200 – Hands Required 1, 110,000 Yr = 92,500 / Month, 21350 / Week, 3000 / Day
12 Tables = 960 = 3.3 Hours Per Day
8 Tables = 640 = 4.7 Hours Per Day
SNE Chase At PLO200 + PLO400 – half / half – Hands Required = 916, 000 / Yr = 76,333 / Month = 17600 / Week = 2500 Per Day
12 Tables = 960 = < 3 hours per day
8 Tables = 640 = 4 Hours per day
Det er ikke helt umuligt for mig at opnå SNE igennem PLO midstakes, ud fra den nuværende model. Jeg er bare ikke meget for at skulle presse mig selv så meget, på volumen og antal borde. Det vil helt sikkert gå ud over min winrate og bliver hårdt hvis man først kommer lidt bagefter.
Alt afhænger dog af om de får licens og hvordan Stars SNE program kommer til at se ud for os.
Det kunne være superfedt, hvis dem der går efter Supernova/Supernova Elite ville lave en statustråd á la den de har på 2+2, det er god læsning for en low-roller som mig :)
Mikk
Spiller skam næsten hele dagen næsten alle dage, må være fordi du søger mig tidligt, er lidt en natteravn :)
@mati
Det kunne da være rigtigt hyggeligt, hvis der er andre end mig selv der vil gå efter det selvf, der må da også være nogle stykker.
Lyder godt Andreasem, det kan også være det hjælper folk med at holde motivationen oppe når man snakker med nogen der har samme mål som éen selv.