Hej PN
Jeg har været ved at spille en bonus fri og har i den sammenhæng spillet 50k hands de sidste 20 dage. Jeg har 6-tablet nl100 og har i denne periode ramt mit største downswings nogensinde. Jeg vil poste nogle hænder til analyse de næste par dage, men starter li med mine stats.
Det er 5max nl100:
VPIP: 20
PFR: 14,3
W$WSF: 43
W$SD: 53,2
WTSD: 29,5
AF: 2,3
3bet: 5,2
fold 3bet: 67
Att to steal: 23,2
F bb to steal: 75
F sb to steal: 83
4bet preflop: 4,7
Såvidt jeg selv kan se er gappet mellem vpip og pfr for stort, men det skyldes at jeg ofte compl. i sb med 67,89,QT, 23s etc efter 1-2 limpere, hvor jeg skal betale 0,50 i en pot på 2,5 eller 3,5 - er det en dårlig vane? Raiser KJ+, QJs+ 22+ selvom der er 1-2 limpere og endnu større range First in.
Ydermere er att to steal vel os noget lav? Men føler det er svært at steale mere uden at komme ud i for mange marginale spots. Jeg raiser 78s+, A9s+ ATo+, 22+ QJo+ first in i co/btn.
Kritik på alle stats og evt. forslag til flere der skal medtages, modtages med kyshånd!
Mvh martin
*edit manglede fold 3bet
Stats efter 50k hands nl100
Synes du er et tydeligt eksempel på at flere borde ikke altid er godt. Selvfølgelig fint nok nu når du skulle spille noget bonus fri, men fx at du kommer i for mange marginale spots er nok bare fordi du ikke ved hvilke modstandere der spiller tilbage osv. att to steal kan nemt ligge på omkring 30 tror endda der er nogle der har højere da det jo er 5 max.
Har som sådan ikke noget i mod at limpe engang imellem når der er et par limpere.
Synes personligt også godt din 3 bet % kan blive lidt højere ikke meget bare 6-7 da mange ikke spiller ret meget tilbage på nl100.
Blev lidt rodet håber du kan bruge noget af det :)
Dan
For stort gap er korrekt, og hvis du raiser alle de hænder du siger du raiser, så forstår jeg ikke din PFR kun er 14 %, det lyder som min range på nl50 og jeg spiller 22/19.. Men stats siger jo ikke så meget, det er jo set at folk er vindende med mere spektakulære stats..
Synes også som Madsreality at noget 22/19 eller lignende er passende på lowstakes. Ret lette beslutninger, dog stadig tilpas løst til at folk stacker light af
..
@brouer87
Du har ret mht til steal. Begynder at spille 4borde igen også sku den også gerne komme højere op.
Vil også gerne ha min 3bet% højere op, men 3better AQo+ 99+ og en gang imellem AJs og syntes folk på nl100 er så tight at de kun 4better QQ+ og AKo og jeg ofte kun får action af en bedre range ala tt+ og AK's når jeg 3better.
@mads
Hvis folk åbner light UTG, kommer jeg jo ikke FI lige så mange gange, det er den eneste forklaring jeg kan se. Åbner alle suitede esser first in btn og alle SC's pånær 23 og 34, men noget smallere range efter limpers.
jeg havde samme problem da jeg spillede nl50-nl100, ikke bare at der er for stor forskel, men også at dine stats næsten er en mellemting mellem uber nit, og nit stats for mig...
man ser bare ikke mange med de stats højere oppe, men det er nok fordi folk spiller mere tørt på lavere levels...
anyways, det hele ændrede sig for mig, da jeg sad og så en meget bedre spiller end mig selv spiller (hjemme ved ham live...), og jeg ser ham folde hænder som A3o, T9 og lign, hænder jeg ville INSTA raise fra sb med...og selv om rangen kan diskuteres, så kom han aldrig i marginale spots, og jeg begyndte at tænke på, hvor sjældent det egentlig er at jeg shipper en pot af betydning, hvor jeg limper ind fra sb...
egentlig er pointen at han aldrig _ALDRIG_ limpede ind....
derimod så lagde han utrolig meget pres på fra button og CO, hvilket jo giver sig selv...men efter et halvt år på nl100 synes jeg at jeg fandt min "opskrift" på hvad der var passende, og jeg tror det handler om at sætte sig selv uden for boksen, og ikke bare træde i de samme standarder som man er vant til, og til tider se (VIRKELIG SE, uden musik og snak med kæreste i baggrunden), videoer med chefer, og hvordan de spiller...fordi engang i mellem opfanger man noget smart...
gl med det champ
personligt spiller jeg nu 27/25
@sayallin
Ja har os spillet meget mere LAG en gang, men følte der var for store swings og var måske ikke helt god nok i de marginale spots + at jeg nok også har nittet den ekstra for at spille en 2k$ bonus fri.
Har os stærkt overvejet at hyrer en coach, føler jeg er rimelig stuck på trods af jeg har set adskillige videoer og læst adskille analysepost, men mangler ligesom nogen til at udpege mine leaks. Er pænt vindende det sidste år, men har stadig adskillige leaks og også nogen som jeg godt selv ved, men laver alligevel den samme dumme fejl gang på gang!
Jeg vil igang med at 4table og regner med at jeg på den måde også kan sætte mere pres på fra LP, samtidig med at blive mere opmærksom på oplagte 3bet-spots mod forskellige villians.
Takker, nu er det sku på tide der skal ske noget radikalt i udviklingen af mit spil!
Med hensyn til 3 bets kan du jo sagtens 3 bette i bluff da du jo selv siger at de kun 4 better med QQ+ og AKo+. Så kan du jo tage pænt mange pots ned PF ved at 3 bette. Fx når en gut åbner 20 % fra CO og du er BT folder han altså ret meget til dine 3 bets da det er svært at gøre noget ved.
Som Brouer87 PRÆCIS.
Der er ingen grund til at 3-bette AJ, 99, KQ og den slags hver gang. De kan sagtens flattes. Jeg 3-better hellere 76s, J9s, eller regulært skrammel, og så selvfølgelig AK, AA-JJ, næsten hver gang.
Og din steal procent må også gerne blive højere, men husk ikke at hænge dig for meget i statistikken. Du skal kun skrue op for steal%'en ved de borde hvor du har grund til det. F.eks., når der sidder en Nit (som dig selv ;).) i blinds, der protector alt for lidt.
Er det tilfældet kan du både skrue op for steals i SB og på knappen. Sidder der en god/fornuftig spiller bag dig, så pas på med for mange steals fra SB.
MVH Skod
@skod
vil jeg forsøge at lege lidt med når jeg starter med at 4table. Laver en ny PT-profil og ser hvor nittet jeg bliver der :). Tror jeg må erkende at mit spil, har lidt meget under at jeg 6-7tablede og har mistet lidt fokus fra steals og 3bets.
Din attempt to steal er ALT FOR LAV.
Hvor meget C-better du ?