Startkabler til nye biler? (Toyota Yaris 2013/2014)

#1| 0

Har lånt en bil som nu ikke vil starte.

Sidst jeg havde bil brugte man startkabler for at se om det er batteriet - en af min venner siger nu at det gør man ikke rigtig mere med nye biler?

Man skal derimod ringe til det auto hjælp man har.

Nogen der ved om det er sandt, om man selv stadig kan gøre et med startkabler?

Hvis man ikke kan så gider jeg ikke bruge ti og kræfter på at prøve at finde nogle...

02-11-2015 10:20 #2| 0

hvorfor skulle du ikke kunne det? :-)

Tænker at bilen stadig har et batteri med plus og minus, så det vil bare at gå i krig? :-D

02-11-2015 10:49 #3| 1

Det er en and. Dansk Autohjælp vil gøre præcis det samme hvis de kommer ud.

PS jeg er udlært automekaniker.

02-11-2015 12:05 #4| 0

Du kan sagtens bruge startkabler.. Du må dog ikke skubbe nye biler igang, som man også gjorde engang.

02-11-2015 12:10 #5| 0

Hvorfor må man ikke skubbe en ny bil i gang?

02-11-2015 12:17 #6| 0
Werne skrev:Hvorfor må man ikke skubbe en ny bil i gang?

For det første er det ikke sikkert motoren overhovedet kan starte hvis den ikke får strøm. For det andet, har de fleste nye biler katalysator, hvor du kan risikere at få sendt uforbrændt benzin ned i, som kan resultere i en eksplosion.

02-11-2015 12:27 #7| 0
Gonginator skrev:

For det første er det ikke sikkert motoren overhovedet kan starte hvis den ikke får strøm. For det andet, har de fleste nye biler katalysator, hvor du kan risikere at få sendt uforbrændt benzin ned i, som kan resultere i en eksplosion.

I en eksplosion ligefrem? Fortæl endelig noget mere :-)

@op
Ja til kabler.
Ja til skub. Med det forbehold at hvis den IKKE starter "hurtigt" så må du ikke fortsætte. Du vil på den måde pumpe benzin ned i katalysator og den vil kunne smelte ved det (indvendig altså). Men du risikerer dog ikke eksplosion ;-)
Jeg vil nok anbefale dig at nøjes med kabel forsøget trods alt.
02-11-2015 12:29 #8| 0

Super tak for det :)

02-11-2015 13:44 #9| 0

Lad være med at skubbe den i gang. Det koster alligevel en slat at få skiftet katalysator.

02-11-2015 13:46 #10| 0
supersafe skrev:
I en eksplosion ligefrem? Fortæl endelig noget mere :-)

@op
Ja til kabler.
Ja til skub. Med det forbehold at hvis den IKKE starter "hurtigt" så må du ikke fortsætte. Du vil på den måde pumpe benzin ned i katalysator og den vil kunne smelte ved det (indvendig altså). Men du risikerer dog ikke eksplosion ;-)
Jeg vil nok anbefale dig at nøjes med kabel forsøget trods alt.

Ja du ved nok det der benzin.. Der brænder.. Ergo.. Sker der en eksplosion.

02-11-2015 15:26 #11| 0
Gonginator skrev:

Ja du ved nok det der benzin.. Der brænder.. Ergo.. Sker der en eksplosion.

Ergo alligevel :-D
Stop nu dig selv inden du kommer til skade.
Jeg tror du har set lidt for mange film eller fake YouTube klip. Med mindre OP ligefrem skubber den tværs over landet, så kommer der ikke nok benzin derned til at forårsage en eksplosion.
02-11-2015 16:05 #12| 1
supersafe skrev:

Ergo alligevel :-D
Stop nu dig selv inden du kommer til skade.
Jeg tror du har set lidt for mange film eller fake YouTube klip. Med mindre OP ligefrem skubber den tværs over landet, så kommer der ikke nok benzin derned til at forårsage en eksplosion.

Hvornår har du sidst set en film hvor helten desværre ikke når at slippe væk, fordi han prøver at skubbe sin bil igang og katalysatoren går i stykker? Nej vel..

Det er en risiko og sådan er det.

02-11-2015 16:50 #13| 0
Gonginator skrev:

Hvornår har du sidst set en film hvor helten desværre ikke når at slippe væk, fordi han prøver at skubbe sin bil igang og katalysatoren går i stykker? Nej vel..

Det er en risiko og sådan er det.

Det er ikke en risiko og sådan er det.
Det bliver jo ikke rigtigt af at du stamper i gulvet og holder vejret.
Et stearinlys brænder også men der sker sgu heller ikke en eksplosion hvis man smider sådan et derind.

Og som jeg er færdig med dette indlæg slår det mig at jeg diskuterer over internettet. Ved ikke hvad der så er dummest. At jeg gider prøve at forklare dig det eller dine kommentarer.
Im out. Det er ikke energien værd.
02-11-2015 16:56 #14| 0

Ergo er mit svar fint for OP, gå i krig med kablerne!

02-11-2015 17:03 #15| 2
supersafe skrev:

Det er ikke en risiko og sådan er det.
Det bliver jo ikke rigtigt af at du stamper i gulvet og holder vejret.
Et stearinlys brænder også men der sker sgu heller ikke en eksplosion hvis man smider sådan et derind.

Og som jeg er færdig med dette indlæg slår det mig at jeg diskuterer over internettet. Ved ikke hvad der så er dummest. At jeg gider prøve at forklare dig det eller dine kommentarer.
Im out. Det er ikke energien værd.

Ok.. Kemi 1-on-1..

Benzin udvikler gasser.. Når gassen antændes, sker der en eksplosion. Det er fakta.

For lige at opridse hvad en eksplosion er: En hurtigt udvidelse af gasser, forårsaget af enten overtryk eller FORBRÆNDING!

Så er det vidst sat på plads.

EDIT: Og så ved jeg ikke hvad det er for nogen fucked up stearinlys lavet af benzin du bruger derhjemme, men det lyder ikke sundt.

Redigeret af Gonginator d. 02-11-2015 17:03
02-11-2015 22:51 #16| 0
Gonginator skrev:
Ok.. Kemi 1-on-1..
Benzin udvikler gasser.. Når gassen antændes, sker der en eksplosion. Det er fakta.
For lige at opridse hvad en eksplosion er: En hurtigt udvidelse af gasser, forårsaget af enten overtryk eller FORBRÆNDING!

Så er det vidst sat på plads.

EDIT: Og så ved jeg ikke hvad det er for nogen fucked up stearinlys lavet af benzin du bruger derhjemme, men det lyder ikke sundt.

KABOOOOM!!!!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar