En ven og jeg er uenige omkring følgende spot. Hvad mener I?
Ukendt villain på 5/10 HU Cash
Har intet på ham, udover han formentelig er en udemærket reg
Jeg har joinet et af hans borde. Han sad på 3, 5/10 borde med fuld
stack og ventede
4 hånd i matchen
Jeg sidder med 1000
Villain dækker
Jeg raiser til 30 med A♥T♦o og villain caller
Flop: A♥ 9♣ 6♣ - Pot: 60
V. checker
Jeg siger 50
V. CR til 165 - Jeg caller
Turn: 4♠ - Pot: 390 - Jeg sidder med 800ish tilbage
V. better 285
Hvad gør I her?
Std HU cash spot 5/10
Uden reads folder jeg.
Vi slår kun OESD, (nogle) flushdraws samt air.
Jørn
Nu spiller jeg ikke 5/10... Men umiddelbart kan jeg ikke se mig selv kalde floppet og så folde turn... Floppet kan han raise så mange hænder med... Hvis du tror det er pga stærk styrke så fold flop... men siden du kalder ham har du ham ikke på et set... Dermed må der være mange draws/semi-bluff der smider endnu en tønde krudt på turn...
På riveren er der mange kort du ikke vil se... Så et raise/all in må være på sin plads....
AJ+ er standard 3bet-hænder HU. 99+ er ligeledes helt standard at 3bette, og siden villain er at finde på flere borde må vi gå udfra at han spiller god standard poker til at starte med. Jeg tror vi er nede på A9, A6s og 66 som har os slået. Derfor udgør hans draws og air en stor del af hans range. Jeg skubber med en fin fornemmelse, men et call og call på any river er også fint.
EDIT: Kommer du nogensinde selv med respons på dine 7 hænder?
"EDIT: Kommer du nogensinde selv med respons på dine 7 hænder?"
Jeg tænkte det samme. Poster OP nogensinde andet end bare at starte random tråde, folk kan sidde og arbejde lidt på?
Nej, det gør han ikke... det har han endda selv skrevet i en tidligere tråd. Han poster kun her fordi det er den nemmeste måde at sende handhistories videre til venner (!)
jeg shover turn, og regner med at jeg er foran. Synes som regel at regs lige skal vise "nosser" i starten af en hu match og bluffe i nogle vilde spots.
tror næppe han har et draw, da hans betsizing giver ham ~25 % potodds mem har kun 20 % for at ramme straight eller flush. Jeg folder, best case scenario er imo en kombineret draw ala T♣8♣
"Hvad gør I her?"
Kalder på manageren og ber om redeal?
"4 hånd i matchen
Jeg sidder med 1000"
=
call-call
Kalder turn-river en %del af tiden, og der er masser af gode grunde til at gøre det i starten (selv om hans betsizing er lidt underlig for riverbluff).
jeg caller ned på blanks.
Mest pga det er starten på en HU, og min hånd spiller fint mod villains "range" som vi dog ikke rigtigt kan definere pga. det er en ny match, men alligevel godt kan sætte nogle grænser på.
Jeg beklager at jeg ofte er daarlig til svare tilbage i mine traade. Der er dog et par grunde til det. Den ene er, som jeg ogsaa har navnt tidligere, at jeg i hoej grad bruger traadene til at kunne linke den til de poker-kollegaer jeg har i mit netvaerk, for saa via blandt andet MSN og paa Pokerkontoret i Koebenhan at kunne gaa i dybden med dem.
- Det goer bare det hele lidt nemmere naar haanden er postet her paa PNs forum fremfor at jeg skal finde den frem hver gang / sende den i et eller andet uoverskueligt notepad fil.
Men maaske jeg bare skal finde et alternativt sted og uploade mine haender?
Men med det sagt synes jeg ogsaa at der ofte at de replys der bliver postet her paa PN barer brag af mange oneliners, som jeg ikke synes er et super fedt udgangspunkt for en diskussion.
Dog har jeg bestemt ogsaa ofte modtaget rigtig gode svar paa mange postede hander som jeg har undladt at svare tilbage paa. Grunden til dette er at jeg som regel har faaet gennemdiskuteret den givne haand igennem via fx. MSN eller i IRL selskab med mit poker-netvaerk. Og jeg derefter er for doven / egoistisk til at gaa igennem en taet paa identisk diskussion igen her paa forummet.
Min tanke mht. at poste her paa PN frem for et andet sted, er at jeg selv faar meget ud af at se diverse analyse traade hvor diskussionen boelger frem og tilbage - Ogsaa selvom OP ikke kommer med et reply - Min tanker er at jo flere velopstillede haender der bliver postet og svaret paa her paa forummet desto mere viden og vaardi har forummet. Om det saa er OP eller andre som tager teten synes jeg ikke er relevant. (Saafremt HHen er godt opstillet og alt vasentlig dynamik er inkluderet)
Afslutningsvis vil jeg endnu en gang beklage at jeg ofte er daarlig til at foelge op paa mine traade. Jeg vil bestrabe mig paa at blive bedre til det.
Mht. denne haand er jeg stadig i tvivl om hvad jeg synes det korrekte paa turn er. Jeg synes Yarx har en fin pointe mht. at 99+ og AJ+ som oftest bliver 3-bettet i starten af en HU match.
Det storste "problem" for mig i haanden i forhold til at komme til midten er at tror det er sjalendt en reg, tilsyneladene fornuftig villain, har nogle value haender i sin range som jeg er foran. = Jeg tror det er meget sjalendt at han CRer flop og 2Ber turn med A8o og ned paa det her board.
Derfor mener jeg det bliver et sporgsmaal om, om der kombisatorisk er flere value haander end semi-bluffs i hans range, samt hvor ofte vi formoder at en reg vaelger at 2Be sit OESD / FD paa turn, efter han er blevet kaldt paa floppet. - Jeg haelder stadig svagt til han for ofte har os slaaet i forhold til hvor ofte han foelger op med sit semi-bluff.
Til jer som foretrakker at calle fremfor fold/jam paa turn kunne jeg godt taenke mig at hoere om der saa er nogle rivers i folder til et jam paa?