Startkabler til nye biler? (Toyota Yaris 2013/2014)

#1| 0

Har lånt en bil som nu ikke vil starte.

Sidst jeg havde bil brugte man startkabler for at se om det er batteriet - en af min venner siger nu at det gør man ikke rigtig mere med nye biler?

Man skal derimod ringe til det auto hjælp man har.

Nogen der ved om det er sandt, om man selv stadig kan gøre et med startkabler?

Hvis man ikke kan så gider jeg ikke bruge ti og kræfter på at prøve at finde nogle...

02-11-2015 10:20 #2| 0

hvorfor skulle du ikke kunne det? :-)

Tænker at bilen stadig har et batteri med plus og minus, så det vil bare at gå i krig? :-D

02-11-2015 10:49 #3| 1

Det er en and. Dansk Autohjælp vil gøre præcis det samme hvis de kommer ud.

PS jeg er udlært automekaniker.

02-11-2015 12:05 #4| 0

Du kan sagtens bruge startkabler.. Du må dog ikke skubbe nye biler igang, som man også gjorde engang.

02-11-2015 12:10 #5| 0

Hvorfor må man ikke skubbe en ny bil i gang?

02-11-2015 12:17 #6| 0
Werne skrev:Hvorfor må man ikke skubbe en ny bil i gang?

For det første er det ikke sikkert motoren overhovedet kan starte hvis den ikke får strøm. For det andet, har de fleste nye biler katalysator, hvor du kan risikere at få sendt uforbrændt benzin ned i, som kan resultere i en eksplosion.

02-11-2015 12:27 #7| 0
Gonginator skrev:

For det første er det ikke sikkert motoren overhovedet kan starte hvis den ikke får strøm. For det andet, har de fleste nye biler katalysator, hvor du kan risikere at få sendt uforbrændt benzin ned i, som kan resultere i en eksplosion.

I en eksplosion ligefrem? Fortæl endelig noget mere :-)

@op
Ja til kabler.
Ja til skub. Med det forbehold at hvis den IKKE starter "hurtigt" så må du ikke fortsætte. Du vil på den måde pumpe benzin ned i katalysator og den vil kunne smelte ved det (indvendig altså). Men du risikerer dog ikke eksplosion ;-)
Jeg vil nok anbefale dig at nøjes med kabel forsøget trods alt.
02-11-2015 12:29 #8| 0

Super tak for det :)

02-11-2015 13:44 #9| 0